Napisano 16 Grudzień 201411 l Witam, w mental mat była opcja gdzie po wymodelowaniu obiektu nałożony materiał mógł zaokrąglić krawędzie czy jest coś takiego w v-ray mat ?
Napisano 16 Grudzień 201411 l Nie bezpośrednio, ale możesz użyć mapy VrayEdgesTex w slocie bump, opisane na dole strony http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/vrayedgestex_params.htm
Napisano 17 Grudzień 201411 l Autor http://zapodaj.net/cae7ca45c4177.jpg.html po lwej ręcznie po prawej mapa coś chyba nie tak ps wstawiam w bump
Napisano 17 Grudzień 201411 l Takie mocne zaoblenia i oglądane z bliska to lepeij zrobić w modelu ręcznie. Z "udawanym" bumpem są problemy z reflectem i specularem. Ta metoda nadaje się do rzeczy drobnych gdzieś w oddali.
Napisano 17 Grudzień 201411 l @tyszkodesigner bump nie zmienia geometrii tylko ja udaje poprzez inne cieniowane, specular, reflect itd. Tak jak pionix napisal, do wiekszych zblizen potrzebujesz faktycznej geometrii, do mikro detalu mozesz oszukiwac wlasnie wykorzystujac bumpa.
Napisano 17 Grudzień 201411 l Sprawdzałeś rożne wartości w Thickness zarówno w Word Units jak i Pixels, lub negatywną wartość bumpa? nie pamiętam jaka metoda jest najlepsza, bo dawno z tego nie korzystałem. Opisz Co dokładnie chcesz osiągnąć - jaką wielkość ma mieć to zaoblenie.
Napisano 17 Grudzień 201411 l Autor Dzięki za informacje bardzo ułatwiała mi ta opcja z mentala pracę ale V ray nadrabia szybkością :D
Napisano 17 Grudzień 201411 l Autor Sprawdzałem wartości i opcje 0 efektu potrzebuję zaokrągleń od 0,9 mm do wyjątokowo 10mm (jak robię wizualizację wytłoczonej formy z plastiku)
Napisano 18 Grudzień 201411 l Ja używam modyfikator chamfer w zależności od potrzeb reguluję ilość podziałów na krawędzi, zaokrąglanie krawędzi w materiale mental ray jak dla mnie wygląda zupełnie niezadowalająco :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto