Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymyśliłem sobie całkiem ciekawy temat pracy dyplomowej. Napotykam pierwsze problemy!

O ile modelowanie w ZBrushu nie jest dla mnie czymś zupełnie nowym, to pozowanie skomplikowanych postaci już tak.

 

Do ustawienia modelu chciałbym użyć TRANSPOSE MASTER.

Niestety z tego co wiem, żaden subtool na końcowym etapie nie może być potraktowany dynameshem.

 

Moje pytanie brzmi:

Jak najlepiej przekształcić zdynameshowane subtoole, jednocześnie nie tracąc szczegółów takich

jak drobne śrubki pancerza?

 

Używałem Zremeshera ale bez pełnej satysfakcji.

Ewentualnie - może macie dla mnie inne rozwiązanie na wykonanie tego zadania?

 

Bardzo proszę o podpowiedzi lub o polecenie konkretnych tutoriali! :(

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć

 

Zrób kopię subtoola (Duplicate), następnie potraktuj jedną część Zremesherem i na koniec Project All, tak jak tutaj:

 

link

 

Nie wiem natomiast jakiej wielkości są te śrubki, jeśli okaże się, że przy domyślnych ustawieniach Zremeshera nie będą widoczne to zwiększ limit poly w Zremesherze i spróbuj od nowa.

 

Jeśli nie lubisz pozować postaci to może lepiej będzie od samego początku ustawić ją sobie w finalnej pozie i potem rzeźbić z wyłączoną symetrią niektóre części, piszę niektóre, bo możesz to zrobić tak jak na załączonym obrazku poniżej, gdzie np. twarz jest symetryczna będąc osobnym subtoolem potem sklejonym z resztą modelu:

 

http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=431156

Napisano

Siemka,

 

Co ja bym zrobil na Twoim miejscu to uzywanie InsertBrush na śrubki, czyli:

 

Masz swoj Zdynameshowany kawalek pancerza wyrzezbiony, uzywasz IntertBrush(masz ich troche w Zbrushu od razu, ICC Mech Parts - jesli dobrze pamietam, albo tworzysz wlasny), dodajesz je na ten kawalek, przechodzisz do Subtool ----> Split i klikasz Split to Similar Parts, stworzy Ci sie osoby subtool na wszystkie śrubki.

 

Pozniej, tak jak napisal Netrush, skopiuj swoj pancerz, przejdz do Zremeshra i potraktuj tym kopie. Ukryj wszystkie subtoole poza kopia pancerza i oryginalem(dynamesh), kliknij na kopie i tym razem przejdz do Subtool ---> Project --> Project All. Kopia bedzie miala normalna siatke i detale ktore dodales wczesniej na dynamesh. Polecam dodac 1-2SubDiv do kopii zanim klikniesz project.

 

Śrubki jako, ze sa osobnym subtoolem po prostu wlaczysz i beda caly czas widoczne na zzremeshowanym pancerzu.

Napisano

Dziękuję wam za takie konkretne odpowiedzi! Nie śpię całymi nocami przez tę pracę dyplomową ostatnio.

Zastanawiałem się właśnie, czy nie zrezygnować z symetrii, tym bardziej że mam zamiar zrobić postać tylko w jednym ujęciu. Nie chciałem jednak działać po omacku, nie będąc pewny swoich ruchów. Pomogliście mi rozwiać wątpliwości! Poza tym osobny subtool na drobne elementy, jest czymś co chyba warto wypróbować w tym przypadku.

Jeszcze raz dzięki!

Napisano
Czekamy na final ;)

 

Dzięki :) Mam tylko nadzieję, że wyjdzie mi tak jak sobie to wyobrażam, bo mam konkretny plan co do tej postaci i tego jak chcę wszystko zaprezentować :) Co do samej uczelni, to najzwyklejsza, prywatna w Łodzi, przy czym jestem na specjalizacji "multimedia" co obejmuje też 3D, dlatego mogę zrobić dyplom w ten sposób. W praktyce wszyscy na zakończenie tego etapu edukacji projektują wizytówki, a ja robię serię ilustracji w Zbrushu ;) Na uczelnie nie narzekam, ale nadal uważam, że najlepiej uczyć się samemu. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności