Mantis23 Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 (edited) Witam. Tak jak w temacie, czy wiecie może jak można w 3ds maxie rozmieścić równo istniejące już obiekty? Chodzi mi dokładnie o to, żeby na przykład zaznaczyć 10 obiektów, wpisać jakąś wartość, żeby następnie program rozmieścił równo obiekty wzdłuż np. osi X Trochę szukałem w necie ale jedyne co znalazłem to nieaktualny skrypt. Korzystam z wersji 2016, próbowałem coś stworzyć w max creation graph ale jednak to za wysokie progi dla mnie narazie. Znacie może jakieś proste rozwiązanie? Jak by kogoś interesowało to znalazłem rozwiązanie, napisałem skrypt w maxscript: arr = selection as array --wczytuje zaznaczone obiekty do tablicy fn compareNames str1 str2 = stricmp str1.name str2.name qsort arr compareNames -- sortuje je alfabetycznie max modify mode n = 0 for grupa in arr where ((isGroupHead grupa == true) AND (isGroupMember grupa == false)) do --zaznaczam tylko grupy najwyższego poziomu ( move grupa [0,n,0] -- wybieram według jakiej osi ma być wykonane rozmieszczenie n = n + 2000 -- wartość odsunięcia od siebie obiektów ) mam nadzieję, że komuś pomoże Edited May 28, 2015 by Mantis23 znalazłem rozwiązanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sabaru Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 W 3ds max 9 jest tak fajna opcja. Rysujesz dowolnego kształtu linie i tworzysz dowolny model. Mając zaznaczony model wciskasz na klawiaturze "lewy shift" i jednocześnie klawisze "i". Gdy pojawi się okienko wciskach przycisk "aple" (czy jakoś tak, nie pamiętam") i potem klikasz na tą linie. Po tej operacji na linii powinno się pojawić kopia modelu. Jak chcesz mieć więcej modeli to w tym samy oknie należy zwiększyć liczbę kopi modeli. W nowszej wydaje mi się że też powinna być owa opcja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantis23 Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 Dzięki za odpowiedź ale spacing tool nie robi tego o co mi chodzi a przynajmniej nie potrafię tak go ustawić. To powiela zaznaczony obiekt wzdłuż linii a mi chodzi nie o powielanie a o rozmieszczenie istniejących obiektów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pionix Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 tego próbowałeś? http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/get-in-line-may-9-2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now