Napisano 4 Sierpień 20159 l Firma MAXON zapowiedziała wprowadzenie we wrześniu 2015 roku kolejnej wersji programu CINEMA 4D R17. Nowa wersja oferuje szeroką gamę innowacyjnych funkcji i ulepszeń, które sprawiają że praca jest wydajniejsza i jeszcze bardziej elastyczna. Poniżej nowości, na które warto zwrócić uwagę: Całkowicie nowa funkcja - Take system – pozwalająca na tworzenie wielu wersji/wariantów tej samej sceny, która daleko wykracza poza tradycyjne warstwy Połączenie z oprogramowaniem Side Effects silnikiem firmy Houdini Integracja z Trimble SketchUp, pozwalająca na szybki import gotowych obiektów 3D Całkowicie przebudowane narzędzie do tworzenia splainów Nowe funkcje w Motion Tracking Nowe metody wybierania kolorów i zarządzanie paletami barw Rozbudowane funkcje rzeźbienia (Sclupting) Nowe biblioteki obiektów Variation Shader (doskonały do roślinności i nie tylko) Usprawnienia w renderingu i wiele innych http://www.maxon.net/products/new-in-cinema-4d-r17/overview.html Edytowane 6 Sierpień 20159 l przez makak
Napisano 4 Sierpień 20159 l Autor No kiepsko. Przyznam, że odpuszczam tą wersję. Mam nadzieję, że R18 znacznie lepiej się pokaże. Edit: albo i nie, bo koszt updatu z 2 wersji to w przypadku prime - 2 tys. A MSA wychodzi 1,4 tys. Ech... Edytowane 4 Sierpień 20159 l przez makak
Napisano 4 Sierpień 20159 l Hehe. No to tez jest słabe. Ja odnoszę wrażenie, że Cinema od dwóch wersji stoi w miejscu. Jedynie pluginy w tym czasie wyszły bardzo fajne: X-particles, Arnold.
Napisano 4 Sierpień 20159 l Autor Mogłoby być lepiej. Nawet nie mogło, powinno. Najgorsze jest to, że Maxon nie pokazuje żadnej road mapy, czego można się spodziewać, na co czekać. Edit: Pooglądałem video dot. Take systemu i muszę przyznać, że fajna sprawa. Chyba jedyna mocno wartościowa w tym wydaniu. Przyda mi się przy robieniu instrukcji. Edytowane 8 Sierpień 20159 l przez makak
Napisano 6 Wrzesień 20159 l Jak dla mnie dużo przydatnych ulepszeń w tworzeniu i edycji splineów. Niektóre rozwiązania żywcem przeniesone z programów wektorowych typu Illustrator. Wreszcie, bo do tej pory to kulało. A z tym Take Systemem to nie załapałem o co chodzi - takie skrzyżowanie Stage z Render Queue i Multipassem? Byłoby łatwiej, gdyby mówił po angielsku:
Napisano 7 Wrzesień 20159 l Autor TS umożliwia Ci robienie róźnych opcji w jednym pliku, nie zwiększając wagi samego pliku. Np, chcesz mieć model z trzema różnymi grafikami. To na każdą grafikę robisz nowy take, w którym zmieniasz co chcesz. Przydatne, bo pozwala wygodnie zapanować na plikiem. Tutaj film od Aixsponza W sumie to nie mogę się doczekać na TS (może w końcu dziś płyta dojedzie do mnie). Bo właśnie robię serię stolików i każdy z nich ma różne opcje textur, jest z półką albo bez i do tego Take System będzie jak znalazł.
Napisano 7 Wrzesień 20159 l Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;)
Napisano 7 Wrzesień 20159 l Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;) Houdini ma od zawsze take'i :P
Napisano 8 Wrzesień 20159 l Hm, jezeli ten Take System dziala jak Take`i w Motionbuilderze to byc moze Cinema bedzie pierwszym softem innym niz MB, ktory bedzie mial to niewiarygodnie przydatne w animacji narzedzie:) Jezeli to po prostu cos w rodzaju Render Layers to tez dobrze dla uzytkownikow;) Nie jedynym - Blender ma mechanizm akcji które enkapsulują animację per obiekt (a w Blenderze możesz mieć riga w przestrzeni jednego obiektu), możesz sobie akcje przełączać na postaci np idle/walk/attack itd.
Napisano 8 Wrzesień 20159 l Z animacja? Ze wszystkim co tylko mozliwe. W zasadzie to daloby sie cos w tym stylu zrobic jeszcze na pare sposobow ;) W zasadzie nie jestem pewien czy pomysl na takie zarzadzanie scena nie pochodzi z samego Houdiniego i np. do Motion Buildera nie byl zapozyczony z H.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto