Jump to content
  • 0
Mirrage

CG statek do nagrania

Question

od pewnego czasu chodzi mi po głowie zrobienie pewnego efektu lecz pojawia się problem związany z trackowaniem.. Gdyby to była normalna powierzchnia to nie problem lecz nie mam pomysłu w jaki sposób zabrać się do trackowania wody/morza tak by później wkomponować w to płynący statek z dodanymi w Mayji albo Houdinim falami.. Mógłby mi ktoś udzielić jakiś wskazówek? Chodzi mi i wkomponowanie zwykłego przemieszczania się w wodzie tak jak na poniższym screenie.

 

Phoenix+FD+for+3ds+Max+Tutorial+Ship+in+ocean+simulation.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Jakiego programu używasz do trackingu? I czemu uważasz, że nie poradzi sobie z wodą?

 

Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke.

Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz.

 

 

Z tym nie będzie problemu i robiłem już takie rzeczy akurat w Houdinim lecz chciałem spróbować zrobić coś takiego i wkomponować całość w materiał wideo gdyż staram się rozwijać w kierunku VFX i z tym pragnę wiązać swoją przyszłość dlatego też stąd pojawił się pomysł na wkomponowanie statku w nagranie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke.

Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ?

 

Teoretycznie się da dopasować do fal, musiałbyś z palca ustawić w boujou maski dla fal. Jeżeli podkład to sama woda, to chyba rzeczywiście lepiej wygenerować ją komputerowo. Przykład:

https://www.youtube.com/watch?v=gpjQyXQfk_8

Jak chcesz koniecznie trackować, to najlepiej jakbyś miał podkład z płynącym jakimś statkiem i do tego dopasować swój model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ok dzięki za rady. Zabiorę się pierw za nagranie,na którym jest spokojne morze. Praktycznie wyrenderować bym musiał samą pianę i odpryski wody a przynajmniej tak mi się wydaje gdyż renderowanie jeszcze tafli wody dookoła statku nie ma raczej sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Obejrzyj making of wilka z wallstreet tam tam załatatwiajato w Nuke na footage maly stateczek zakrywaja duzym...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak jak Seba napisał... właśnie z tych powodów, o których pisałeś, używa się jakiegoś statku.. łódki, kutra.. czegoś. Inaczej jest tak zwany ZONK i możesz sobie trakować i trzy lata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wielkie dzięki za rady. Jak tylko ogarnę projekty na sesje to zabiorę się za to. Skorzystam z okazji skoro już mówimy o compositingu wie ktoś może jak poradzili sobie w Platige z ujęciem od 1:37

Obiekt zostawił za sobą sporą dziurę a wszystko jest strasznie idealnie zrobione jak na Platige przystało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy