emimari Napisano 23 Lipiec 2015 Share Napisano 23 Lipiec 2015 Cześć, używam v-raya. https://drive.google.com/open?id=0B_Oly3HS2WfeTm1Tc2p4YVVpeUE Podłoga niestety w części po lewej (sztuczne oświetlenie) nie pokazuje żadnego odbijania. Vraymtl ma mapę reflect i 0,75, bumpmap na 5. W tym przypadku jest ona wymodelowana, ale generuje to brdzo długie czasu renderu, a nie przynosi lepszych efektów więc podłoga ze względu na nietypowy układ zostanie wyrenderowana jako diffuse i nałożona jako mapa na płaszczyznę. Bardzo mi się podoba podłoga tu: http://www.nvusdesigns.com/interior/old-town-interior-by-freakaz-3d/attachment/interior-in-old-town-3d-03/ i takie efekt chciałabym osiągnąć. Może jakieś rady? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 24 Lipiec 2015 Share Napisano 24 Lipiec 2015 (edytowane) pokaz dokładnie jak masz ten materiał zbudowany. Dwa jeśli masz dobre tekstury to zrób podłogę przy pomocy vraydisplacenmentmod Edytowane 24 Lipiec 2015 przez skalpel3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 24 Lipiec 2015 Share Napisano 24 Lipiec 2015 Raczej model nie wpłynie na czas renderu (ew. jeżeli masz mało pamięci można podłogę wysłać do proxy).Dodaj jakieś światło zew .Dodatkow czy światła które śa w sceni mają włacza affect specular i reflection. Jeżeli używasz vraya 3.0 lub wyższego spróbuj wyłączyć probabilstic lights , albo daj im wyższe parametry(proba light strasznie upraszczają iesy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 24 Lipiec 2015 Share Napisano 24 Lipiec 2015 (edytowane) w samym materiale podłogi podbij parametr fresnel IOR ja daje z przedziału 3-5 co prawda dla drewna jest 3,2 do reflection dałbym mapke typu falloff z podpiętą teksturą pod oba sloty w mix curve mapki fallof lekko zgiąć krzywą natomiast co do parametrów to dałbym hglossiness -0,7 a rglossiness -0,73 Edytowane 24 Lipiec 2015 przez skalpel3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoickov Napisano 26 Luty 2016 Share Napisano 26 Luty 2016 Podepnę się do tematu. Mam banalny lecz nie do przeskoczenia problem. Ogladając wszystkie tutoriale stworzenie podstawowej textury paneli jest banalnie proste. Jednak ja nie wiem dlaczego u mnie tak banalnie nie jest. Problem polega na tym że po nałożeniu bitmapy paneli w rozdzielczosci: 1500 x 994 Textura nie nakłada się na obiekt jako jedna, tylko tworzy jako powtarzająca. Nie zmieniałem żadnych ustawień. Żeby uzyskać efekt paneli a nie mozaiki muszę kombinować z "sizem" i prymitywnie celować. Nie wiem jednak czy takie celowanie również zda egzamin gdy chce nałożyc mape do odbić i do bumpa. Dlaczego tak się dzieje? NA filmach uzytkowanik nakładający texture na plane lub boxa ma ją dopasowaną do wielkości i zmieniając ustawienia może tworzyć mozaike, lustrzane odbicia itp. Max jest czysty, myślałem że coś skopałem i przeinstalowałem dzisiaj wszystko, włącznie z V-rayem. A tak wygląda textura: Probowałem szukać informacji w googlach i na forum lecz nie znalazłem podobnego tematu. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 27 Luty 2016 Share Napisano 27 Luty 2016 W UVW Map masz na 100% zaznaczoną opcję - Real-World Map Size. Odznacz ją i wszystko będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się