Napisano 27 Sierpień 201410 l Witam, zaczynam właśnie przygodę z vray-em, po skonstruowaniu prostej scenki i dodaniu mapy hdri, niestety otrzymuję rendering końcowy w dość regularne grochy /początkowo wszystko wygląda ok/ - rozumiem, że robię coś źle w ustawieniach przeliczania światła. Zapewne jest to błąd nowicjusza. Czy możecie mi pomóc? Mogłabym zostawić tę scenkę i zacząć od nowa, ale w ten sposób nie nauczę się, gdzie popełniam błąd. W scenie mam materiały vray + mapę hdri + światło vraysun + światła plane w oknach.
Napisano 28 Sierpień 201410 l Prawdopodobnie w zakładce GI -> Irradiance Map masz zaznaczoną opcję "Show sample". A tu masz krok po kroku opisane podstawowe ustawienia renderu wnętrza http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/Rendering+an+Interior+Scene. Jest to na pewno jakiś punkt wyjścia do dalszych "doświadczeń"
Napisano 28 Sierpień 201410 l Autor Dzięki za link - pobawiłam się trochę z "gipsowym" modelem, efekt poniżej. Zrezygnowałam z antialiasing'u po artykule na renderstuff.com - nie wiem, czy to dobra droga? Zastanawiam się, dlaczego jest różnica w jasności i nasyceniu kolorem między zapisanym plikiem, a obrazkiem w frame buffer? zapisany render ma taką jakby mgiełkę.
Napisano 28 Sierpień 201410 l Odnośnie różnicy jasności to pewnie problem z gammą. Tutaj dokładniej wszystko jest opisane: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm A w ogóle odnośnie początku przygody z vrayem polecam zapoznać się z: https://vimeo.com/86010717 Pomoże zrozumieć niektóre kwestie :) (W sumie to cały kurs Granta Warwicka jest super)
Napisano 29 Sierpień 201410 l Po prostu zapisujesz rendery z gamma 2,2 jesli pracujesz na wersjach nowszych maxa jak 2014 czy 2015 to niestety one mają automatyką zapisu ustawiona na 2,2 i jak człowiek się zapomni wychodzą mu takie blade obrazki po zapisie warto zastosować ten scrypt jest wtedy możliwość przypisania automatycznego zapisu obrazków z gamma 1 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014 Co do zaznajamiania sie z vrayem to polecam http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng jest wersja papierowa jak i pdf do dostania. Co do nie używania aa to jest to na pewno wygodna sprawa jeśli chodzi o rendery robocze bo dostajemy je znacznie szybciej natomiast co do finalnych tonie zawsze da się obejść bez filtrów aa ( tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać kiedy i z których) Ogólnie poznaj zasady dziłania vraya co do czego służy anie kieruja się ustawi niemi które np znajdują się w tutorialach lub w czyiś kursach bardzo czesto potem powstają prace które wszytko mają ustawione tak samo jak w tutoraialu lub kursie a efekt jest nadal nie zadowalający lub wręcz nie wychodzi to co na tutku :) Natomiast co do bieżącej sceny: - zaprzyjaźnij się z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm -zmieniłbym system oświetlenia tej sceny jeśli już korzystasz z mapki hdri to wpiąć ja do vraylight( dome) na mapie proceduralnej vrayhdri jako główne światło zewnętrzne dostaniesz wtedy bardziej naturalne oświetlenie i cieniowanie, słonce zastosowałbym tylko wtedy jeśli by wymagało poprawienie cieniowania w scenie które otrzymasz z mapki hdri
Napisano 29 Sierpień 201410 l Autor Na rozwiązanie, co do gammy naprowadził mnie link od Nathanielxd. Przetestowałam output gamma 1.0 i 2.2, akurat mnie pasuje 2.2. Polecam http://www.learnvray.com/demo/gamma-extra/ Mam niestety maxa 2014, ale wystarczy podać zmienną fileOutGamma=1.0 lub inną wartość, jaka Ci pasuje. Co do hdri - to strasznie płasko mi to wyszło, nie widzę w tym trzeciego wymiaru, mam ograniczoną kontrolę nad pozycją tej mapy - pracuję nad tym... Zaczęłam od prostego całościowego tutorialu wnętrza - efekt niezadowalający w ogóle /masz rację skalpelxd/ , teraz uczę się, co dają poszczególne ustawienia, stąd szereg moich pytań. Dzięki za pomoc.
Napisano 29 Sierpień 201410 l co do mapy hdri to podepnij ja pod vryhdri w niej ustawiasz mapowanie na spherical masz także możliwość zapanowania nad położeniem mapy tak vertical jak i horyzontal nie wspominając już o parametrach światła hdri które podpinasz pod nią http://docs.chaosgroup.com/display/VRAY3/VRayHDRI#VRayHDRI-VRayHDRIOverview
Napisano 1 Wrzesień 201410 l Autor Załączam rezultat ze światłem vraylight dome, zdecydowanie lepiej. Nie udało mi się zeskalować tej mapy tzn oddalić horyzontu. Nic nie znalazłam na ten temat - manipulowanie vert.rotation- co najwyżej "buja" mi tym horyzontem lol teraz zabieram się za materiały :-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto