Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Tak jak w temacie, czy wiecie może jak można w 3ds maxie rozmieścić równo istniejące już obiekty?

Chodzi mi dokładnie o to, żeby na przykład zaznaczyć 10 obiektów, wpisać jakąś wartość, żeby następnie program

rozmieścił równo obiekty wzdłuż np. osi X

Trochę szukałem w necie ale jedyne co znalazłem to nieaktualny skrypt.

Korzystam z wersji 2016, próbowałem coś stworzyć w max creation graph ale jednak to za wysokie progi dla mnie narazie.

Znacie może jakieś proste rozwiązanie?

 

Jak by kogoś interesowało to znalazłem rozwiązanie,

napisałem skrypt w maxscript:

 

arr = selection as array --wczytuje zaznaczone obiekty do tablicy

 

 

fn compareNames str1 str2 = stricmp str1.name str2.name

qsort arr compareNames -- sortuje je alfabetycznie

 

 

max modify mode

n = 0

 

 

for grupa in arr where ((isGroupHead grupa == true) AND (isGroupMember grupa == false)) do --zaznaczam tylko grupy najwyższego poziomu

(

move grupa [0,n,0] -- wybieram według jakiej osi ma być wykonane rozmieszczenie

n = n + 2000 -- wartość odsunięcia od siebie obiektów

)

 

mam nadzieję, że komuś pomoże

Edytowane przez Mantis23
znalazłem rozwiązanie
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W 3ds max 9 jest tak fajna opcja. Rysujesz dowolnego kształtu linie i tworzysz dowolny model. Mając zaznaczony model wciskasz na klawiaturze "lewy shift" i jednocześnie klawisze "i". Gdy pojawi się okienko wciskach przycisk "aple" (czy jakoś tak, nie pamiętam") i potem klikasz na tą linie. Po tej operacji na linii powinno się pojawić kopia modelu. Jak chcesz mieć więcej modeli to w tym samy oknie należy zwiększyć liczbę kopi modeli. W nowszej wydaje mi się że też powinna być owa opcja.

Napisano

Dzięki za odpowiedź ale spacing tool nie robi tego o co mi chodzi a przynajmniej nie potrafię tak go ustawić. To powiela zaznaczony obiekt wzdłuż linii a mi chodzi nie o powielanie a o rozmieszczenie istniejących obiektów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności