Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej!

 

Pracuję w tej chwili nad wizualizacją wnętrza. Jednym z wymogów jest to, aby scena zawierała jakiś szklany obiekt. Takie ćwiczenia z renderingu i oświetlenia. Nie chciałem jednak robić dzbanka albo szklanki (każdy to robi :D), więc na obiekt wybrałem... bongo. Konkretnie takie:

noUsZlA.jpg

 

Wydawało mi się równie proste co wspomniany wyżej przykładowy dzbanek, ale napotkałem problem. Konkretnie w miejscu łączącym cybuch z tą "bańką". O co mi chodzi:

Hw1JPft.png

 

Szara lufencja musi płynnie wychodzić z bańki koloru morskiego. Model lufy już się nie zmieni, a z samego bonga musi wychodzić taki... jakby kołnierz na nią, w który ona wchodzi. I teraz pytanie: Jak to zrobić?

 

Normalnie trzasnąłbym booleana, ale znając boola to konkretnie porobi mi się siatka - a nie chcę tego, gdyż na całość zamierzam później nałożyć Shella (materiał będzie typu szklanego, więc będzie widać objętość ścianek).

 

Ktoś ma jakiś schludny i nieniszczący siatki pomysł? :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

O widzisz, dzięki! Nie pomyślałem, żeby dać inset z 4 polygonów naraz.

Nie wyszło mi to tak ładnie jak Tobie, ale będę eksperymentował, mam już wskazaną drogę :)

Napisano

Warto pamiętać o tym żeby "pole" czyli verteks od którego odchodzi 5 (lub więcej) krawędzi był na możliwie najbardziej płaskiej powierzchni a nie przy samym zagięciu łączącym bryły. Poprawi to cieniowanie modelu, będzie też potrzebne przy dobrych deformacjach animowanych siatek. W twoim wypadku ten inset może być o zrobiony na powierzchni o wiele większej niż średnica tej rurki którą będziesz łączył, np możesz zrobić go z krawatu 4 x 4 facey.

Napisano
  • Autor

Dzięki, jak na razie całość wygląda tak:

o9uaMWZ.png

 

Po nałożeniu TurboSmootha trochę się zgęściła siatka, ale do samego renderu wnętrza chyba może być, nie?

Napisano

Troche tam namieszałeś. ;) Jakbyś odchudził siatkę tego kołnierza żeby miała 16 edge'y w obwodzie to mogłbyś zrobić inset na kwadracie 4x4 faceów i siatki by się czysto połączyły. Przy turbosmooth te 16 krawędzi spokojnie ci wystarczy zeby zachować bryłę. Jak to dla ciebie za mało to w takim razie kwadrat faceów 6x6 i 24 krawedzi w obwodzie kołnierza.

Napisano
  • Autor

Dzięki, zachowam radę :) Brak mi jeszcze rozeznania w stylu ile krawędzi wystarczy do zachowania obłości itp, więc zrobiłem po prostu tyle ścianek, żeby na 100% wystarczyło :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.