Napisano 11 Luty 201510 l Cześć. Robię miasto w 3d i zatrzymałem się na bloku z wielkiej płyty. Mianowicie chcąc przyoszczędzić na poligonach postanowiłem nie modelować okien, ale zamiast tego uzyskać efekt głębi poprzez "bump map". Niestety nie wiem jak się uporać z jedną rzeczą, spójrzcie na ilustrację. Na pierwszym zdjęciu kiedy kamera jest blisko obiektu to krawędzie bump mapy są wyraźne, natomiast przy widoku z daleka na blok, krawędzie nie są już takie ostre. Nie mam pojęcia jak to ustawić aby przy widoku z daleka ta bump mapa się nie zlewała, ale zachowała proporcje. 3ds max 2013, mental ray Pomocy i pozdrawiam
Napisano 11 Luty 201510 l Żeby się nie rozmywało ustaw wartość "Blur" na 0,01. Wartość "Blur" znajdziesz w sekcji Coordinate bitmapy podłączonej pod slot bump. Do takich zadań radziłbym jednak wykorzystać mapy Normal.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto