Skocz do zawartości

CG statek do nagrania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

od pewnego czasu chodzi mi po głowie zrobienie pewnego efektu lecz pojawia się problem związany z trackowaniem.. Gdyby to była normalna powierzchnia to nie problem lecz nie mam pomysłu w jaki sposób zabrać się do trackowania wody/morza tak by później wkomponować w to płynący statek z dodanymi w Mayji albo Houdinim falami.. Mógłby mi ktoś udzielić jakiś wskazówek? Chodzi mi i wkomponowanie zwykłego przemieszczania się w wodzie tak jak na poniższym screenie.

 

Phoenix+FD+for+3ds+Max+Tutorial+Ship+in+ocean+simulation.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Jakiego programu używasz do trackingu? I czemu uważasz, że nie poradzi sobie z wodą?

 

Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke.

Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ?

Napisano

Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz.

Napisano
Zamiast bawić się trackingiem, zrób to na przykład w RealFlow. Robisz wodę, przesuwasz po niej statek, a fale same się zrobią jak w naturze. Wymagany jest jednak POTĘŻNY komputer. Posiada importery i eksportery dla Maya. Robisz animację samego statku w Mayi, eksportujesz do realflow, robisz wodę, i on wylicza animację fal itd, i eksportujesz z powrotem do majki, i w niej renderujesz.

 

 

Z tym nie będzie problemu i robiłem już takie rzeczy akurat w Houdinim lecz chciałem spróbować zrobić coś takiego i wkomponować całość w materiał wideo gdyż staram się rozwijać w kierunku VFX i z tym pragnę wiązać swoją przyszłość dlatego też stąd pojawił się pomysł na wkomponowanie statku w nagranie.

Napisano
Korzystam z Boujou lub trackera w Nuke.

Uważam, iż sobie nie poradzę ponieważ nie wiem jak się do tego zabrać.. Co zrobić gdy morze jest bardziej wzburzone i jak wtedy dopasować np statek do fal? Jeśli może jest spokojne to wtedy co? Wystarczy, że wydenderuję sobie osobno taflę wody + do tego piana a resztę w postprodukcji się załatwi jeśli chodzi o dopasowanie kolorystyczne ?

 

Teoretycznie się da dopasować do fal, musiałbyś z palca ustawić w boujou maski dla fal. Jeżeli podkład to sama woda, to chyba rzeczywiście lepiej wygenerować ją komputerowo. Przykład:

https://www.youtube.com/watch?v=gpjQyXQfk_8

Jak chcesz koniecznie trackować, to najlepiej jakbyś miał podkład z płynącym jakimś statkiem i do tego dopasować swój model.

Napisano

Ok dzięki za rady. Zabiorę się pierw za nagranie,na którym jest spokojne morze. Praktycznie wyrenderować bym musiał samą pianę i odpryski wody a przynajmniej tak mi się wydaje gdyż renderowanie jeszcze tafli wody dookoła statku nie ma raczej sensu.

Napisano

Tak jak Seba napisał... właśnie z tych powodów, o których pisałeś, używa się jakiegoś statku.. łódki, kutra.. czegoś. Inaczej jest tak zwany ZONK i możesz sobie trakować i trzy lata ;)

Napisano

Wielkie dzięki za rady. Jak tylko ogarnę projekty na sesje to zabiorę się za to. Skorzystam z okazji skoro już mówimy o compositingu wie ktoś może jak poradzili sobie w Platige z ujęciem od 1:37

Obiekt zostawił za sobą sporą dziurę a wszystko jest strasznie idealnie zrobione jak na Platige przystało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności