Ana Nova Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Witam, zaczynam właśnie przygodę z vray-em, po skonstruowaniu prostej scenki i dodaniu mapy hdri, niestety otrzymuję rendering końcowy w dość regularne grochy /początkowo wszystko wygląda ok/ - rozumiem, że robię coś źle w ustawieniach przeliczania światła. Zapewne jest to błąd nowicjusza. Czy możecie mi pomóc? Mogłabym zostawić tę scenkę i zacząć od nowa, ale w ten sposób nie nauczę się, gdzie popełniam błąd. W scenie mam materiały vray + mapę hdri + światło vraysun + światła plane w oknach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Prawdopodobnie w zakładce GI -> Irradiance Map masz zaznaczoną opcję "Show sample". A tu masz krok po kroku opisane podstawowe ustawienia renderu wnętrza http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Rendering+an+Interior+Scene. Jest to na pewno jakiś punkt wyjścia do dalszych "doświadczeń" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ana Nova Posted August 28, 2014 Author Share Posted August 28, 2014 Dzięki za link - pobawiłam się trochę z "gipsowym" modelem, efekt poniżej. Zrezygnowałam z antialiasing'u po artykule na renderstuff.com - nie wiem, czy to dobra droga? Zastanawiam się, dlaczego jest różnica w jasności i nasyceniu kolorem między zapisanym plikiem, a obrazkiem w frame buffer? zapisany render ma taką jakby mgiełkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nathanielxd Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Odnośnie różnicy jasności to pewnie problem z gammą. Tutaj dokładniej wszystko jest opisane: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm A w ogóle odnośnie początku przygody z vrayem polecam zapoznać się z: https://vimeo.com/86010717 Pomoże zrozumieć niektóre kwestie :) (W sumie to cały kurs Granta Warwicka jest super) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Po prostu zapisujesz rendery z gamma 2,2 jesli pracujesz na wersjach nowszych maxa jak 2014 czy 2015 to niestety one mają automatyką zapisu ustawiona na 2,2 i jak człowiek się zapomni wychodzą mu takie blade obrazki po zapisie warto zastosować ten scrypt jest wtedy możliwość przypisania automatycznego zapisu obrazków z gamma 1 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014 Co do zaznajamiania sie z vrayem to polecam http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng jest wersja papierowa jak i pdf do dostania. Co do nie używania aa to jest to na pewno wygodna sprawa jeśli chodzi o rendery robocze bo dostajemy je znacznie szybciej natomiast co do finalnych tonie zawsze da się obejść bez filtrów aa ( tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać kiedy i z których) Ogólnie poznaj zasady dziłania vraya co do czego służy anie kieruja się ustawi niemi które np znajdują się w tutorialach lub w czyiś kursach bardzo czesto potem powstają prace które wszytko mają ustawione tak samo jak w tutoraialu lub kursie a efekt jest nadal nie zadowalający lub wręcz nie wychodzi to co na tutku :) Natomiast co do bieżącej sceny: - zaprzyjaźnij się z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm -zmieniłbym system oświetlenia tej sceny jeśli już korzystasz z mapki hdri to wpiąć ja do vraylight( dome) na mapie proceduralnej vrayhdri jako główne światło zewnętrzne dostaniesz wtedy bardziej naturalne oświetlenie i cieniowanie, słonce zastosowałbym tylko wtedy jeśli by wymagało poprawienie cieniowania w scenie które otrzymasz z mapki hdri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ana Nova Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Na rozwiązanie, co do gammy naprowadził mnie link od Nathanielxd. Przetestowałam output gamma 1.0 i 2.2, akurat mnie pasuje 2.2. Polecam http://www.learnvray.com/demo/gamma-extra/ Mam niestety maxa 2014, ale wystarczy podać zmienną fileOutGamma=1.0 lub inną wartość, jaka Ci pasuje. Co do hdri - to strasznie płasko mi to wyszło, nie widzę w tym trzeciego wymiaru, mam ograniczoną kontrolę nad pozycją tej mapy - pracuję nad tym... Zaczęłam od prostego całościowego tutorialu wnętrza - efekt niezadowalający w ogóle /masz rację skalpelxd/ , teraz uczę się, co dają poszczególne ustawienia, stąd szereg moich pytań. Dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 co do mapy hdri to podepnij ja pod vryhdri w niej ustawiasz mapowanie na spherical masz także możliwość zapanowania nad położeniem mapy tak vertical jak i horyzontal nie wspominając już o parametrach światła hdri które podpinasz pod nią http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayHDRI#VRayHDRI-VRayHDRIOverview Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ana Nova Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Załączam rezultat ze światłem vraylight dome, zdecydowanie lepiej. Nie udało mi się zeskalować tej mapy tzn oddalić horyzontu. Nic nie znalazłam na ten temat - manipulowanie vert.rotation- co najwyżej "buja" mi tym horyzontem lol teraz zabieram się za materiały :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now