kpulka Napisano 12 Styczeń 2015 Napisano 12 Styczeń 2015 Hej! UVW Map nie wpływa na wielkość tekstury na kanapie mimo, że ustawiłem taki sam UVW map oraz mapę jak dla poduszki na której wielkość jest poprawna. Problem tego typu pojawia mi się dość często i nadal nie wiem co złego robię.
stormwind Napisano 12 Styczeń 2015 Napisano 12 Styczeń 2015 Sprawdź czy w opcjach bitmapy masz zaznaczone Use Real World Scale domyślne dla maxów w wersji design. http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-27F58B25-C61E-4658-AB1E-7A6C20B23D1F-htm.html
kpulka Napisano 12 Styczeń 2015 Autor Napisano 12 Styczeń 2015 We wcześniejszym renderze używałem mapy proceduralnej i nie było tej opcji. Teraz użyłem bitmapy w której ustawiłem size o kwadracie 50cm, a na obiekty (szare poduszki i kanapę) dałem UVW map z real-world map size czyli wielkość mapowania powinna iść tak jakby z ustawień shadera. Niestety w tym wypadku poduszka posiada złą wielkość mapowania i jej nie widać. Wtedy w ustawieniach poduszki odznaczyłem real-world size map i ręcznie wpisałem 50x50x50cm box maping co jest de facto tą samą wartością co ustawienia materiału w shaderze... i zadziałało. Nie mam pojęcia dlaczego :/ Dodam, że poduszki robiłem w marvelous designerze, ale nie wiem czy to jest powód. Dodaje zdjęcia z dobrym mapowaniem (i manualnie wpisanym UVW size jako modyfikator) i złym (z zaznaczonym real-world map size w UVW map)
Dynamico Napisano 12 Styczeń 2015 Napisano 12 Styczeń 2015 Jeżeli obiekt został np. wcześniej przeskalowany, to niestety "pamięta" on swoje wcześniejsze rozmiary i według nich rozkłada bitmapę. Może pomóc zastosowanie modyfikatora x-form na obiekcie, który sprawia problemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się