Freez Napisano 19 Lipiec 2015 Share Napisano 19 Lipiec 2015 Witam. Udało mi się ukończyć mój pierwszy model tworzony od zera z wykorzystaniem concept artu oraz przy pomocy podstawowych technik modelingu. Generalnie, podłubałem, podłubałem i wyszło. Chciałbym teraz nieco urozmaicić mój projekt tylko że tutoriale które przerobiłem nigdy nie ukazują co następuje po stworzeniu modelu. Chcę dodać do tego nieco realistyki poprzez jakieś tekstury, światło i scenerię jednak nie wiem od czego tu zacząć. Spróbowałem nałożyć dwie tekstury z bazy mental raya, jednakże wyglądają one... średnio. Czy ktoś byłby w stanie mi doradzić co należy zrobić aby przedstawić dany model przykładowo w jakimś portfolio? Pozdrawiam. [ATTACH=CONFIG]99550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99551[/ATTACH] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek Jutrzenka Napisano 19 Lipiec 2015 Share Napisano 19 Lipiec 2015 narazie bym dalej trenował modelowanie :) jeśli mam być szczery :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Freez Napisano 19 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2015 Rozumiem że każesz mi bardziej się przyłożyć do tego co stworzyłem czy raczej abym tworzył dalej? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek Jutrzenka Napisano 19 Lipiec 2015 Share Napisano 19 Lipiec 2015 znalazłbym jakiś model który ci się podoba. i spróbuj go wymodelować tak aby był identyko. jak na zdjęciu. jak masz problemu to załóż sobie temat w dziale WIP i pytaj jak wymodelować np dany element jak nie wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 19 Lipiec 2015 Share Napisano 19 Lipiec 2015 Przecież jest ok jak na początek, tylko chyba brakuje dziury przy wylocie. Teraz poszukaj tutoriali na temat UVW Unwrap i na temat teksturowania, potem Materials i Lighting. Tekstury znajdziesz np. na cgtextures.com Jeśli chodzi o unwrap, znajdziesz coś na ten temat w helpie Maxa. Niekoniecznie musisz szukać tutoriali na temat pistoletów, może być coś o jakimkolwiek obiekcie technicznym złożonym z metalu i plastiku, techniki będą te same i tylko musisz przełożyć na swój model. Sam model ma daleko do doskonałości, więc na full realizm nawet z teksturami i światłem nie ma co liczyć, ale też nie ma sensu zatrzymywania się wiecznie przy modelingu (na doskonalenie tego będzie czas przy następnym projekcie), a taki gotowy modelik z teksturą i światłem jednak motywuje ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Freez Napisano 19 Lipiec 2015 Autor Share Napisano 19 Lipiec 2015 Zamknąłem lufę tuż przy wylocie bo planowałem dać tam zwykłą czarną teksturę tworzącą wrażenie "głębi". Mapowanie mam nieco ogarnięte, bo już się tym bawiłem z tym że po prostu nie wiem jak dopasować "otoczenie", czyli światła, tło i tak dalej. Tak aby chociażby prezentował się jak te tutaj: Niekoniecznie z kulami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 22 Lipiec 2015 Share Napisano 22 Lipiec 2015 Poczytaj na temat oświetlania sceny przy pomocy map hdri. Zapoznaj się z sahderami złożonymi jak blend i z wykorzystaniem mapek typu mix, falloff, modele genialny nie jest ale jak go jeszcze troszkę dopracujesz i zbudujesz mu fajna scenę z dobrym oświetleniem i ładnymi refleksami i porządnymi shaderami to mankamenty modelu jednak znikną. Tak naprawdę to teraz najpierw wymyśl jak chcesz ten pistolet pokazać stwórz najpierw scenę tylko się nie kieruj tak banalnymi referkami jak ta co pokazałeś :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się