Skocz do zawartości

W animacji kluczowej obiekt przesuwający się w każdej klatce o taką samą odległość.


Rebuke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż mój problem nie wynika z jakiegoś błędu, każdy tak ma, tylko chcę wiedzieć czy, a właściwie jak (bo nie wierzę że się nie da) to zmienić, tak żeby było dobrze.

 

O co chodzi:

 

Mam np. Boxa, a suwak animacji mam np. od 0 do 100, klikam na Boxa, ustawiam pasek animacji na liczbie 100, włączam autokey, następnie przesuwam Boxa po osi np. Y o jakąś tam odległość, mam teraz zanimowanego Boxa, wiadomo o co chodzi.

ALE, teraz popatrzmy klatka po klatce co sie dzieje z tym Boxem...otóż zaczyna on iść po tej linii Y na początku wolno, potem szybciej, i pod koniec animacji znowu zwalnia, jak sie puści Play animation to tego zbytnio nie widać, ale jak się popatrzy po klatkach, to widać wyraźnie że pierwsze lilka klatek przesuwa się o małą odległość, potem przesuwa się o większą odległość aż do kilku klatek pod koniec gdzie znowu przesuwa się o mniejszą odległość z każdą klatką.

Jak zrobić żeby w animacji kluczowej od klucza na klatce 0, do klucza na klatce 100 (oczywiście jak można się domyślić żadnych dodatkowych nie chcę pomiędzy), Box przesuwał sie w każdej klatce o taką samą odległość????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oczywiście, że się da. To, co opisujesz, jest to ruch sinusoidalny, który jest po prostu naturalny w naturze, dlatego ustawiony jako domyślny.

Jest kilka sposobów, żeby to zmienić. Najprościej: przechodzisz na paletę Motion (tam, gdzie masz narzędzia edycyjne itp po prawej stronie klikasz zakładkę z ikonką jak by koła w ruchu), i tu masz sekcję Key Info (Basic) a w niej graficznie przedstawione sposoby podejścia do klucza po jego prawej i lewej stronie. Wystarczy ustawić animację na kluczu początkowym, kliknąć obrazek i wybrać sposób podejścia zarówno dla In, jak Out. Następnie to samo dla klucza końcowego.

Inny sposób, dający większą kontrolę: otwierasz okno Curve Editor (na górnym pasku gdzieś po prawej stronie) i tu masz krzywe dla każdego parametru z zaznaczonymi kluczami. Klikasz na kluczu prawym klawiszem myszki i otworzy się okno z tymi samymi narzędziami edycyjnymi, które opisałem wyżej. Dalej postępujesz identycznie. Zobaczysz na początku, że krzywe ruchu mają kształt sinusoidy. Muszisz wybrać takie ustawienia, żeby krzywe były proste ;) Wtedy będziesz miał ruch jednostajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienianie obrazków prezentujących krzywe w Motion -> Key Info (Basic) nic nie daje, a i tak nawet nie ma tam prostej linii.

W Curve Editor nie sprawdza się ani Simplify Curve, ani Edit -> Controller -> Out Of Range Types, gdzie też nie ma prostej linii, za to zaznaczenie w Curve Editor kluczy na wykresie i następnie kliknięcie na (powyżej, gdzie się wybiera spośród przycisków prezentujacych linie) Set Tangents to Linear już przynosi oczekiwany efekt.:)

 

"Albo przed ustawieniem animacji w ogóle zmienić ikonke "falki" w linie prostą, gdzieś w pobliżu guzika play." - fakt, działa, i już będę tak robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest tam prosta linia :) Tylko trzeba zrozumieć, jak to działa i jak jest reprezentowane. Obrazek w In pokazuje prostą linię Z JEDNEJ STRONY klucza, a krzywą z drugiej, natomiast w Out to samo, tylko odwrotnie. W sumie linia na tym obrazku wygląda jak kosa :) I musi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności