Szczepenson Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 Hej! Pracuję w tej chwili nad wizualizacją wnętrza. Jednym z wymogów jest to, aby scena zawierała jakiś szklany obiekt. Takie ćwiczenia z renderingu i oświetlenia. Nie chciałem jednak robić dzbanka albo szklanki (każdy to robi :D), więc na obiekt wybrałem... bongo. Konkretnie takie: Wydawało mi się równie proste co wspomniany wyżej przykładowy dzbanek, ale napotkałem problem. Konkretnie w miejscu łączącym cybuch z tą "bańką". O co mi chodzi: Szara lufencja musi płynnie wychodzić z bańki koloru morskiego. Model lufy już się nie zmieni, a z samego bonga musi wychodzić taki... jakby kołnierz na nią, w który ona wchodzi. I teraz pytanie: Jak to zrobić? Normalnie trzasnąłbym booleana, ale znając boola to konkretnie porobi mi się siatka - a nie chcę tego, gdyż na całość zamierzam później nałożyć Shella (materiał będzie typu szklanego, więc będzie widać objętość ścianek). Ktoś ma jakiś schludny i nieniszczący siatki pomysł? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 Inset i potem bridge do ustawionego cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczepenson Napisano 25 Listopad 2014 Autor Share Napisano 25 Listopad 2014 O widzisz, dzięki! Nie pomyślałem, żeby dać inset z 4 polygonów naraz. Nie wyszło mi to tak ładnie jak Tobie, ale będę eksperymentował, mam już wskazaną drogę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 25 Listopad 2014 Share Napisano 25 Listopad 2014 Warto pamiętać o tym żeby "pole" czyli verteks od którego odchodzi 5 (lub więcej) krawędzi był na możliwie najbardziej płaskiej powierzchni a nie przy samym zagięciu łączącym bryły. Poprawi to cieniowanie modelu, będzie też potrzebne przy dobrych deformacjach animowanych siatek. W twoim wypadku ten inset może być o zrobiony na powierzchni o wiele większej niż średnica tej rurki którą będziesz łączył, np możesz zrobić go z krawatu 4 x 4 facey. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczepenson Napisano 26 Listopad 2014 Autor Share Napisano 26 Listopad 2014 Dzięki, jak na razie całość wygląda tak: Po nałożeniu TurboSmootha trochę się zgęściła siatka, ale do samego renderu wnętrza chyba może być, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 26 Listopad 2014 Share Napisano 26 Listopad 2014 Troche tam namieszałeś. ;) Jakbyś odchudził siatkę tego kołnierza żeby miała 16 edge'y w obwodzie to mogłbyś zrobić inset na kwadracie 4x4 faceów i siatki by się czysto połączyły. Przy turbosmooth te 16 krawędzi spokojnie ci wystarczy zeby zachować bryłę. Jak to dla ciebie za mało to w takim razie kwadrat faceów 6x6 i 24 krawedzi w obwodzie kołnierza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szczepenson Napisano 27 Listopad 2014 Autor Share Napisano 27 Listopad 2014 Dzięki, zachowam radę :) Brak mi jeszcze rozeznania w stylu ile krawędzi wystarczy do zachowania obłości itp, więc zrobiłem po prostu tyle ścianek, żeby na 100% wystarczyło :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi