Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam problem ze szklanym materiałem w światłach samochodowych. Chcę uzyskać efekt nieregularnych załamań na fakturze szkła. Sprawdziłem już wiele tematów i poradników i wydaje mi się, że stosuję się do rad w nich zawartych, ale dalej jest coś nie tak. Model szklanej pokrywy jest to prosty model, z ząbkami na zewnętrznej krawędzi. Zrobiłem shella i "wyprostowałem" ząbki od wewnątrz. W każdym bądź razie szkło ma grubość. Normalne są skierowane "na zewnątrz" modelu (nie wiem jak to wyjaśnić inaczej, ale domyślacie się pewnie o co chodzi). Materiał to vray, refract na poziomie okolo rgb200, a reflect 140, max depth 12, refl/refr gloss 0,99. Fresnel reflection włączone, a IOR jest 1.55. Cały model z tym materiałem wygląda tak:

[ATTACH=CONFIG]97108[/ATTACH]

Problem pojawia się, gdy chcę zrobić te nierówności na tylnej warstwie szkła. Fragment tylnej warstwy zmapowany jest odpowiednio i ma ten sam materiał co wyżej, tylko dodany jest normal bump z teksturą tą kolorową określającą normalne i dodatkowo tą samą biało czarną. Reflect on back side i double sided jest zaznaczone (ale z odznaczonym było to samo...) DOstaję taki efekt:

[ATTACH=CONFIG]97109[/ATTACH]

Materiał nie przepuszcza prawie nic...

 

Gdy odwróce normalne:

[ATTACH=CONFIG]97110[/ATTACH]

Po prawe stronie widac kawałek tego szkła, które jest zagięte, ale to nie jest to co chcę uzyskać przecież.

 

Wracając do początkowego skierowania normalnych, ale zmieniając IOR na 1,1 dostaję takie coś:

[ATTACH=CONFIG]97111[/ATTACH]

A odwracjąc je znowu przy IORze 1,1 takie:

[ATTACH=CONFIG]97112[/ATTACH]

 

Po odwróceniu normalnych efekt jest zbliżony dop oczekiwanego, ale odbicia pojawiają się tak jakby na wewnętrznej stronie szkła, "przepuszczony" obraz jest troche zniekształcony (nie przez zagięcia, ale IOR 1,1), więc to też nie jest to.. Co ja źle robie???

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dodatkowo jeszcze 2 rendery z IORem 1,1 - pierwszy z "dobrymi" normalnymi, drugi z odwróconymi

 

[ATTACH=CONFIG]97114[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]97113[/ATTACH]

 

Efekt jaki chcę osiągnąc to coś takiego:

 

car_headlight_extures_for_download.jpg

Napisano

Szefie, jeżeli to tak ma wyglądać jak niżej to na pewno musisz w modelu chwilę grzebnąć.

A mianowicie, wewnętrzną część klosza -> detach -> (uvw map clear niestety nie skutkuje więc inaczej to potraktowałem) dalej -> attach -> i zespawać oba elemanty.

Po drugie primo, nie mieszaj shaderów z przezroczystością na różnych poly ID. Od tegą są blend mtl.

I po trzecie primo, ultimo - Diffuse nie może być tak mocno czarny i chyba najważniejsze, Fog multiplier nie może być na 0 - dałem 1 i zagrało.

9tehxc.jpg

sxp4t0.jpg

Napisano

@Azbesty, wydaje mi sie, ze wystarczajaco, ale sprobuje zwiekszyc.

@arturprx2, ok, czyli rozumiem, ze nalozyles jeden material na caly model i wewnetrzna czesc jest tak mala (w edytorze uvw na screenie), ze zachowa sie jak gladkie szklo, a te pogiete jest na zewnetrznej czesci klosza, tak? A jak chce, zeby ten pogiety byl na wybranym fragmencie czesci wewnetrznej (z tylu klosza) to mam te poligony odpowiednio zmapowac, a reszte tak pomniejszyc jak Ty to zrobiles i powinno hulac, si? Co do foga, to jak szklo ma byc zwykle, przezroczyste, nie barwione, to ma byc tez 1? Bo ja nie chce, zeby bylo czerwone, tylko nie zmienilem tego przy testowaniu wczesniejszym:) i dlaczego nie mozna przypisac roznych materialow przezroczystych do poszczegolnych poly ID? Pytam z tego wzgledu, ze tak jak pisalem wczesniej, w tutorialach tak ludzie robili i dzialalo...:/ wiem, trywialne pytania zadaje pewnie, ale nie moge skumac tego vrayowego szkla. Przy zwyklych szybach okiennych problemu nie ma, szklo mixowane matowe z przezroczystym dziala normalnie, a tu mam problem... I jak mialbym to zrobic przy uzyciu blend mtl? W niedziele posiedze nad tym idam znac czy cossie zmienilo.

Napisano

Nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o id.

Zależy to na pewno od konkretnej sytuacji, np szkło trawione można w ten sposób załatwić.

Problem może pojawiać się w momencie łączenia różnych materiałów ( o różnych parametrach odbicio-przepuszczalnych)

Wydaje mi się że jest to po prostu fizycznie nie poprawne. Np łączenie na jednej bryle stali i szkła.

Tu jest o blendowaniu:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/8081/tip-of-the-week-v-ray-blend-material

Napisano

No, chyba jest klawo!! Serdeczne dzięki panowie za zainteresowanie i pomoc!:)

Wiem jak działa vray blend, robiłem nim już rózne rzeczy, ale nie wiem w jaki sposób miałbym go użyć w tym przypadku. Wydaje mi się, że tutaj jest kwestia czysto mapowania, ale nie ważne, już jest dobrze:)

 

[ATTACH=CONFIG]97189[/ATTACH]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności