gigant84 Napisano 7 Styczeń 2015 Napisano 7 Styczeń 2015 Na wstępie zaznaczę, że przeszukiwałem forum w celu znalezienia odpowiedzi. Nie znalazłem. Doszedłem do wniosku, że jest to taki banał, że nikt o tym nie piszę. Ja niestety nie potrafię sobie z tym poradzić. Mam bryłę [sześcian] na jej boku rysuję okrąg [ścieżka] i... co mam teraz zrobić by ta ścieżka stała się częścią bryły. Bym mógł np. ją wepchnąć do środka. Próbuje wymodelować bębenek od rewolweru. Rysuję 6 okręgów, nakładam je na ścianę [płaską] bębenka i... nie wiem jak to wtopić/przyciąć/scalić. No nie wiem!!! Proszę o pomoc. Wiem, że jak mam bryłę [bez e. poly] to mogę użyć shape merge. Ale ta funkcja nie działa [tak mi się wydaję] gdy mamy bryłę przekształconą do e. poly.
boski Napisano 7 Styczeń 2015 Napisano 7 Styczeń 2015 spróbuj opcji cut. wstawiasz sobie splina, odpowiadającego otworowi na kule, stykasz ze ścianą obiektu i w trybie wireframe używając narzedzia cut wycinasz (najlepiej z aktywną opcją snap to vertex) kształt w sześcianie. Potem porób sobie z tego quady i wyrysowany okrąg możesz sobie wepchnąć do środka np. extrudem. Poza tym to youtubie są tutki do rewolwerów, to zerknij sobie również tam.
gigant84 Napisano 7 Styczeń 2015 Autor Napisano 7 Styczeń 2015 Wiem, że jest mnóstwo tut. dot np. rewolweru. Tam ludzie często usuwaj ściany walca, wstawiają plainy i je "bridżują" z bocznymi krawędziami. Rewolwer był tylko przykładem. Mogę użyć zawsze boolena. Tylko mnie ciekawi czy jest własnie taki sposób jak opisałem. Rysuję dowolną ścieżkę np.gwiazda, umieszczam na boku bryły i przy pomocy jakiegoś narzędzia staję się ona częścią ścieżek tejże bryły. A to już takie dot. pytanie. Czy mod. turbo smooth działa zawsze na całą bryłę? Czy mogę zaznaczyć np.fragment bryły i poddać go TS.? Jak zrobiłem ośmiokąt z otworem w środku i dałem TS to zamienił mi się w okrąg z otworem w środku.
boski Napisano 7 Styczeń 2015 Napisano 7 Styczeń 2015 no to możesz zrobić właśnie tak jak opisałem powyżej
diabelt Napisano 8 Styczeń 2015 Napisano 8 Styczeń 2015 Wiem, że jak mam bryłę [bez e. poly] to mogę użyć shape merge. Ale ta funkcja nie działa [tak mi się wydaję] gdy mamy bryłę przekształconą do e. poly. Shape merge DZIAŁA z editable poly. A to już takie dot. pytanie. Czy mod. turbo smooth działa zawsze na całą bryłę? Czy mogę zaznaczyć np.fragment bryły i poddać go TS.? Jak zrobiłem ośmiokąt z otworem w środku i dałem TS to zamienił mi się w okrąg z otworem w środku. Meshsmooth tak działa. I jak zwykle:
YetoKnight Napisano 8 Styczeń 2015 Napisano 8 Styczeń 2015 Do każdego programu 3d powinni na starcie dać odnośnik do tego filmiku :)
gigant84 Napisano 13 Styczeń 2015 Autor Napisano 13 Styczeń 2015 Bardzo dziękuję za pomoc. Świetny film. Pomocny bardzo.
Rekomendowane odpowiedzi