GrzegorzP Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Cześć. Robię miasto w 3d i zatrzymałem się na bloku z wielkiej płyty. Mianowicie chcąc przyoszczędzić na poligonach postanowiłem nie modelować okien, ale zamiast tego uzyskać efekt głębi poprzez "bump map". Niestety nie wiem jak się uporać z jedną rzeczą, spójrzcie na ilustrację. Na pierwszym zdjęciu kiedy kamera jest blisko obiektu to krawędzie bump mapy są wyraźne, natomiast przy widoku z daleka na blok, krawędzie nie są już takie ostre. Nie mam pojęcia jak to ustawić aby przy widoku z daleka ta bump mapa się nie zlewała, ale zachowała proporcje. 3ds max 2013, mental ray Pomocy i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
STRZYG Posted February 11, 2015 Share Posted February 11, 2015 Żeby się nie rozmywało ustaw wartość "Blur" na 0,01. Wartość "Blur" znajdziesz w sekcji Coordinate bitmapy podłączonej pod slot bump. Do takich zadań radziłbym jednak wykorzystać mapy Normal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now