Skocz do zawartości

Pytanie odnośnie renderingu


do0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem, otóż chce wyrenderować postać 3d z shaderem żeby mieć fajne kontury czarne. Wpadłem na pomysł dodatkowo żeby światło nie wpływało na mój model tworząc cienie na nim. Spróbowałem użyć ambient light ale wtedy w mental ray wszystko jest czarne.

 

Z normalnym światłem model wygląda tak:

http://imageshack.com/a/img912/9374/Q8jV6Y.jpg

 

Z ambient light tak:

http://imageshack.com/a/img901/9128/JmEJ1p.jpg

 

I właśnie chcę żeby mental ray widział model tak jak przy ambient light. Ten drugi obrazem wyrenderowałem w maya hardware 2.0.

 

Prosiłbym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak zadałeś pytanie, że nie wiadomo właściwie o co Ci chodzi.

Jeśli chcesz podjaśniać szader bez użycia światła ambient, użyj atrybutu ambient w samym szaderze, np w blinn czy lambert.

Możesz ambient jak i sam kolor stopniować, używając jak efektu fresnela, starej sztuczki z rampem i sampler info w roli głównej.

Z kolei cienia pozbędziesz się odklikując w shape obiektu Receive shadows, albo po prostu wyłączając światłu cienie.

Efekt kreskówki, materiału liniowo reagującego na światło uzyskasz dzięki Toon Shader (threeToneBrightnessShader), albo Ramp Shader.

A jeżeli chodzi Ci o ciemny obrys wokół szadera, to fajnie wychodzi jeśli dodasz obiektowi Toon Outline, niestety renderuje go tylko maya software renderer, jeśli koniecznie chcesz Mentalem przekonwertuj sobie outline do poligonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to żeby wyrenderować postać 3d z konturami w mental ray bo on renderuje kontury. Chcę by postać wyglądała jak 2d tak więc pomyślałem, żeby jakoś zlikwidować cienie, które są na modelu 3d normalnie. Ambient light to umożliwia ale mental ray go nie widzi. Użyłem więc surface shader ale znowu jeżeli w scenie mam jakieś źródło światła, to ono nie wpływa na model.

 

Chciałbym żeby model po renderze wyglądał jak 2d z konturami i jednostajnym kolorem (bez cieni na nim) ale jeżeli w scenie jest światło to żeby ono oddziaływało na model (tj. zaciemniało kolor lub rozjaśniało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to żeby wyrenderować postać 3d z konturami w mental ray bo on renderuje kontury.

 

A wypróbowałeś te opcje, które opisałem? Któraś z nich powinna dać Ci taki efekt.

Dodam jeszcze, że jak wstawiasz w mai światło ambient, to domyślnie ambientowe jest ono tylko w połowie.

W ustawieniach (w atr. editor) masz jego opcje shadingu - całkowity efekt płaskiego świecenia ambient uzyskasz przesuwając suwak w lewo.

Pamiętaj też, że tak jak napisałem, w prosty sposób możesz wyłączać rzucanie i przyjmowanie cieni przez poszczególne obiekty.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Zainstaluj "darmowego" 3Delighta, ale jest on dość oporny dla opornych :-)

https://3delight.atlassian.net/wiki/display/3DFM/Layers+Outlining

 

Fajna sprawa, zawsze męczę się z maya software i jego brzydko liczonym outline, albo z maya vector który ma więcej ograniczeń niż możliwości.

A czy ten 3dlight umie policzyć te obrysy do plików AI/EPS/swf, tak jak vector renderer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniłem wszystkie mia na surface shader, jest ładnie. Ale może ktoś mi wytłumaczy czemu do cholery nagle mental ray zaczął szwankować i nie renderuje już tylko wysyła komunikat:

 

// Error: (Mayatomr.Output) : failed during mental ray rendering: mental ray abort

 

wcześniej jakoś działało normalnie wszystko a nagle przestało renderować -.-

 

- - - Połączono posty - - -

 

A teraz znowu działa. Zamieniłem wszystkie meteriały na modelu na inny i zadziałał mr, potem cofnąłem zmiany i działał dalej mr. Czy to jest jakas logika? Powinni naprawić ten bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to widzę, że model lepiej wygląda jeżeli używam Toon Shader a nie konturów z MR. Najlepiej by było jakby się dało używać toon shadera w MR z dodatkami konturów z MR. Możliwe jest aby MR widział toon shader?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to widzę, że model lepiej wygląda jeżeli używam Toon Shader a nie konturów z MR. Najlepiej by było jakby się dało używać toon shadera w MR z dodatkami konturów z MR. Możliwe jest aby MR widział toon shader?

 

MR jak najbardziej widzi toon shader.

Nie renderuje natomiast Outlines, które możesz zrobić sobie sztucznie. Najprostszy sposób to ustawienie inscadence (żarzenia) na brzegach profilu. Inne opcje to kombinowanie z facing ratio z węzła sampler info, można dzięki temu uzyskać bardziej skomplikowane efekty (wymnażać kolor względem kierunków, czy użyć tekstur), ale w Twoim przypadku sprawdzi się najprostsze rozwiązanie.

 

Toon shader jest świetny do takich rzeczy, może symulować lśnienie specular czy nawet odbicia, spłaszczając wszystko do kilku wybranych przez Ciebie kolorów.

Zrobiłem screen ustawionego na szybko materiału (po powiększeniu obrazka kliknij jeszcze raz, zobaczysz go w dużej rozdzielczości):

przyklad.jpg

 

Chciałem na wszystko nałożyć też outline (ten zabawrwiony na niebiesko), ale po konwersji do poligonów coś jest nie tak (nie uwzględnia kierunku kamery z której renderujesz), więc zostaje Ci zabawa z tym rampami (gradientami), albo Maya software render.

 

Pokombinuj też z gotowymi presetami z menu Rendering/Toon/Assign Fill Shader/Rim light i całą resztą.

 

Mental może kaszanić się w Maya 2016 - udostępnili service pack 1 do Mai, lecz nie dali do Mentala, a coś jest chyba nie tak z najnowszą edycją.

 

Ja używam M2015 EX1 SP6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności