Skocz do zawartości

Blender w serwisie Steam


2013

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy to się przyczyni do popularności blendera. On w środowiskach moderskich od zawsze był bardzo popularny, w proporcjach niespotykanej nigdzie indziej.

 

Sprawa z samym sklepem strasznie śmierdzi. Z jednej strony fajnie że moderzy będą mogli wreszcie zarabiać robiąc ze Skyrima wyścigówkę ale z drugiej strony mamy chory podział zysków (25% dla autorów moda, reszta dla wydawców) i potencjalnie ogromne ograniczenie dla samych moderów. Jak będzie wyglądało robienie modów jeśli będzie je można uruchomić jedynie przez Steam Workshop a o możliwości wstawienia go do sklepu będzie decydował Steam i wydawca gry? Co z najpopularniejszymi modami do Skyrima czyli porno-dungeonami dla nedrów? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czekam na rozwój wydarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to się przyczyni do popularności blendera. On w środowiskach moderskich od zawsze był bardzo popularny, w proporcjach niespotykanej nigdzie indziej.

Myslalem bardziej, ze Valve znajdzie np. sposób ny Blender developerzy zarabiali na addonach

 

no i Valve wycofało się z płatnych modów do gier :) długo to nie potrwało :)

czyzby 25% dla twórcy to tak mało? A no tak, największe ściery dają 30%, a appstore i Play nawet 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25% dla których twórców? Mody z założenia są bazowanie na innych modach, korzystają z darmowych grafik albo grafik z innych gier i tak dalej. Nie ma możliwości tego kontrolować i uczciwie sprzedawać.

Jak na razie działania te parę dni działania sklepu z modami spowodowało tylko destrukcje w środowisku moderskim. Ludzie sprzedawali nie swoje mody, autorzy modów masowo usuwali swoje je z Nexusa żeby się przed tym bronić. Valve przez kilka dni straciło miliony dolców bo ludzie się wkur*ili i przestali kupować gry. Sklepik zamknięto.

 

W temacie jesteśmy. To tak jakbyś chciał zacząć sprzedawać blendera próbując ustalić uczciwy podział zysków. Nie da się i nie powinno się nigdy próbować. Jak ktoś się decyduje pracować w ramach określonych zasad, szczególnie wolontariatu, to nie można mu tych zasad zmieniać post-factum. Podrzuciłem kiedyś developerom blendka zestaw moich matcapów nadając im odpowiednią licencje i 2 z nich wykorzystali. Wkład malutki ale i tak czułbym się oszukany jakby nagle stwierdzili że chcą z blendera zrobić zamknięty soft (pomijam że to niemożliwe). Fun z tego że ktoś z nich korzysta to dla mnie w pełni satysfakcjonująca zapłata, niczego więcej nie oczekiwałem.

Co przykładowo z testerami, samozwańczymi projektantami? W przypadku modów jak i blendera masz całe community które testuje nowe rzeczy, często samemu kompilując program, zgłasza bugi, poprawki, sugestie. To jest praca która wymaga mnóstwa czasu i niebagatelnych umiejętności. Masz tu na forum Pawła Łyczkowskiego który poświęcił setki godzin spisując propozycje redesignu interfaceu blendera i wiele z jego pomysłów stało się faktem. Jestem pewien że gość nie czułby się dobrze jakby Ton z ekipą postanowili wykasować z netu źródła i sprzedać blendera Autodeskowi. ;)

 

Tak na rozluźnienie:

 

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności