Mirrage Napisano 25 Listopad 2014 Napisano 25 Listopad 2014 od pewnego czasu chodzi mi po głowie zrobienie pewnego efektu lecz pojawia się problem związany z trackowaniem.. Gdyby to była normalna powierzchnia to nie problem lecz nie mam pomysłu w jaki sposób zabrać się do trackowania wody/morza tak by później wkomponować w to płynący statek z dodanymi w Mayji albo Houdinim falami.. Mógłby mi ktoś udzielić jakiś wskazówek? Chodzi mi i wkomponowanie zwykłego przemieszczania się w wodzie tak jak na poniższym screenie.
PurePixel Napisano 26 Listopad 2014 Napisano 26 Listopad 2014 Jakiego programu używasz do trackingu? I czemu uważasz, że nie poradzi sobie z wodą?
Mirrage Napisano 26 Listopad 2014 Autor Napisano 26 Listopad 2014 Jakiego programu używasz do trackingu? I czemu uważasz, że nie poradzi sobie z wodą? Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke. Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ?
Ajgor Napisano 26 Listopad 2014 Napisano 26 Listopad 2014 Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz.
Mirrage Napisano 26 Listopad 2014 Autor Napisano 26 Listopad 2014 Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz. Z tym nie będzie problemu i robiłem już takie rzeczy akurat w Houdinim lecz chciałem spróbować zrobić coś takiego i wkomponować całość w materiał wideo gdyż staram się rozwijać w kierunku VFX i z tym pragnę wiązać swoją przyszłość dlatego też stąd pojawił się pomysł na wkomponowanie statku w nagranie.
PurePixel Napisano 27 Listopad 2014 Napisano 27 Listopad 2014 Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke. Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ? Teoretycznie się da dopasować do fal, musiałbyś z palca ustawić w boujou maski dla fal. Jeżeli podkład to sama woda, to chyba rzeczywiście lepiej wygenerować ją komputerowo. Przykład: https://www.youtube.com/watch?v=gpjQyXQfk_8 Jak chcesz koniecznie trackować, to najlepiej jakbyś miał podkład z płynącym jakimś statkiem i do tego dopasować swój model.
Mirrage Napisano 29 Listopad 2014 Autor Napisano 29 Listopad 2014 Ok dzięki za rady. Zabiorę się pierw za nagranie,na którym jest spokojne morze. Praktycznie wyrenderować bym musiał samą pianę i odpryski wody a przynajmniej tak mi się wydaje gdyż renderowanie jeszcze tafli wody dookoła statku nie ma raczej sensu.
Sebazx6r Napisano 30 Listopad 2014 Napisano 30 Listopad 2014 Obejrzyj making of wilka z wallstreet tam tam załatatwiajato w Nuke na footage maly stateczek zakrywaja duzym...
Kris_R Napisano 1 Grudzień 2014 Napisano 1 Grudzień 2014 Tak jak Seba napisał... właśnie z tych powodów, o których pisałeś, używa się jakiegoś statku.. łódki, kutra.. czegoś. Inaczej jest tak zwany ZONK i możesz sobie trakować i trzy lata ;)
Mirrage Napisano 7 Grudzień 2014 Autor Napisano 7 Grudzień 2014 Wielkie dzięki za rady. Jak tylko ogarnę projekty na sesje to zabiorę się za to. Skorzystam z okazji skoro już mówimy o compositingu wie ktoś może jak poradzili sobie w Platige z ujęciem od 1:37 Obiekt zostawił za sobą sporą dziurę a wszystko jest strasznie idealnie zrobione jak na Platige przystało.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się