Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam w moim wątku, i z góry dzięki za wszystkie komentarze. Jest to kontynuacja mojej pracy pt.: "Vision of hell", jednakże teraz pod innym tytułem. poniżej render tego co na chwilę obecną mam

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a i wózek :). PS: chciałbym na to siedzenie rzucić taki koc, jak to zrobić? tzn chciałbym użyć modyfikatora simcloth ale pod maxem 6 nie działa :(. Próbowałem z reacterem ale coś nie idzię :(. Czy ktoś mógłby pomóc?.

Napisano

wiesz co do simclotha to jest problem . Ja tez go potrzebowalem, zciagnolem se ale ze mam maxa 6 to dupa i nie idzie. A proponuje zebys koc z playna zrobil, robi sie wbrew pozorom bardzo szybo i nawet ladnie wygląda, ja pracuje na grobem Pańskim i tez płuto potrzebowalem, oto efekt pracy na playnie. Jak cos to to usun...

 

Pozrdowienia & gl

Napisano

No co tu dużo gadać już w tym momencie bardzo mi się przydał ten wątek nauczyłem się dwóch rzeczy: simclotha pod maxa 6 i robię materiału z plane'a (chociaż to jeszcze nie do końca). Wielki dziękuje dla was wszystkich i dla przyszłych osób które bendą komentowaly :). Dzisiaj nie ma żadnego updatu bo rysowałem ołówkiem mój pierwszy rsyunek :).

Napisano

eee ale tego koreanskiego wynalazka na dwoch kolkach nic nie przebije , bardzo mi sie podoba wozek . Twarz raczej chyba jeszcze trzeba poprawic z tego co widze ,ale wiem ze to nielada zadanie i troszke trzeba przy tym posiedziec przynajmniej jak sie raczkuje w organice :) . Ale poki co wszystko sie rozwija zobaczymy jak to finalnie bedzie wygladac powodzenia !!

Napisano

ups, mam problem gdy uruchamiam tego sim clotha i biore wózek i start calculation to się chwilke robi właściwie nic a później max się wyłancza :(. Wózek ma 77 tys. poly. a mój komp to: athlon 1.7, 512 ram 400DDR, radeon 9200, czy to może być wina sprzętu?

Napisano

jak pokazujesz siatke to wg mnie lepiej pokazac screena z maxa z niewygladzonym modelem z włączonym wyświetl;aniem krawędzi bo tak to niewiele widać

jesli zas chodzi o radzenie sobie z tym rzeczami to najlepiej obejrzyj sobie wszystko co znajdziesz w sieci na temat siatek i ich topologii

Tego jest mnostwo wszedzie (na kazdym forum polskim i niepolskim bardzo czesto ludzi pokazuja swoje siatki) więc oglądaj i podpatruj jak najwiecej bo masz to wszystko ostro pomieszane u siebie, więc moje rady:

1. Zacznij od samego układu siatki (który powinien odpowiadać temu co się dzieje w "prawdziwej" twarzy np układ krawędzi wokól ust i nosa właśnie)

2. Nieporzebne i nierównomierne zagęszczenie sprawia że siatka jest wymięta i brak jej gładkości (im mniej tym lepiej, kiedy siatka jest tak gęsta jak u ciebie np wokół ust to niesposób uzyskać gładką ładna powierzchnię). Linii powinno być tylko tyle ile potrzeba dla oddania tego co chcesz pokazać. U ciebie jest tego w niektórych miejscach osporo za dużo (okolice ust, środek czoła). Pamiętaj że meshsmooth doda ci jeszcze 4x więcej krawędzi (przy iterations ust. na 2) i pomyśl jak tam będzie gęsto! I po co?

3. Spójność i ciągłość siatki. Niedobrze jest kiedy siatka traci swoją ciągłość czyli krawędzie nagle się kończą i nie mają swojej kontynuacji. Takie rzeczy uchodzą na sucho w "łatwych" miejscach (na czole, z boku głowy itd) a gdy występują w rejonach gdzie siatka jest pogięta, pofałdowana powodują błędy w wygładzaniu. Dodatkowo mogą powodować że siatka nagle gdzieś jest bardziej gęsta niż tuz obok, co też może sprawić problemy. Na marginesie wspominając, nieciągłość siatki (lub trojkąty) możesz wykożystac np do zredukowania liczby krawędzi "wychodzących" z głowy, na szyi. Pomyśl jak rozsądnie połączysz taką ilość krawędzi z modelem reszty ciała?

4. I wreszcie trójkąty. Nie lubimy ich i warto spędzić troche czasu nad tym żeby ich uniknąć. Z tym jest tak samo jak wyżej. W 'łatwych miejscach" jak trzeba to trudno i trójkąty tam niewiele zaszkodzą, natomiast w miejscach bardziej skomplikowanych szkodzą czasem bardzo. W twoim modelu masz ich bardzo dużo i to czasem zupełnie niepotrzebnie, kilkoma klikami mógłbyś je usunąć.

uch no chyba tyle ode mnie.

Moim zdaniem mógłbys spokojnie zapomnieć o tej głowce i rozpocząć pracę od nowa. Dodatkowo zwracając większą uwage na referencje. Powodzenia

Napisano

Mały update, wciąż mam problem z zrobieniem siatki (ogrodzenia) :(. Będzie ona bardzo widoczna i jest ważne aby była realistyczna, i przy tym jak najmniej poly żeby było góra 15 000. chociaż to to i tak chyba za dużo bo wózek ma jakieś 75000 to jak się to zsumuje to mój komp peknie w śrubkach. Proszę o rady odnośnie tej siatki, jak to zrobić?

Napisano

Bardzo słaby modeling.. ciekawe, czy uda Ci się nadrobić światłem i teksturką... :) Narazie twarz i monstrancja mi się nie podobają.. reszta jest ok.. prawie :)

Napisano

hmm... wygląda to teraz całkiem ładnie. Teraz kilka zastrzeżeń - co zaciekami pod rynną?

Może się nie znam, ale czy te schodki nie utrudnią może transportu toweru z ciężarówek?

Napisano

schodki sa za duze i troche nie wiem co to jest nad oknami od strony siatki.

jescze jedno...czemu pod płyta balkonowa rozdzielaja sie przewody?. wyglada to jak sznurki na pranie ;)

Napisano

Ciąg dalszy zabudowania, jeśli widziecie jakiś problem to mówcie, te druty co niektórym przypominają sznurki na pranie :), to są przewody od prądu czy tam lini telefoniczne.

Napisano

Nie wiem za co się brać, tzn. wiem ale mi się nie chce :). Więc przeszedłem do bardziej jak dla mnie zajęcia czyli robienia texutrek w photoshopie. I oto daje texuturki dla beczek :).

Napisano

No więc zrobiłem kontener jeszcze nie ma mapek bump więc poczekać trzeba jeszcze z 3 godzinki bo do kościółka teraz idę :). I jeszcze troszkę nie dokończone teksturki są poniegdzie. Poniżej te śmierdzące sprawy...

Napisano

Ok mały update jeszcze całe mnóstwo roboty ale ide do przodu :). Mam genialny pomysł na scene który stopniowo bedzie dostrzegać, ci co są zaznajomeni z sceną od razu mówię że scenariusz się zmienił. Poniżej update (kompletnie się nie bawiłem światłem.)

Napisano

Mam pytanko, jak zrobić coś takiego jak śmieci takiego pogięte papierki, pomoże ktoś? :). A i jaka według was powinna być teksturka kabli takich elektrycznych co widać na rysunku, że czarna to wiem, ale dać czarną samą farbę to raczej kiepski pomysł.

Napisano

Witam co do smieci to ja proponuje plane + modyfikator NOISE musialbym pobawic sie ustaweiniami az uzyskasz satysfakcjonujacy efekt lub tez modyfikator WAVE .

Natomiast odnosnie kabli to moglbys jesli chcesz zrobic texe uszkodzonej izolacji tegoz kabla ciekawie mogloby to wygladac.

Powodzenia i czekam na efekty pracy .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności