Jump to content

Równe rozmieszczanie istniejących obiektów


Mantis23

Recommended Posts

Witam.

 

Tak jak w temacie, czy wiecie może jak można w 3ds maxie rozmieścić równo istniejące już obiekty?

Chodzi mi dokładnie o to, żeby na przykład zaznaczyć 10 obiektów, wpisać jakąś wartość, żeby następnie program

rozmieścił równo obiekty wzdłuż np. osi X

Trochę szukałem w necie ale jedyne co znalazłem to nieaktualny skrypt.

Korzystam z wersji 2016, próbowałem coś stworzyć w max creation graph ale jednak to za wysokie progi dla mnie narazie.

Znacie może jakieś proste rozwiązanie?

 

Jak by kogoś interesowało to znalazłem rozwiązanie,

napisałem skrypt w maxscript:

 

arr = selection as array --wczytuje zaznaczone obiekty do tablicy

 

 

fn compareNames str1 str2 = stricmp str1.name str2.name

qsort arr compareNames -- sortuje je alfabetycznie

 

 

max modify mode

n = 0

 

 

for grupa in arr where ((isGroupHead grupa == true) AND (isGroupMember grupa == false)) do --zaznaczam tylko grupy najwyższego poziomu

(

move grupa [0,n,0] -- wybieram według jakiej osi ma być wykonane rozmieszczenie

n = n + 2000 -- wartość odsunięcia od siebie obiektów

)

 

mam nadzieję, że komuś pomoże

Edited by Mantis23
znalazłem rozwiązanie
Link to comment
Share on other sites

W 3ds max 9 jest tak fajna opcja. Rysujesz dowolnego kształtu linie i tworzysz dowolny model. Mając zaznaczony model wciskasz na klawiaturze "lewy shift" i jednocześnie klawisze "i". Gdy pojawi się okienko wciskach przycisk "aple" (czy jakoś tak, nie pamiętam") i potem klikasz na tą linie. Po tej operacji na linii powinno się pojawić kopia modelu. Jak chcesz mieć więcej modeli to w tym samy oknie należy zwiększyć liczbę kopi modeli. W nowszej wydaje mi się że też powinna być owa opcja.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź ale spacing tool nie robi tego o co mi chodzi a przynajmniej nie potrafię tak go ustawić. To powiela zaznaczony obiekt wzdłuż linii a mi chodzi nie o powielanie a o rozmieszczenie istniejących obiektów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy