makak Napisano 4 Sierpień 2015 Napisano 4 Sierpień 2015 (edytowane) Firma MAXON zapowiedziała wprowadzenie we wrześniu 2015 roku kolejnej wersji programu CINEMA 4D R17. Nowa wersja oferuje szeroką gamę innowacyjnych funkcji i ulepszeń, które sprawiają że praca jest wydajniejsza i jeszcze bardziej elastyczna. Poniżej nowości, na które warto zwrócić uwagę: Całkowicie nowa funkcja - Take system – pozwalająca na tworzenie wielu wersji/wariantów tej samej sceny, która daleko wykracza poza tradycyjne warstwy Połączenie z oprogramowaniem Side Effects silnikiem firmy Houdini Integracja z Trimble SketchUp, pozwalająca na szybki import gotowych obiektów 3D Całkowicie przebudowane narzędzie do tworzenia splainów Nowe funkcje w Motion Tracking Nowe metody wybierania kolorów i zarządzanie paletami barw Rozbudowane funkcje rzeźbienia (Sclupting) Nowe biblioteki obiektów Variation Shader (doskonały do roślinności i nie tylko) Usprawnienia w renderingu i wiele innych http://www.maxon.net/products/new-in-cinema-4d-r17/overview.html Edytowane 6 Sierpień 2015 przez makak
michalz00 Napisano 4 Sierpień 2015 Napisano 4 Sierpień 2015 Coś słabo sie C4D prezentuje w tym roku :(
makak Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Napisano 4 Sierpień 2015 (edytowane) No kiepsko. Przyznam, że odpuszczam tą wersję. Mam nadzieję, że R18 znacznie lepiej się pokaże. Edit: albo i nie, bo koszt updatu z 2 wersji to w przypadku prime - 2 tys. A MSA wychodzi 1,4 tys. Ech... Edytowane 4 Sierpień 2015 przez makak
michalz00 Napisano 4 Sierpień 2015 Napisano 4 Sierpień 2015 Hehe. No to tez jest słabe. Ja odnoszę wrażenie, że Cinema od dwóch wersji stoi w miejscu. Jedynie pluginy w tym czasie wyszły bardzo fajne: X-particles, Arnold.
makak Napisano 4 Sierpień 2015 Autor Napisano 4 Sierpień 2015 (edytowane) Mogłoby być lepiej. Nawet nie mogło, powinno. Najgorsze jest to, że Maxon nie pokazuje żadnej road mapy, czego można się spodziewać, na co czekać. Edit: Pooglądałem video dot. Take systemu i muszę przyznać, że fajna sprawa. Chyba jedyna mocno wartościowa w tym wydaniu. Przyda mi się przy robieniu instrukcji. Edytowane 8 Sierpień 2015 przez makak
skocu Napisano 6 Wrzesień 2015 Napisano 6 Wrzesień 2015 Jak dla mnie dużo przydatnych ulepszeń w tworzeniu i edycji splineów. Niektóre rozwiązania żywcem przeniesone z programów wektorowych typu Illustrator. Wreszcie, bo do tej pory to kulało. A z tym Take Systemem to nie załapałem o co chodzi - takie skrzyżowanie Stage z Render Queue i Multipassem? Byłoby łatwiej, gdyby mówił po angielsku:
makak Napisano 7 Wrzesień 2015 Autor Napisano 7 Wrzesień 2015 TS umożliwia Ci robienie róźnych opcji w jednym pliku, nie zwiększając wagi samego pliku. Np, chcesz mieć model z trzema różnymi grafikami. To na każdą grafikę robisz nowy take, w którym zmieniasz co chcesz. Przydatne, bo pozwala wygodnie zapanować na plikiem. Tutaj film od Aixsponza W sumie to nie mogę się doczekać na TS (może w końcu dziś płyta dojedzie do mnie). Bo właśnie robię serię stolików i każdy z nich ma różne opcje textur, jest z półką albo bez i do tego Take System będzie jak znalazł.
Reanimator Napisano 7 Wrzesień 2015 Napisano 7 Wrzesień 2015 Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;)
legomir Napisano 7 Wrzesień 2015 Napisano 7 Wrzesień 2015 Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;) Houdini ma od zawsze take'i :P
Kroopson Napisano 8 Wrzesień 2015 Napisano 8 Wrzesień 2015 Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;) Nie jedynym - Blender ma mechanizm akcji które enkapsulują animację per obiekt (a w Blenderze możesz mieć riga w przestrzeni jednego obiektu), możesz sobie akcje przełączać na postaci np idle/walk/attack itd.
Reanimator Napisano 8 Wrzesień 2015 Napisano 8 Wrzesień 2015 Ha, tego nie wiedzialem, dzieki za oswiecenie:)
legomir Napisano 8 Wrzesień 2015 Napisano 8 Wrzesień 2015 Z animacja? Ze wszystkim co tylko mozliwe. W zasadzie to daloby sie cos w tym stylu zrobic jeszcze na pare sposobow ;) W zasadzie nie jestem pewien czy pomysl na takie zarzadzanie scena nie pochodzi z samego Houdiniego i np. do Motion Buildera nie byl zapozyczony z H.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się