Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

zaczynam właśnie przygodę z vray-em, po skonstruowaniu prostej scenki i dodaniu mapy hdri,

niestety otrzymuję rendering końcowy w dość regularne grochy /początkowo wszystko wygląda ok/

- rozumiem, że robię coś źle w ustawieniach przeliczania światła. Zapewne jest to błąd nowicjusza.

Czy możecie mi pomóc?

Mogłabym zostawić tę scenkę i zacząć od nowa, ale w ten sposób nie nauczę się, gdzie popełniam błąd.

W scenie mam materiały vray + mapę hdri + światło vraysun + światła plane w oknach.

 

3536ccf81af2f9dcbb8c4c70c1c08955.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki za link - pobawiłam się trochę z "gipsowym" modelem, efekt poniżej.

Zrezygnowałam z antialiasing'u po artykule na renderstuff.com - nie wiem, czy to dobra droga?

 

Zastanawiam się, dlaczego jest różnica w jasności i nasyceniu kolorem między zapisanym plikiem,

a obrazkiem w frame buffer? zapisany render ma taką jakby mgiełkę.

 

e2a3f967d7bf2fff58c1c3946a3d15cb.jpg

Napisano

Odnośnie różnicy jasności to pewnie problem z gammą.

Tutaj dokładniej wszystko jest opisane: http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm

 

A w ogóle odnośnie początku przygody z vrayem polecam zapoznać się z:

https://vimeo.com/86010717

Pomoże zrozumieć niektóre kwestie :)

 

(W sumie to cały kurs Granta Warwicka jest super)

Napisano

Po prostu zapisujesz rendery z gamma 2,2 jesli pracujesz na wersjach nowszych maxa jak 2014 czy 2015 to niestety one mają automatyką zapisu ustawiona na 2,2 i jak człowiek się zapomni wychodzą mu takie blade obrazki po zapisie warto zastosować ten scrypt jest wtedy możliwość przypisania automatycznego zapisu obrazków z gamma 1 http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014

Co do zaznajamiania sie z vrayem to polecam http://francescolegrenzi.com/blog/static.php?page=vray_guide_eng jest wersja papierowa jak i pdf do dostania. Co do nie używania aa to jest to na pewno wygodna sprawa jeśli chodzi o rendery robocze bo dostajemy je znacznie szybciej natomiast co do finalnych tonie zawsze da się obejść bez filtrów aa ( tylko trzeba wiedzieć jak z nich korzystać kiedy i z których) Ogólnie poznaj zasady dziłania vraya co do czego służy anie kieruja się ustawi niemi które np znajdują się w tutorialach lub w czyiś kursach bardzo czesto potem powstają prace które wszytko mają ustawione tak samo jak w tutoraialu lub kursie a efekt jest nadal nie zadowalający lub wręcz nie wychodzi to co na tutku :)

Natomiast co do bieżącej sceny:

- zaprzyjaźnij się z materiałem overridemtl http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm

-zmieniłbym system oświetlenia tej sceny jeśli już korzystasz z mapki hdri to wpiąć ja do vraylight( dome) na mapie proceduralnej vrayhdri jako główne światło zewnętrzne dostaniesz wtedy bardziej naturalne oświetlenie i cieniowanie, słonce zastosowałbym tylko wtedy jeśli by wymagało poprawienie cieniowania w scenie które otrzymasz z mapki hdri

Napisano
  • Autor

Na rozwiązanie, co do gammy naprowadził mnie link od Nathanielxd. Przetestowałam output gamma 1.0 i 2.2,

akurat mnie pasuje 2.2. Polecam http://www.learnvray.com/demo/gamma-extra/

Mam niestety maxa 2014, ale wystarczy podać zmienną fileOutGamma=1.0 lub inną wartość, jaka Ci pasuje.

 

Co do hdri - to strasznie płasko mi to wyszło, nie widzę w tym trzeciego wymiaru,

mam ograniczoną kontrolę nad pozycją tej mapy - pracuję nad tym...

 

Zaczęłam od prostego całościowego tutorialu wnętrza - efekt niezadowalający w ogóle /masz rację skalpelxd/ ,

teraz uczę się, co dają poszczególne ustawienia, stąd szereg moich pytań. Dzięki za pomoc.

Napisano
  • Autor

Załączam rezultat ze światłem vraylight dome, zdecydowanie lepiej.

Nie udało mi się zeskalować tej mapy tzn oddalić horyzontu.

Nic nie znalazłam na ten temat - manipulowanie vert.rotation- co najwyżej "buja" mi tym horyzontem lol

teraz zabieram się za materiały :-)

 

0a86f546c2e491b175e5b52720b97ab7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności