radi0n Napisano 20 Październik 2014 Share Napisano 20 Październik 2014 Witam, Mam 137 scen z modelami mebli (sofy, kanapy, fotele itp). Na każdy model muszę nałożyć 133 różnych tekstur tkanin i wyrenderować każdy z osobna. To wychodzi dokładnie 18221 obrazków(!). Czy jest jakaś możliwość zautomatyzowania tego procesu? Czy jestem skazany na ręczna robotę? Chodzi o automatyczne wgranie nowej tekstury tkaniny, renderingu i zapisania gotowego obrazka. Scena jak i materiał na obiekcie za każdym razem jest identyczna. Zmienia się tylko model mebla. Tekstury to pliki .jpg o rozdzielczości 1200x900. modo 801 Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 20 Październik 2014 Share Napisano 20 Październik 2014 W blenderze by w sumie dało radę W houdinim myślę że też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 może tekstury jako sekwencja klatek i render animacji - w każdej klatce inna tekstura ? Nie znam modo więc tak tylko dumam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Co mi przyszlo do glowy: sceny w folderach od 0 do 136 kazda scena nazwana tak samo np. out.xxx i: /xxx/xxx/xxx/ `floor(Frame * (1/133))` /out.abc -> co 133 klatek powinna sie zmieniac liczba oznaczajaca folder a tekstury jako oddzielne katologi w tych katolagach z scenami np. : /xxx/xxx/xxx/1/tesktury/diffuse/1.tga co mozna zapisac w taki sposob: /xxx/xxx/xxx/`floor(Frame * (1/133))`/tekstury/diffuse/`int(float(Frame) % 133)` -> to daje odliczanie od 0 do 132. A i taka uwaga nie wiem czy takie uzycie jakis ekspresji w modo jest mozliwe i to co zapisalem to jakis pseudokod ktory zawiera jak mogloby to wygladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzumakishadow Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 Niestety w modo z poziomu programu nie idzie załadować pliku ot tak jako np. stringa, na którym można by zrobić jakieś operacje typu podmiana numerka, czy nazwy etc. etc.. Najpierw on musi wylądować w clip browserze (wiem głupie). Jakie są inne opcje? Można by zrobić z tych tekstur ponumerowaną sekwencję i wtedy załadować taką sekwencję (image sequence) jako teksturę. Wyrenderować zakres tej sekwencji. Co klatkę będzie się zmieniać tekstura. Potem nazwy plików pewnie jakimś małym programem na podstawie raz napisanego makra (zamień 0001 na "0001szkocja krata" np.) można zamienić dla czytelności:). I tak powtórzyć x ilość modeli. Możesz też załadować wszystkie modele do jednej sceny. Każdy model może mieć swój pass (render passy, grupy, render layers). I wyrenderować to za jednym razem jako zakres klatek. Oczywiście mozesz potworzyć tez render grupy per obiekt i render layery per tekstura ale to będzie trochę roboty... Niestety tutaj to chyba tylko jakiś skrypt pythonowy i to też pewnie nie za prosty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1pudel Napisano 21 Październik 2014 Share Napisano 21 Październik 2014 na community jest temat o batch renderingu. Padają tam nazwy Deadline, Smedge, Pipeline, które zresztą pierwszy raz słysze. O ile w samej podmianie materiałów i tekstur nic raczej nie pomogą, to zawsze zostaje najżmudniejsza opcja zapisu każdej zmiany do osobnej sceny i renderowania hurtem. Zresztą napisz na forum modo tam bankowo odpiszą co się da zrobić, a co nie, a może nawet ktoś skrobnie skrypta :D http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=32&t=93271 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radi0n Napisano 24 Październik 2014 Autor Share Napisano 24 Październik 2014 Dziekuje wszystkim za pomoc. Faktycznie rozwiazaniem okazal sie skrypt w pearlu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzumakishadow Napisano 24 Październik 2014 Share Napisano 24 Październik 2014 Dziekuje wszystkim za pomoc. Faktycznie rozwiazaniem okazal sie skrypt w pearlu. O to może powiedz coś więcej? Modo niestety cierpi czasem na niedostatek zainteresowania ze strony devów i rozwiązań jak skrypty w specyficznych sytuacjach. To znalezisko jakieś czy sam pisałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu Napisano 24 Październik 2014 Share Napisano 24 Październik 2014 W blenderze by w sumie dało radę W houdinim myślę że też. Mam propozycję, by takim ludziom admin odebrał możliwość pisania w działach innych softów poza blenderem. To już naprawdę jest mega nudne, gdy w dziale poświęconym modo i w pytaniu dotyczącym modo czyta się kolejną nieskładną (dyslektyk? analfabeta? gimbaza?) wypowiedź o blenderze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Share Napisano 24 Październik 2014 Mam propozycję, by takim ludziom admin odebrał możliwość pisania w działach innych softów poza blenderem. To już naprawdę jest mega nudne, gdy w dziale poświęconym modo i w pytaniu dotyczącym modo czyta się kolejną nieskładną (dyslektyk? analfabeta? gimbaza?) wypowiedź o blenderze. Blender jest darmowy, dałbym mu instrukcję krok po kroku jak ma to zrobić a może nawet gotowy setup więc, nie widzę w czym problem? Adaptywność do zadania to bardzo istotny skill, z tego co widzę, jeśli nie dało by rady tego zrobić w modo, mimo tego że można to zrobić w innych softach łatwo i ludzie ci dają to na tacy. to i tak byś to zrobił ręcznie w Modo. nice logic.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzumakishadow Napisano 24 Październik 2014 Share Napisano 24 Październik 2014 Adaptywność adaptywnością azbezty ale a) jakieś rozwiązania w modo zostały jednak podany, które mogą pomóc b) jak widać chłopak sobie poradził skryptem perlowym. Więc Twoja wypowiedź jest po prostu trochę takim jątrzeniem i paplaniną o tym jakie to skille trzeba mieć....bla bla bla Jak Cię lubie tak czasem naprawdę... ech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 24 Październik 2014 Share Napisano 24 Październik 2014 (edytowane) Całe szczęście że udało się to zrobić w Modo. Ale chodzi mi oto że zobacz że ja nie napisałem zostaw MODO bierz blendera, tylko napisałem że wiem iż można to zrobić w tych 2 softach, wrazie czego jakby się nie udało to osoba ta wie że ma jeszcze różne alternatywy. Nigdy chyba nie zrozumiem co jest złego w pisaniu że w danym innym sofcie można zrobi taką sprawę, czasem i szybciej. Im więcej informacji tym lepiej. Bo po prostu po pewnym czasie np wiesz że.. o w tym sofcie takie sprawy robi się banalnie, przydała by mi się znajomość tego softu. Ja tak się nakłoniłem do nauki houdiniego. Nie dlatego że zobaczyłem filmy z hollywood czy inne pracy innych tylko właśnie.. na wielu forach CG.. często ludzie pisali że to w houdinim zrobić było by dużo prościej i tak dalej. i trafił się przypadek gdzie ten program mi by zaoszczędzał masę czasu. i tak teraz się dzieje bo się go uczę. Natomiast zróbmy taki przypadek nikt w tym temacie nie pisze o innych softach. Rozwiązania problemu w Modo niema. I co taka osoba zrobi, będzie to robiła po godzinach ręcznie? Tak to zobaczy odrazu że są programy w których jest to do zrobienia banalne. Spyta się osoby która zna ten soft żeby mu pomogła z tym i już done. Edytowane 24 Październik 2014 przez Azbesty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1pudel Napisano 26 Październik 2014 Share Napisano 26 Październik 2014 @radi0n jak znajdziesz chwile napisz co to za skrypt i jak rozłożyłeś sobie prace z taką ilością materiału, b. mnie to ciekawi i na pewno przyda się dla potomności ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radi0n Napisano 28 Październik 2014 Autor Share Napisano 28 Październik 2014 O to może powiedz coś więcej? Modo niestety cierpi czasem na niedostatek zainteresowania ze strony devów i rozwiązań jak skrypty w specyficznych sytuacjach. To znalezisko jakieś czy sam pisałeś? Skrypt napisal kolega. Zapytam sie go czy moge sie nim podzielic na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się