Szczepenson Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Hej! Pracuję w tej chwili nad wizualizacją wnętrza. Jednym z wymogów jest to, aby scena zawierała jakiś szklany obiekt. Takie ćwiczenia z renderingu i oświetlenia. Nie chciałem jednak robić dzbanka albo szklanki (każdy to robi :D), więc na obiekt wybrałem... bongo. Konkretnie takie: Wydawało mi się równie proste co wspomniany wyżej przykładowy dzbanek, ale napotkałem problem. Konkretnie w miejscu łączącym cybuch z tą "bańką". O co mi chodzi: Szara lufencja musi płynnie wychodzić z bańki koloru morskiego. Model lufy już się nie zmieni, a z samego bonga musi wychodzić taki... jakby kołnierz na nią, w który ona wchodzi. I teraz pytanie: Jak to zrobić? Normalnie trzasnąłbym booleana, ale znając boola to konkretnie porobi mi się siatka - a nie chcę tego, gdyż na całość zamierzam później nałożyć Shella (materiał będzie typu szklanego, więc będzie widać objętość ścianek). Ktoś ma jakiś schludny i nieniszczący siatki pomysł? :)
Monio Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Inset i potem bridge do ustawionego cylindra.
Szczepenson Napisano 25 Listopad 2014 Autor Napisano 25 Listopad 2014 O widzisz, dzięki! Nie pomyślałem, żeby dać inset z 4 polygonów naraz. Nie wyszło mi to tak ładnie jak Tobie, ale będę eksperymentował, mam już wskazaną drogę :)
Monio Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 Warto pamiętać o tym żeby "pole" czyli verteks od którego odchodzi 5 (lub więcej) krawędzi był na możliwie najbardziej płaskiej powierzchni a nie przy samym zagięciu łączącym bryły. Poprawi to cieniowanie modelu, będzie też potrzebne przy dobrych deformacjach animowanych siatek. W twoim wypadku ten inset może być o zrobiony na powierzchni o wiele większej niż średnica tej rurki którą będziesz łączył, np możesz zrobić go z krawatu 4 x 4 facey.
Szczepenson Napisano 26 Listopad 2014 Autor Napisano 26 Listopad 2014 Dzięki, jak na razie całość wygląda tak: Po nałożeniu TurboSmootha trochę się zgęściła siatka, ale do samego renderu wnętrza chyba może być, nie?
Monio Napisano 26 Listopad 2014 Napisano 26 Listopad 2014 Troche tam namieszałeś. ;) Jakbyś odchudził siatkę tego kołnierza żeby miała 16 edge'y w obwodzie to mogłbyś zrobić inset na kwadracie 4x4 faceów i siatki by się czysto połączyły. Przy turbosmooth te 16 krawędzi spokojnie ci wystarczy zeby zachować bryłę. Jak to dla ciebie za mało to w takim razie kwadrat faceów 6x6 i 24 krawedzi w obwodzie kołnierza.
Szczepenson Napisano 27 Listopad 2014 Autor Napisano 27 Listopad 2014 Dzięki, zachowam radę :) Brak mi jeszcze rozeznania w stylu ile krawędzi wystarczy do zachowania obłości itp, więc zrobiłem po prostu tyle ścianek, żeby na 100% wystarczyło :D
Rekomendowane odpowiedzi