Temporal Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 Chce sobie wyexportowac model a nawet modele z blenderowej sceny do 3dsmax 2012. Do tej pory moj workflow wygladal tak: z blender do maxa collada (jedynie ten format exportowal bezproblemowo), a z maxa do blendera obj (bo collada w druga strone juz nie dzialala :/). Najlepiej byloby wszystko zrobic fbx'em ale nawet w najnowszej wersji blendera, ten exporter chyba nie dziala, bo po imporcie nie mam zadnego obiektu na sceny, w explorerze maxa, nie widac nowych rzeczy. Obj wywala mi blad meshname=meshshape (cokolwiek to znaczy). Z collada wsumie teraz mam to samo. Mam problem wyexportowac nawet glupiego boxa z blendera. Jedynie objtem moge wyeksportowac boxa, ale juz moje ciekawsze modele ze sceny maja error o meshname'ie. Jakies rady? Przed exportem appluje wszystkie modyfikatory, badz usuwam, appluje rotacje, skale a nawet lokacje. Odchaczam rozne rzeczy w opcjach exportu, ale to nic nie daje :/ Nie wiem czy to wina blendera, czy max2012 ma skopane opcje importu.
Ania Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 (edytowane) Próbowałeś otworzyć model w innych programach? Sprawdzisz w ten sposób po jakiej stronie leży problem, ew. wyeksportujesz taką okrężną drogą. Miałam podobny problem z .obj Blender -> Max (w Maxie model się otwierał, ale wyglądał strasznie), rozwiązaniem był eksport Blender -> Mudbox -> Max (cały czas przez .obj). Mudbox ma bezboleśny export/import do obu programów. Ten meshshape error w którym programie? Bo żeby blender od razu przy eksporcie dawał error, miałam dotąd tylko z fbx. Czy modele mają jakieś dupliverty, partykle, albo inne takie Blenderowe właściwości? Non-manifold geometria? Edytowane 13 Grudzień 2014 przez Ania
Temporal Napisano 13 Grudzień 2014 Autor Napisano 13 Grudzień 2014 (edytowane) Problem rozwiazany: wygooglalem troche w sieci i sie okazuje, ze to problem z nielegalnym polygonami, dokladniej mowiac cos cos co blender potrafi, a max nie :P. W srodku symetrycznego modelu pewnie po mirrorach powstal mi obszar skladajacy sie z samych edgy, wywalilem to i juz wszystko gra. EDIT: errora juz nie ma, co nie zmienia faktu ze tylko collada chodzi jako tako, obj rozwala vertexy a fbx nie potrafi zaladowac czegokolwiek z blendera. Edytowane 13 Grudzień 2014 przez Temporal
mookie Napisano 13 Grudzień 2014 Napisano 13 Grudzień 2014 Max zawsze wywali pliki, jeśli posiadają luźną geometrię (loose geometry w wyszukiwarce Blendera, należy ją zrobić dla każdego rodzaju selekcji, a więc krawędzi i wierzchołków), bardzo rzadko może to być wina ngonów albo jakichś niedozwolonych z punktu widzenia maksowego połączeń (bodaj face w środku boxa łączący dwie ścianki). Najlepiej też w opcjach eksportu zaznaczyć Objects as OBJ Goups.
Temporal Napisano 14 Grudzień 2014 Autor Napisano 14 Grudzień 2014 Do obj juz doszlismy, ale czy ktos wie jak wyexportowac fbxa? Importowanie fbx w maxie2012 nic nie robi. Pasek postepu pokazuje, ze cos tam laduje, ale scena zawsze jest pusta i obiektow nigdy nie przybywa. Nie pojawiaja sie zadne komunikaty o bledach itd, tak jakby bylo wszystko dobrze, ale zaladowanie zwyklego cuba czy czegokolwiek jest niemozliwe. Experymentalny exporter z blenda 2.72 tez nic nie daje.
pecet Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 Dla mnie przenoszenie modeli z blendera do 3ds maxa to teraz codzienność i zazwyczaj idzie gładko, chociaż fakt na początku miałem problemy podobne do twoich. Używam głównie formatu obj. Podstawa to 'czysta' geometria, najczęściej błędy występują na osi symetrii. Moje ustawienia: do modeli low poly (aby zachować smooth grupy): https://www.dropbox.com/s/t7y82s0gd8s40lt/lp.jpg?dl=0 do hi poly: https://www.dropbox.com/s/sev9s8kxgkhgghl/hp.jpg?dl=0
diabelt Napisano 14 Grudzień 2014 Napisano 14 Grudzień 2014 Do obj juz doszlismy, ale czy ktos wie jak wyexportowac fbxa? Importowanie fbx w maxie2012 nic nie robi. Pasek postepu pokazuje, ze cos tam laduje, ale scena zawsze jest pusta i obiektow nigdy nie przybywa. Nie pojawiaja sie zadne komunikaty o bledach itd, tak jakby bylo wszystko dobrze, ale zaladowanie zwyklego cuba czy czegokolwiek jest niemozliwe. Experymentalny exporter z blenda 2.72 tez nic nie daje. Jaką masz wersję FBX w maxie 2012? Jak starą to możesz sprobować update do wersji 2013.3. MOże coś da. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=22694994
Temporal Napisano 15 Grudzień 2014 Autor Napisano 15 Grudzień 2014 Jaką masz wersję FBX w maxie 2012? Jak starą to możesz sprobować update do wersji 2013.3. MOże coś da. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=22694994 Nawet nie wiedzialem, ze sa takie rzeczy, dzieki, wyproboje to zaraz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się