Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

ostatnio zabrałem się za temat animacji. Na pierwszy rzut poszła animacja twarzy, na potrzeby projektu zrobiłem też skrypcik umożliwiający generowanie animacji mowy na podstawie plików programu Papagayo, efekt widoczny na załączonych filmikach. Do animacji wykorzystywany jest morfing. Morfy z poszczególnymi fonemami powinny mieć nazwy zgodne z tymi które oferuje Papagayo.

Skrypt współpracuje z 3ds Max 2015.

 

L2uqHrX.jpg

 

 

[video=youtube;wJc-r8TI-Us]

 

I filmik przedstawiający działanie skryptu:

 

 

W skrypcie nie działa do końca dobrze podkładanie ścieżki do pliku .pgo, dlatego sugeruję wczytywanie go bezpośrednio z partycji bez zagłębiania się w foldery (np. D:\costam.pgo), na bank problem leży po stronie pliku Pythona ale ostatnio nie mam czasu żeby to poprawić.

 

Skrypt:

http://www.filehosting.org/file/details/474440/Talking%20Head%20v1.rar

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawy pomysł ułatwiłby mi to co jest dla mnie najbardziej nudne w animacji :) . Póki co wygląda to bardzo nienaturalnie i ruch szczęki oraz ust nie ma nic wspólnego z tym co słychac w ścieżce audio.

Napisano

Nie do końca to działa i co najważniejsze brak synchro, który powinien być podstawą do wyjścia i rozwijania animacji. Rozbicie na fonemy też jakoś nie działa super, bo kłapie jak by mu ktoś 220V w dupe cisnął ;) Na tym polu lepsze efekty uzyskasz na FaceShifcie i breakel face, gdzie masz normalne eksportery fonemow, które to możesz podpiąć do skryptu tak jak to teraz zrobiłeś. Projekt zacny, fajny do zabawy, ale jeszcze sporo mu brakuje do jakiejkolwiek podstawy podstawy.

Napisano

Dzięki za uwagi!!

 

Rzeczywiście też mi się nie do końca zgadza ta animacja z dźwiękiem. Przez pierwszą godzinę miałem zajawkę, że w ogóle działa. Wcześniej nie pisałem skryptów w 3ds Max, a w sumie w ogóle go nie używałem. Puki co nie wiem czy problem jest bardziej po stronie Papagayo czy moich morfów. Ale co do klepanie jak po analnym podłączeniu do 220V to wydaje mi się, że taka natura animacji generowanej przez Papagayo. Jak będę miał więcej czasu i zacznę robić jakiś nowy łebek to jeszcze raz przemyślę ewentualne zasady działania takiego skryptu.

 

SUPER_OKO z tego co widzę to proponowane przez Ciebie programy są zacne ale opierają się o wideo, ja chciałem stworzyć coś jak najbardziej generowanego, aczkolwiek pewnie kombinowanie z wideo będzie lepszym tropem.

Napisano

Tak dokładnie odczyt na bazie vidio daje dużo lepsze rezultaty. Biorąc słowo PA PA GA JA - to papagaja wygeneruje ci tam fonemy ale kłapnie 4x buzka przy tym. W rzeczywistości masz 2 kłapnięcie buźką później otwarcie szerzej a na końcu delikatne przymknięcie. Tego raczej nie uzyskasz z generatora voicowego. Desynchron masz pewnie z złego przeliczenia milisecond do fps. Byl taki generator z przed miliona lat voice-o-matic, możesz podpatrzeć czy mieli jakieś tam ciekawe rozwiązania. Miłej zabawy ze skryptowaniem, bo na takich projektach się najłatwiej uczyć MS.

Napisano

Brak synchro ewidentny, ale to może być problem formatu MOV (jesli takowego użyłeś). Brzmi to dziwnie, ale mov'y mają rozjazd audio z obrazem, minimalny, ale przy tego typu projektach/prezentacjach jest to kluczowy czynnik. Wiem to z własnego doświadczenia.

Napisano

STRZYG - niestety .avi więc coś z moją robota nie teges. Jednakże informacja o .mov może kiedyś okazać się bardzo przydatna ;)

 

SUPER_OKO - dzięki za inf co do skryptowania cały czas zastanawiam się czy animować/riggować w Maxie, Mayi albo Houdinim.... do modelowania i teksturowania najwygodniejszy dla mnie jest jednak Blender. Będę musiał pozbierać informacje na temat synchronizacji mowy i za jakiś czas znowu podejść do problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności