Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam problem z cieniowaniem w 3dsmax. Sprawa wygląda tak, że po wrzuceniu modelu do Unity, czy nawet na podglądzie 3ds mam widoczne cienie, których bardzo chciałbym nie mieć. Wydaje mi się, że jest to spowodowane tym, że "klocek" nie jest idealnie równy/symetryczny. Poniżej podsyłam screena, chodzi mi o ten ciemniejszy polygon z lewej strony klocka (lewego rogu).

Mam nadzieję, że zrozumieliście mój problem i z góry dziękuję za pomoc! :-)

kaklyj.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cienie o których piszesz to smoothing groups (można je ukryć metodą wyświetlania modelu w 3d max, co nie znaczy że nie będą obecne np. w unity)

Wyłączyć je można komendą hard na pasku ribbon (zakładka modelling), do wykorzystania w grze podejrzewam, że lepiej będzie zrobić model od nowa "symetrycznie"

Napisano

Poczytaj o Smoothing Groupach

 

http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1244162D-A063-486C-BD9B-168466F6488B-htm.html

http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-1DB2E3C2-CE68-4AF7-899E-01B90F7EB320-htm.html

 

Problem polega na tym że ciemny poligon ma przypisaną prawdopodobnie taką samą grupę co poligon na bocznej ścianie i max próbuje interpolować cieniowanie.

Najprostszym ale nie koniecznie właściwym rozwiązaniem (w zależności jak finalnie model ma byc cieniowany) będzie wybranie opcji auto smooth po wybraniu poligonów w edit poly. Ewentualnie będziesz musiał zmienić też kąt wygładzania.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności