Skocz do zawartości

Otwór na boku bryły


gigant84

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczę, że przeszukiwałem forum w celu znalezienia odpowiedzi. Nie znalazłem. Doszedłem do wniosku, że jest to taki banał, że nikt o tym nie piszę. Ja niestety nie potrafię sobie z tym poradzić.

 

Mam bryłę [sześcian] na jej boku rysuję okrąg [ścieżka] i... co mam teraz zrobić by ta ścieżka stała się częścią bryły. Bym mógł np. ją wepchnąć do środka. Próbuje wymodelować bębenek od rewolweru. Rysuję 6 okręgów, nakładam je na ścianę [płaską] bębenka i... nie wiem jak to wtopić/przyciąć/scalić. No nie wiem!!! Proszę o pomoc.

 

Wiem, że jak mam bryłę [bez e. poly] to mogę użyć shape merge. Ale ta funkcja nie działa [tak mi się wydaję] gdy mamy bryłę przekształconą do e. poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

spróbuj opcji cut. wstawiasz sobie splina, odpowiadającego otworowi na kule, stykasz ze ścianą obiektu i w trybie wireframe używając narzedzia cut wycinasz (najlepiej z aktywną opcją snap to vertex) kształt w sześcianie. Potem porób sobie z tego quady i wyrysowany okrąg możesz sobie wepchnąć do środka np. extrudem. Poza tym to youtubie są tutki do rewolwerów, to zerknij sobie również tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jest mnóstwo tut. dot np. rewolweru. Tam ludzie często usuwaj ściany walca, wstawiają plainy i je "bridżują" z bocznymi krawędziami. Rewolwer był tylko przykładem. Mogę użyć zawsze boolena. Tylko mnie ciekawi czy jest własnie taki sposób jak opisałem. Rysuję dowolną ścieżkę np.gwiazda, umieszczam na boku bryły i przy pomocy jakiegoś narzędzia staję się ona częścią ścieżek tejże bryły.

 

A to już takie dot. pytanie. Czy mod. turbo smooth działa zawsze na całą bryłę? Czy mogę zaznaczyć np.fragment bryły i poddać go TS.?

Jak zrobiłem ośmiokąt z otworem w środku i dałem TS to zamienił mi się w okrąg z otworem w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jak mam bryłę [bez e. poly] to mogę użyć shape merge. Ale ta funkcja nie działa [tak mi się wydaję] gdy mamy bryłę przekształconą do e. poly.

 

Shape merge DZIAŁA z editable poly.

 

 

A to już takie dot. pytanie. Czy mod. turbo smooth działa zawsze na całą bryłę? Czy mogę zaznaczyć np.fragment bryły i poddać go TS.?

Jak zrobiłem ośmiokąt z otworem w środku i dałem TS to zamienił mi się w okrąg z otworem w środku.

 

Meshsmooth tak działa.

 

 

I jak zwykle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności