Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam.

Jestem nowy na Forum ale po przerobieniu ka偶dej mo偶liwej dziedziny IT wydaje mi si臋, 偶e w ko艅cu znalaz艂em to co sprawia mi najwi臋ksz膮 przyjemno艣膰.

Po przejrzeniu ca艂ego dzia艂u WIP i patrz膮c na progress ludzi, kt贸rzy "zaryzykowali" i dali tu swoje prace doszed艂em do wniosku, 偶e jest to najlepsza forma nauki.

Wi臋c tak, po kr贸tkim wst臋pie chc臋 Wam pokaza膰 sw贸j pierwszy WIP i mam par臋 pyta艅, na kt贸re mo偶e mi odpowiecie :)

Aaaaa i og贸lnie to zacz膮艂em przygod臋 z 3D od zBrusha

Przechwytywanie.png

Tak wygl膮da m贸j poke stworek :P i mam problem poniewa偶 nie mog臋 doda膰 mu oddzielnie oczu poniewa偶 pokazuje mi b艂膮d: "the mesh is composed of multiple subdivision levels delete or freeze"

Pr贸bowa艂em... szuka艂em... ale nic konkretnego nie znalaz艂em.

Druga sprawa to ma艂a g臋sto艣膰 siatki na "nogach" przez co nie mog臋 ich doko艅czy膰. Czy jest na to jaka艣 rada ? ewent. mo偶e ja co艣 藕le robi臋 ? Og贸lnie ca艂o艣膰 powsta艂a ze Sphery i u偶ywa艂em brushy: standard, Smooth i Move.

O i dodatkowe pytanie czy jest jaki艣 spos贸b na wycinanie "w g艂膮b" tak jak zrobienie ust bo ja si臋 m臋czy艂em ze standardem na Alt-cie ale tak jak wida膰 nie przynios艂o mi to zadowalaj膮cego efektu.

Czekam na komentarze :) Pozdro :)

  • Odpowiedzi 42
  • Wy艣wietle艅 5,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oczy probujesz dodac insert meshem, a insert meshe dzialaja tylko wtedy jak model nie ma dodatkowych subdivision leveles.

Tak wiec moze poprostu dodac nowy subtool ta kulke. I potem z zakladki plugin uzyc subtool master do skopiowania i odbicai na druga strone tego subtoola.

Jezeli chodzi o siatke w nogach to albo dynamesh albo zremesher. Ja preferuje ten drugi sposob, ale w sumie roznie to robie.

zduplikuj mesh zrob na jednym zremesher dodaj podzialow i zrob projekcje na stary. Do kontroli nowej siatki mozesz uzyc dodac krzywe z pedzla zremehsher i rysujac je na modelu.

Wejdzi na storne pixologic i sie uz podstaw.

http://pixologic.com/zclassroom/homeroom/#digital-sculpting

Napisano

Plusik za rozpocz臋cie przygody z 3D od zbrusha. Jak poznasz podstawy to b臋dziesz mia艂 z tego czysty fun. :) Nie wiem czy ju偶 masz tablet czy nie, je艣li nie to koniecznie si臋 w niego zaopatrz, teraz te rzeczy s膮 dosy膰 tanie.

Troch臋 podstaw. Najlepiej rozumie膰 Tool w zbrushu jako taka mini "scena" 3D z艂o偶ona z r贸偶nych siatek - czyli subtooli. M贸wi膮c o scenie mam na my艣li uproszczenie, nie por贸wnuj tego ze scenami z innych program贸w, chodzi o zbi贸r obiekt贸w 3D. Toolem czasami nazywa si臋 te偶 pierwszy obiekt w hierarchii tego co wewn臋trznie w zbrushu nazywa si臋 "Tool".

Ka偶da siatka (subtool) mo偶e posiada膰 w艂asne ustawienia takie jak jej rodzaj (polymesh, zsphere, primitive), ilo艣膰 subdiv贸w, ustawienia wy艣wietlania, teksturowania i tak dalej. Wszystkie zak艂adki w palecie Tool to ustawienia i operacje kt贸re mo偶esz wykona膰 na poszczeg贸lnych subtoolach. Relacje pomi臋dzy subtoolami i operacje na wielu subtoolach s膮 w zak艂adce Subtools i tylko tam.

Prawdopodobnie pr贸bowa艂e艣 doda膰 temu potworkowi oczy za pomoc膮 p臋dzla Insert Mesh. Zgadza si臋? Niekt贸re operacje kt贸re modyfikuj膮 bazow膮 siatk臋 nie dzia艂aj膮 na siatkach kt贸re maj膮 subdivy. Dzia艂a to dlatego 偶e subdivy to dane relatywne do bazowej geometrii i gdy ta si臋 zmienia zbrush pogubi艂by si臋 gdzie co by艂o rze藕bione.

呕eby tw贸j stworek zyska艂 patrza艂ki musisz je doda膰 jako nowy subtool. W zak艂adce subtools znajdz opcje Append i z menu kt贸re wyskoczy wybierz Sphere3D. Umie艣膰 jedno oko gdzie trzeba. Teraz musisz je skopiowa膰 i odbi膰 lustrzanie. Jest do tego plugin (SubToolMaster) ale dla cel贸w edukacyjnych opisz臋 jak zrobi膰 to r臋cznie.

Gdy masz ju偶 umieszczone oko w palecie Subtool u偶yj opcji Duplicate by go skopiowa膰, w li艣cie subtooli pojawi ci si臋 nowy subtool b臋d膮cy kopi膮 oka. W zak艂adce Deformations znajd藕 guzik Mirror i upewnij si臋 偶e w jego rogu na bia艂o masz zaznaczon膮 o艣 X, po tej osi obiekt zostanie lustrzanie odbity. Teraz subtool drugiego oka powinien przeskoczy膰 na przeciwleg艂膮 stron臋 i znale藕膰 si臋 w drugim oczodole.

Warto teraz po艂膮czy oba te obiekty 偶eby mie膰 mo偶liwo艣膰 rze藕bi膰 na nich jednocze艣nie lub je przemieszcza膰. W zak艂adce Subtool jest znajduje si臋 sub-zak艂adka Merge. Zaznacz pierwsze oko i kliknij Merge Down. Done.

呕eby uzyska膰 r贸wnomiern膮 siatk臋 mo偶esz skorzysta膰 z Dynamesha kt贸ry znajduje si臋 w Tool > Geometry > Dynamesh. Pami臋taj jednak 偶e ta opcja mo偶e dzia艂a膰 destrukcyjnie na detale. Najlepiej pracowa膰 tak 偶e robisz g艂贸wn膮 form臋 korzystaj膮c z dynamesha a gdy chcesz rze藕bi膰 detale to wy艂膮czasz dynamesha i zaczynasz korzysta膰 z subdiv贸w.

Bardzo polecam ci przej艣膰 przez Tutoriale kt贸e znajduj膮 si臋 na stronie Pixologic. Opisuj膮 wszystkie podstawy kt贸re s膮 potrzebne do pracy z Zbrushem.

http://pixologic.com/zbrush/getting-started/

http://pixologic.com/zclassroom/homeroom/

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki wielkie ludzie za takie przepi臋kne opisy. Jest to dla mnie wielkie pozytywne zaskoczenie, 偶e zadaj膮c (tak mi si臋 wydaje) proste pytania nie zosta艂em zmieszany z b艂otem i wys艂any do wujka Google. Samo takie nastawienie ludzi ch臋tnych do pomocy motywuje mnie 偶ebym dalej si臋 uczy艂 i dzia艂a艂 z 3D. Jeszcze raz wielkie dzi臋ki i postaram si臋 jak najcz臋艣ciej wrzuca膰 kolejne etapy powstawania poke stworka :) pozdr

Napisano

Pogl膮daj sobie tutoriale na YT o modelowaniu twarzy tam masz pokazane jak si臋 modeluje usta i oczy powinno to ci pom贸c nawet przy stworkach typu pokemony.

Mam jeszcze takie pytanie do "Monio" jakie tablety polecasz niedrogiego ale w miar臋 dobre do zbrusha i np malowania tekstur itp w PS?

Napisano

Tak mi si臋 przypomnia艂o w tenacie rze藕bienia twarzy.

Bardzo polecam ka偶demu kto chce si臋 bawi膰 w organik臋. Nawet rze藕bi膮c komiksowe potworki taka wiedza si臋 bardzo przydaje.

thecrew- Nie orientuje teraz dok艂adnie co tam si臋 dzieje w tabletach. Wiem 偶e pojawili si臋 konkurenci wacoma z produktami niez艂ej jako艣ci a same wacomy s膮 du偶o ta艅sze ni偶 kiedy艣. Jak ja kupowa艂em sw贸j tablet to intuosy by艂y o ponad 1/4 dro偶sze.

Napisano
  • Autor

Siemka.

Poni偶ej aktualna wersja poke-stworka ale przypominam, ze jestem nadal w trakcie nauki ;)

Bardzo wzi膮艂em sobie do serca Wasze nauki no i nie zamierzam na tym poprzestawa膰 :)

Przechwyt_wwwesqn.png

Napisano
  • Autor

Tworze sobie i tworze w tym ZBrushu ale mam pytanie: dlaczego ludzie przenosz膮 cz臋sto potem prace z ZBrusha do Maya'i ?

Mo偶liwo艣ci renderowania ? Animacje ?

I czy mo偶na w ZBrushu po zrobieniu modelu doda膰 mu ko艣ci ?

I ostatnia sprawa ... Nauka texturowania :P z czym to si臋 je i gdzie najlepiej zacz膮膰. Przegl膮da艂em tutki na Youtube ale nie mog臋 nic konkretnego znale藕膰 :(

PS. Zabieram si臋 do zacz臋cia pierwszego cz艂eka i moje pytanie brzm: Czy r臋ce , nogi, tu艂贸w itp. to oddzielne subtoole ?

POZDRO :)

Napisano

Zalezy co ludzie robia. Jesli robia stwory, ktore pozniej beda uzywane np. w grze to robia tam retopologie i rig, to samo tyczy sie ludzi. Dodatkowo, tak jak wspomniales, mozna tam robic rendery. Niektorzy zaczynaja od Mayi, robiac tam lowpoly model + UV, a pozniej przenosza to do Zbrusha.

Teksturowanie to obszerny temat, na poczatek musisz znalezc program, ktory Ci odpowiada. Z tych bardziej znanych: Photoshop, PolyPaint w Zbrushu, Mudbox, 3DCoat, Quixel Suit, Substance Designer/Painter, Mari.

Co do modelu czlowieka - zalezy od Ciebie. Ja osobiscie robie calosc razem w Dynameshu, gdy proporcje sa na miejscu to ucinam dlonie, stopy i glowe, bo wygodniej mi pracowac na nich gdy sa osobno, pozniej i tak mozesz dac merge.

Napisano
  • Autor

OK dzi臋ki wielkie za odpowied藕 ale dok艂adniej chodzi mi o to czy jak zrobi臋 cz艂owieka, kt贸rego chc臋 wykorzysta膰 do animacji to od razu nada膰 mu rig czy mog臋 do gotowego?

a i co to jest UV :P (sory za tak proste pewnie pytanie :) )

Napisano

W zbushu nie ma czego艣 takiego jak ko艣ci a animacja to tylko ustawienia kamery i par臋 parametr贸w, jest tam tylko po to 偶eby m贸c zaprezentowa膰 model. Jak co艣 ma by膰 do gry czy filmu animowanego

UV to mapowanie tekstury na podstawie tr贸jwymiarowej geometrii roz艂o偶onej na dwu-wymiarowej p艂aszczy藕nie. http://wiki.polycount.com/wiki/Texture_Coordinates

Napisano
  • Autor

Jeste艣cie lepsi ni偶 ca艂y internet :) Jeszcze jedno pytanko (chyba ostatnie na najbli偶szy czas :P ) cz臋sto widz臋 jak prosto, w innych teczkach, ludzie zmieniaj膮 pozy swoich gotowych modeli (dlatego pyta艂em o rigowanie) czy jest na to jaki艣 prosty spos贸b czy to kwestia podzielenia na kawa艂ki i u偶ywania move'a ?

Sory za takie zawracanie pupy ale wole mie膰 wi臋cej czasu na praktyk臋 ni偶 na szukanie funkcji :) mam nadziej臋, 偶e nie przeszkadza to :)

Napisano

Maskowanie fragment贸w modelu + Transpose.

Tutek:

Timepals jak kto艣 pozowa艂 posta膰:

Napisano
  • Autor

Super wielkie dzi臋ki :) mam nadziej臋, 偶e szybko pochwal臋 si臋 nast臋pnymi sculpami :)

Napisano
  • Autor

Poni偶ej speedzik z wczoraj :) prosz臋 o komentarze - co zmieni膰 gdzie pope艂niam b艂臋dy :P

I oczywi艣cie jak by to by艂o gdybym nie zada艂 pyta艅 :P

1. Jak robi膰 uszy ? Walczy艂em walczy艂em ale robi膮 si臋 beznadziejne wci臋cia (takie jak bez dynamesha)

2. Zauwa偶y艂em 偶e z ka偶dym Wy艂膮czeniem i w艂膮czeniem DynaMesh on dorabia kolejne polygony przez co smooth nie daje w og贸le efektu co robi臋 藕le ?

3. Kombinowa艂em z detalami ale mnie to troch臋 przeros艂o :( pr贸bowa艂em r贸偶nymi p臋dzlami, r贸偶nymi alphami i nic... efekt nie zadowalaj膮cy. Nie mam poj臋cia jak zabra膰 si臋 do powiek, jak wyostrzy膰 nos itp. itd. (jaki艣 tutek mo偶e :P )

11245210_851255498282331_681845630_n.jpg

Napisano

Cos co Ci takze powiem z doswiadczenia - nie r贸b z pami臋ci. Na pocz膮tek naucz si臋 si臋 mie艣ni, jaki maja ksztalt, gdzie sie zaczynaja, a gdzie koncz膮. Znajdz jakies odniesienie do tego co robisz na necie, na pinterest jest mnostwo obrazkow z opisem miesni.

Im g臋stsza jest siatka, tym slabszy efekt smooth.

Detale sobie odpusc na ten moment ;)

Pami臋taj tez, 偶e nikt na tym forum nie jest magikiem i nie wyci膮gamy tutoriali z r臋kawa, szukamy je tak samo jak Ty by艣 m贸g艂. Wystarczy wej艣膰 na youtube i wpisac to czego sie chce:

Napisano
  • Autor

Ja rozumiem to, 偶e sam mog臋 sobie znale藕膰. Ale problem zaczyna si臋 wtedy kiedy w 3 r贸偶nych tutkach s膮 3 r贸偶ne sposoby i si臋 okazuje, 偶e 4 jest dobry a ja mam za ma艂o do艣wiadczenia, 偶eby to oceni膰.

A jego nie rozbi艂em z pami臋ci :P tylko z teczki jacoba si臋 wzorowa艂em. Ale dobra ju偶 nasieka艂em zdj臋膰 mi臋艣ni i b臋d臋 si臋 uczy艂 dalej :) mam nadzieje, 偶e co艣 jeszcze dzisiaj wrzuc臋 :)

Napisano

Poza tabletem, kolejn膮 przydatn膮 rzecz膮 jest drugi monitor. Mo偶e za szybko na takie decyzje i wydatki, ale 艂atwiej si臋 pracuje. Na drugim monitorze mo偶esz w艂a艣nie jakie艣 referencje da膰, czy tutorial i robi膰 razem z nim. Dzi臋ki temu nie robisz z pami臋ci.

A co do tutoriali, kt贸ry lepszy, najlepiej obejrze膰 wszystkie, pr贸bowa膰 ka偶dy spos贸b i technik臋. Jedna Ci podpasuje inna nie.

Napisano

JackTheRippy dobrze gada. Na detale jeszcze przyjdzie czas. Proponuje 偶eby艣 sobie za艂o偶y艂 na razie 偶e przy rze藕bieniu ca艂ego cia艂a postaci nie przekracza膰 p贸艂 miliona polygon贸w. Na sam膮 g艂ow臋 styknie ci 200 tysi臋cy poly 偶eby wymodelowa膰 wszystkie potrzebne detale. Wyci艣nij ile mo偶esz z mo偶liwie najmniejszej ilo艣ci polygon贸w. Je艣li boli ci臋 kanciasto艣膰 siatki mo偶esz skorzysta膰 z opcji Dynamic Subdivision, to nie modyfikuje siatki tylko dzia艂a jak podgl膮d.

Powiniene艣 膰wiczy膰 tak zwane inteligentne postrzeganie. Wrzucasz bo zdrusha mas臋 obrazk贸w i rze藕bisz ile si臋 da staraj膮c si臋 odwzorowa膰 wszystko co uda ci si臋 dostrzec. W zbrushu w menu Texture masz na dole plugin import images as planes dzi臋ki kt贸remu 艂atwo za艂addujesz obrazki. 膯wiczenia anatomi s膮 bardzo wymagaj膮ce ale jak si臋 wkr臋cisz to b臋dziesz mia艂 z nich fun. :)

Na start polecam ci standardowowo zrobi膰 ludzk膮 czaszk臋. Bardzo z艂o偶ona i trudna forma ale takie 膰wiczenie jest nieocenione bo potem rze藕bi膮c kolejne g艂owy b臋dziesz "widzia艂" co jest pod sk贸r膮 i jak powinny si臋 uk艂ada膰 wewn臋trzne struktury. Potem mo偶esz rozwin膮膰 to 膰wiczenie i doda膰 jako osobne subtoole g艂贸wne mi臋艣nie twarzy. Takie 膰wiczenia anatomiczne powinno si臋 powtarza膰, ja zrobi艂em ju偶 chyba z 10 czaszek i z ka偶d膮 uczy艂em si臋 czego艣 nowego. Inteligentne postrzeganie to co艣 co rozwija si dosy膰 powoli wi臋c trzeba 膰wiczy膰 du偶o 偶eby uzyska膰 dobre efekty.

https://www.anatomy4sculptors.com/

https://www.pinterest.com/TheCGBros/zbrush-sculpting-human-anatomy-reference/

https://www.pinterest.com/monio4/anatomy/

Napisano
  • Autor

Wielkie dzi臋ki za kolejne instrukcje. Monitory 2 mam niestety na tablet musze poczeka膰 do przysz艂ego miesi膮ca bo ci臋偶ko z kas膮 :p no to bior臋 si臋 za pierwsz膮 pe艂n膮 sylwetk臋 :)

Napisano
  • Autor

No to tak... Kupi艂em tablecika :) na pocz膮tek zgodnie z instrukcjami stwierdzi艂em, 偶e zrobi臋 czaszk臋 :) niestety na razie bez z臋b贸w ale dzisiaj pewnie j膮 doko艅cz臋 :)

Czekam na komentarze :)

1jpg_wwqwhns.jpg

2jpg_wwqwhna.jpg

3jpg_wwqwhnq.jpg

Pozdro :)

Napisano
  • Autor

Ale mam taki problem, 偶e jak robi臋 na ni偶szym to w pewnym momencie widz臋 rozci膮gaj膮ce si臋 pojedyncze polygony i np. wci臋cia oczu czy "ust" robi膮 si臋 takie ostre i nie modyfikowalne, 偶e tak powiem :( mo偶e z艂ego toola u偶ywam :( sam nie wiem

Napisano
  • Autor

W艂asnie u偶ywam Dynamesha ale i tak jest to samo :( Na samym starcie jak zaczynam prace odpalam dynamesh na 128 i i tak si臋 tak dzieje :(

A tableta u偶ywam Wacom Intuos Pen :)

Napisano

No tak, w momencie gdy niektore polygony zaczynaja sie za bardzo rozciagac to ponownie robisz dynamesh, wtedy mesh sie na nowo "resetuje". Ogladnij co Ci dalem i zrozumiesz :)

Napisano
  • Autor

OK ok chyba zrozumia艂em czyli nie na pocz膮tku odpala膰 tylko za ka偶dym razem jak si臋 rozci膮gaj膮 zrobi膰 wy艂 --> w艂 i jazda dalej tak ??

Je偶eli tak to postaram si臋 co艣 dzisiaj albo jutro nowego wrzu膰 :)

A tak og贸lnie opinia proporcji itp ? :)

Napisano
  • Autor

Jak najbardziej jestem bardzo zadowolony.

Nie du偶y koszt a bardzo profesjonalny.

Dodatkowo moim zdaniem przy grafice 3d lepiej pracowa膰 na ma艂ym tablecie ni偶 na jakim艣 a4 albo a3. to taka moja opinia ;)

Napisano

Nie musisz wyl. i wl. Wystarczy, ze uruchomisz raz, a pozniej gdy chcesz zresetowac trzymasz CTRL i przeciagasz poza modelem kursor - tak jakbys chcial zrobic mask, ale nie robisz tego na modelu.

Proporcje niestety zle jak i ksztalty kosci :( Referencji musisz posciagac troche.

Napisano
  • Autor

Spoko w ko艅cu zrozumia艂em :P ale zasmuci艂e艣 mnie troch臋 :( trudno wi臋cej praktyki a b臋dzie dobrze w ko艅cu :P

a og贸lnie wzorowa艂em si臋 na tym:

c94bf6e733a0b0b8c3e70b75af0539e7.jpg

Napisano
  • Autor

ok :) to poka偶臋 nad czym pracuje :) po wielu pr贸bach my艣l臋, 偶e w miar臋 dopracowa艂em anatomi臋 ko艣ci czaszki :)

1PNG_wshpqrq.png

2PNG_wshpqxh.png

3PNG_wshpqxr.png

Napisano

Jest progress ale musisz jeszcze nad tym posiedzie膰. Czubek nosa najbardziej niepoprawny, sam nos jest za szeroki, brakuje zaznaczenia 艂uku brwiowego. Popatrz na jakie艣 refki z profilu i z do艂u na czach臋. 艁uk na kt贸rym osadzone s膮 z臋by u ciebie jest kwadratowy, on faktycznie troch臋 mocniej zakr臋ca na g贸rnych siekaczach ale nie jest a偶 tak kanciasty jak u ciebie. Zr贸b sobie dzie艅 przerwy robi膮c jaki艣 inny projekt i potem ze 艣wie偶ym okiem wr贸膰 jeszcze do tej czachy na kilka godzin.

Poszukaj jaki艣 konkretnych refek. Prawdziwe czaszki banalnie 艂atwo znale藕膰 w internetach. Wstukuj "skull reference" i jazda. To co pokaza艂e艣 jest niepoprawne anatomiczne wi臋c si艂膮 rzeczy si臋 z takiej refki niewiele nauczysz. ;)

Napisano
  • Autor

Tak jak pisa艂em jest to wip ;) zwr贸ci艂em uwag臋 na to co napisa艂e艣 i na wydruku sobie zaznaczy艂em. refki mam z anatomii 4 sculptors :) my艣l臋 偶e dzisiaj dam finalna wersje ;) zmieni膰 projektu nie zmieni臋 bo chce jeszcze 10 takich zrobi膰 a najpierw musz臋 zrobi膰 1 dobrze ;)

Napisano
  • Autor

Ok ja ju偶 nie wiem co dalej jest 藕le :P prze艣ledzi艂em anatomy for sculptors z 50 razy nauczy艂em si臋 wszystkich cz臋sci na pami臋膰. Wydrukowa艂em swoje rendery i nanios艂em najpierw poprawki d艂ugopisem a potem wszystko odwzorowa艂em.

Mam nadziej臋, 偶e Wam si臋 spodoba :) ewent. prosz臋 o kolejne komenty :)

11PNG_wshnpee.png

22PNG_wshnpes.png

33PNG_wshnpeq.png

Napisano

呕eby si臋 podoba艂o to musisz jeszcze porze藕bi膰 kilka miesi臋cy i to 艂adnie wyrenderowa膰. :P

Tak na serio- Jak na pierwsze 膰wiczenie anatomiczne to rezultat jest ca艂kiem dobry, doceniam zaanga偶owanie. Je艣li na chwile obecn膮 nie widzisz co dalej mo偶na poprawi膰 to znak 偶e mo偶esz zabra膰 si臋 za nowe 膰wiczenia. Odpal sobie t膮 czach臋 za kilka tygodni i zobaczysz 偶e zauwa偶ysz wtedy du偶o rzeczy kt贸re m贸g艂by艣 poprawi膰. Wpisuj "head reference" i jedziesz z portretem teraz. :P

Polecam ci wymieni膰 matcap (materia艂) na kt贸rym pracujesz. Ten podstawowy jest bardzo 艣redni i niewygodnie si臋 z nim pracuje bo odbi贸r bry艂y jest trudny. Og贸lnie polecam mie膰 zestaw r贸偶nych matcap贸w i przeskakiwa膰 pomi臋dzy nimi podczas rze藕bienia, model zawsze troch臋 inaczej si臋 prezentuje jak je zmieniasz, b臋dziesz zauwa偶a艂 inne rzeczy.

Tutaj mo偶esz pobra膰 bardzo dobre matcapy: http://luckilytip.blogspot.com/search/label/Matcap?&max-results=3 Wrzucasz te pliczki do "ZBrush 4R7\ZStartup\Materials" 偶eby 艂adowa艂y ci si臋 przy starcie programu i wybierasz tam po lewej.

Napisano
  • Autor

Jak zwykle Monio ratujesz mi 偶ycie ;) ale powiedz mi .... og贸lnie kierunek 偶ycia obra艂em na tworzenie gier :P znam silniki umiem programowa膰 i wiele innych rzeczy ale jednak zakocha艂em si臋 w grafice 3d i animacjach :) ale wiadomo du偶o nauki potrzeba. Bardzo si臋 ciesz臋, 偶e nadal instniej膮 takie fora gdzie mo偶na si臋 wi臋cej nauczy膰. Piszesz o nowym projekcie ... ale jakim ? ludzi nie zrobi臋 bo anatomii nie umiem .... zwierz臋ta ?? to te偶 anatomia .... Bronie ?? my艣l臋, 偶e to bardziej maya ??

POMOCY :(

Napisano

Ludzka czaszka to nie anatomia? ;) Anatomi nie nauczysz si臋 inaczej ni偶 przez rysowanie/rze藕bienie. Nie oczekuj 偶e na pocz膮tku b臋dziesz robi艂 super rze藕by tylko r贸b najlepiej jako potrafisz a skill b臋dzie r贸s艂 i super rzeczy kiedy艣 si臋 zaczn膮 same pojawia膰. Pami臋taj tylko o dobieraniu dobrych referencji, jak chcesz rze藕bi膰 cz艂owieka to dobr膮 opcj膮 s膮 aktorzy i celebryci bo 艂atwo znale藕膰 ich zdj臋cia z wszelakich uj臋膰.

Znajd藕 jaka艣 grafik臋 kt贸ra ci臋 jara i przeanalizuj co musisz po膰wiczy膰 偶eby zrobi膰 co艣 podobnego, mam tu na my艣li stron臋 artystyczn膮 jak i techniczn膮.

Napisano
  • Autor

Chyba mnie nie zrozumia艂e艣 :P powiedzia艂e艣, 偶ebym zaj膮艂 si臋 innym projektem; Na pocz膮tku powiedzia艂e艣, 偶ebym 10 razy zrobi艂 czaszk臋 a potem przeszed艂 do mi臋艣ni a teraz m贸wisz, 偶ebym zmieni艂 projekt na co艣 innego i 艣wie偶ym okiem spojrza艂 za jaki艣 czas dlatego chcia艂em pomys艂 na nast臋pny projekt :) czy zaj膮膰 si臋 postaciami czy zwierz臋tami czy czym艣 innym :)

Napisano

Zastanow sie co chcesz robic teraz, nikt Ci tego nie narzuci. Chcesz robic potwory ? W tym pomaga znajomosc anatomii zwierzat. Postacie ? Odpowiedz oczywista :)

Ja polecam zabawe z anatomia ludzka, czesc po czesci, najpierw glowa, pozniej tors, konczyny itd. Mozesz tez od razu zrobic baze calego ciala i rzezbic razem, tak jak pisalem, wszystko zalezy od tego co Ty chcesz robic.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci