do0 Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 Witam. Mam problem, otóż chce wyrenderować postać 3d z shaderem żeby mieć fajne kontury czarne. Wpadłem na pomysł dodatkowo żeby światło nie wpływało na mój model tworząc cienie na nim. Spróbowałem użyć ambient light ale wtedy w mental ray wszystko jest czarne. Z normalnym światłem model wygląda tak: http://imageshack.com/a/img912/9374/Q8jV6Y.jpg Z ambient light tak: http://imageshack.com/a/img901/9128/JmEJ1p.jpg I właśnie chcę żeby mental ray widział model tak jak przy ambient light. Ten drugi obrazem wyrenderowałem w maya hardware 2.0. Prosiłbym o pomoc.
do0 Napisano 22 Lipiec 2015 Autor Napisano 22 Lipiec 2015 Dobra. Użyłem surface shader zamiast mia_x, tylko teraz w ogóle nie reaguje na światło, tzn nie rozjasnia go całego jak jest jaśniej
ca mel Napisano 22 Lipiec 2015 Napisano 22 Lipiec 2015 Tak zadałeś pytanie, że nie wiadomo właściwie o co Ci chodzi. Jeśli chcesz podjaśniać szader bez użycia światła ambient, użyj atrybutu ambient w samym szaderze, np w blinn czy lambert. Możesz ambient jak i sam kolor stopniować, używając jak efektu fresnela, starej sztuczki z rampem i sampler info w roli głównej. Z kolei cienia pozbędziesz się odklikując w shape obiektu Receive shadows, albo po prostu wyłączając światłu cienie. Efekt kreskówki, materiału liniowo reagującego na światło uzyskasz dzięki Toon Shader (threeToneBrightnessShader), albo Ramp Shader. A jeżeli chodzi Ci o ciemny obrys wokół szadera, to fajnie wychodzi jeśli dodasz obiektowi Toon Outline, niestety renderuje go tylko maya software renderer, jeśli koniecznie chcesz Mentalem przekonwertuj sobie outline do poligonów.
do0 Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Chodziło mi o to żeby wyrenderować postać 3d z konturami w mental ray bo on renderuje kontury. Chcę by postać wyglądała jak 2d tak więc pomyślałem, żeby jakoś zlikwidować cienie, które są na modelu 3d normalnie. Ambient light to umożliwia ale mental ray go nie widzi. Użyłem więc surface shader ale znowu jeżeli w scenie mam jakieś źródło światła, to ono nie wpływa na model. Chciałbym żeby model po renderze wyglądał jak 2d z konturami i jednostajnym kolorem (bez cieni na nim) ale jeżeli w scenie jest światło to żeby ono oddziaływało na model (tj. zaciemniało kolor lub rozjaśniało).
ca mel Napisano 23 Lipiec 2015 Napisano 23 Lipiec 2015 Chodziło mi o to żeby wyrenderować postać 3d z konturami w mental ray bo on renderuje kontury. A wypróbowałeś te opcje, które opisałem? Któraś z nich powinna dać Ci taki efekt. Dodam jeszcze, że jak wstawiasz w mai światło ambient, to domyślnie ambientowe jest ono tylko w połowie. W ustawieniach (w atr. editor) masz jego opcje shadingu - całkowity efekt płaskiego świecenia ambient uzyskasz przesuwając suwak w lewo. Pamiętaj też, że tak jak napisałem, w prosty sposób możesz wyłączać rzucanie i przyjmowanie cieni przez poszczególne obiekty. - - - Połączono posty - - - Zainstaluj "darmowego" 3Delighta, ale jest on dość oporny dla opornych :-) https://3delight.atlassian.net/wiki/display/3DFM/Layers+Outlining Fajna sprawa, zawsze męczę się z maya software i jego brzydko liczonym outline, albo z maya vector który ma więcej ograniczeń niż możliwości. A czy ten 3dlight umie policzyć te obrysy do plików AI/EPS/swf, tak jak vector renderer ?
do0 Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Zamieniłem wszystkie mia na surface shader, jest ładnie. Ale może ktoś mi wytłumaczy czemu do cholery nagle mental ray zaczął szwankować i nie renderuje już tylko wysyła komunikat: // Error: (Mayatomr.Output) : failed during mental ray rendering: mental ray abort wcześniej jakoś działało normalnie wszystko a nagle przestało renderować -.- - - - Połączono posty - - - A teraz znowu działa. Zamieniłem wszystkie meteriały na modelu na inny i zadziałał mr, potem cofnąłem zmiany i działał dalej mr. Czy to jest jakas logika? Powinni naprawić ten bezsens.
do0 Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Tak w ogóle to widzę, że model lepiej wygląda jeżeli używam Toon Shader a nie konturów z MR. Najlepiej by było jakby się dało używać toon shadera w MR z dodatkami konturów z MR. Możliwe jest aby MR widział toon shader?
ca mel Napisano 23 Lipiec 2015 Napisano 23 Lipiec 2015 Tak w ogóle to widzę, że model lepiej wygląda jeżeli używam Toon Shader a nie konturów z MR. Najlepiej by było jakby się dało używać toon shadera w MR z dodatkami konturów z MR. Możliwe jest aby MR widział toon shader? MR jak najbardziej widzi toon shader. Nie renderuje natomiast Outlines, które możesz zrobić sobie sztucznie. Najprostszy sposób to ustawienie inscadence (żarzenia) na brzegach profilu. Inne opcje to kombinowanie z facing ratio z węzła sampler info, można dzięki temu uzyskać bardziej skomplikowane efekty (wymnażać kolor względem kierunków, czy użyć tekstur), ale w Twoim przypadku sprawdzi się najprostsze rozwiązanie. Toon shader jest świetny do takich rzeczy, może symulować lśnienie specular czy nawet odbicia, spłaszczając wszystko do kilku wybranych przez Ciebie kolorów. Zrobiłem screen ustawionego na szybko materiału (po powiększeniu obrazka kliknij jeszcze raz, zobaczysz go w dużej rozdzielczości): Chciałem na wszystko nałożyć też outline (ten zabawrwiony na niebiesko), ale po konwersji do poligonów coś jest nie tak (nie uwzględnia kierunku kamery z której renderujesz), więc zostaje Ci zabawa z tym rampami (gradientami), albo Maya software render. Pokombinuj też z gotowymi presetami z menu Rendering/Toon/Assign Fill Shader/Rim light i całą resztą. Mental może kaszanić się w Maya 2016 - udostępnili service pack 1 do Mai, lecz nie dali do Mentala, a coś jest chyba nie tak z najnowszą edycją. Ja używam M2015 EX1 SP6
do0 Napisano 23 Lipiec 2015 Autor Napisano 23 Lipiec 2015 Jednak używam tylko outlines z toon shader, lepszy efekt niż robienie konturów w MR. Zrobiłem model, teraz bawię się rigiem i może potem pokaże co mi wyszło z tego ;p
ca mel Napisano 24 Lipiec 2015 Napisano 24 Lipiec 2015 Czyli robisz prawdziwy obrys Toon / Assign Outline i renderujesz w Maya software ? Czy taką metodą z fresnelowym Inscadence ? A z ciekawości - jak wcześniej robiłeś te kontury w MR ?
moneo Napisano 25 Lipiec 2015 Napisano 25 Lipiec 2015 Powiedzcie mi, czy procesor i3 nada się do pracy w programie MAYA? Chodzi mi o komfortowe renderowanie, itd.
Maciek Jutrzenka Napisano 25 Lipiec 2015 Napisano 25 Lipiec 2015 nie, wręcz przeciwnie tragedia. powiedziałbym to minimum jakieś i5. do pracy. natomiast komfrotowe renderowanie to Topowe i7. czy mocne xeony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się