Skocz do zawartości

Export z Blendera do Maxa2012


Temporal

Rekomendowane odpowiedzi

Chce sobie wyexportowac model a nawet modele z blenderowej sceny do 3dsmax 2012. Do tej pory moj workflow wygladal tak: z blender do maxa collada (jedynie ten format exportowal bezproblemowo), a z maxa do blendera obj (bo collada w druga strone juz nie dzialala :/). Najlepiej byloby wszystko zrobic fbx'em ale nawet w najnowszej wersji blendera, ten exporter chyba nie dziala, bo po imporcie nie mam zadnego obiektu na sceny, w explorerze maxa, nie widac nowych rzeczy. Obj wywala mi blad meshname=meshshape (cokolwiek to znaczy). Z collada wsumie teraz mam to samo. Mam problem wyexportowac nawet glupiego boxa z blendera. Jedynie objtem moge wyeksportowac boxa, ale juz moje ciekawsze modele ze sceny maja error o meshname'ie.

 

Jakies rady? Przed exportem appluje wszystkie modyfikatory, badz usuwam, appluje rotacje, skale a nawet lokacje. Odchaczam rozne rzeczy w opcjach exportu, ale to nic nie daje :/ Nie wiem czy to wina blendera, czy max2012 ma skopane opcje importu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Próbowałeś otworzyć model w innych programach? Sprawdzisz w ten sposób po jakiej stronie leży problem, ew. wyeksportujesz taką okrężną drogą.

Miałam podobny problem z .obj Blender -> Max (w Maxie model się otwierał, ale wyglądał strasznie), rozwiązaniem był eksport Blender -> Mudbox -> Max (cały czas przez .obj). Mudbox ma bezboleśny export/import do obu programów.

 

Ten meshshape error w którym programie? Bo żeby blender od razu przy eksporcie dawał error, miałam dotąd tylko z fbx.

 

Czy modele mają jakieś dupliverty, partykle, albo inne takie Blenderowe właściwości? Non-manifold geometria?

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany: wygooglalem troche w sieci i sie okazuje, ze to problem z nielegalnym polygonami, dokladniej mowiac cos cos co blender potrafi, a max nie :P. W srodku symetrycznego modelu pewnie po mirrorach powstal mi obszar skladajacy sie z samych edgy, wywalilem to i juz wszystko gra.

 

EDIT: errora juz nie ma, co nie zmienia faktu ze tylko collada chodzi jako tako, obj rozwala vertexy a fbx nie potrafi zaladowac czegokolwiek z blendera.

Edytowane przez Temporal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max zawsze wywali pliki, jeśli posiadają luźną geometrię (loose geometry w wyszukiwarce Blendera, należy ją zrobić dla każdego rodzaju selekcji, a więc krawędzi i wierzchołków), bardzo rzadko może to być wina ngonów albo jakichś niedozwolonych z punktu widzenia maksowego połączeń (bodaj face w środku boxa łączący dwie ścianki).

 

Najlepiej też w opcjach eksportu zaznaczyć Objects as OBJ Goups.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obj juz doszlismy, ale czy ktos wie jak wyexportowac fbxa? Importowanie fbx w maxie2012 nic nie robi. Pasek postepu pokazuje, ze cos tam laduje, ale scena zawsze jest pusta i obiektow nigdy nie przybywa. Nie pojawiaja sie zadne komunikaty o bledach itd, tak jakby bylo wszystko dobrze, ale zaladowanie zwyklego cuba czy czegokolwiek jest niemozliwe. Experymentalny exporter z blenda 2.72 tez nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przenoszenie modeli z blendera do 3ds maxa to teraz codzienność i zazwyczaj idzie gładko, chociaż fakt na początku miałem problemy podobne do twoich. Używam głównie formatu obj. Podstawa to 'czysta' geometria, najczęściej błędy występują na osi symetrii.

Moje ustawienia:

do modeli low poly (aby zachować smooth grupy): https://www.dropbox.com/s/t7y82s0gd8s40lt/lp.jpg?dl=0

do hi poly: https://www.dropbox.com/s/sev9s8kxgkhgghl/hp.jpg?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do obj juz doszlismy, ale czy ktos wie jak wyexportowac fbxa? Importowanie fbx w maxie2012 nic nie robi. Pasek postepu pokazuje, ze cos tam laduje, ale scena zawsze jest pusta i obiektow nigdy nie przybywa. Nie pojawiaja sie zadne komunikaty o bledach itd, tak jakby bylo wszystko dobrze, ale zaladowanie zwyklego cuba czy czegokolwiek jest niemozliwe. Experymentalny exporter z blenda 2.72 tez nic nie daje.

 

Jaką masz wersję FBX w maxie 2012? Jak starą to możesz sprobować update do wersji 2013.3. MOże coś da.

 

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/item?siteID=123112&id=22694994

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności