Napisano 7 Sierpień 20159 l No siema, dawno sie nie odzywalem, przepraszam, obiecuje poprawe :) Potrzeba mi waszej pomocy, zaczynam grzebac z anatomia, i ciezko mi sie juz na to patrzy pod wzgledem ew. bledow, a dobrzy koledzy mowia ze cos nie gra, dlatego tez pytam Was, specjalistow, co jest zle, nieanatomicznie etc. :) Jak bedzie potrzeba ze zwyklym szarym materialem to dawajcie znac(ponoc wiecej widac), wrzucie wieczorkiem, nie mam modelu przy sobie aktualnie. Z gory dzieki!
Napisano 7 Sierpień 20159 l ogólnie to bardzo dużo elemntów jest niepoprawnie wykonanych. Ja na twoim miejscu zająłbym się jednym elementem np twarzą gdyż ona chyba wygląda najgorzej. Poszukaj refek z tym raczej nie będziesz miał problemu i przyglądaj się każdemu elementowi uważnie nie rób na szybko nie rób na siłe ani nie rób na ilość tylko na jakość jeżeli jesteś zmęczony i chcesz iść spać to idź spać a następnego dnia świeżym okiem spojrzysz na model i zauważysz więcej błędów. Edytowane 7 Sierpień 20159 l przez thecrev
Napisano 7 Sierpień 20159 l Proporcje nie grają kompletnie. Za szybko poszedłeś w detal. Porównaj na referencjach wielkość poszczególnych części ciała względem siebie, i ich grubość. Pracując nad widokiem 45°, miej pod ręką referki 45° i obserwuj nie tylko grubości, ale też obrys poszczególnych części ciała. Postaraj się o referencje z różnych kątów kamery, nie tylko przód, bok, tył i 45°, ale warto też mieć referencje od góry i z krzywych kątów naokoło. Na tym etapie nie korzystaj z blueprintów w viewporcie (nie wiem czy to robisz ale miejscami tak wygląda), ale raczej obok (jeśli masz np. w przeglądarce na drugim monitorze).
Napisano 13 Sierpień 20159 l najbardziej i w pierwszej kolejności do poprawy są klatka piersiowa nad biustem, to tam nie powinna być tak wypukła i miednica. Kobiece ciało (w takiej wyidealizowanej wersji) bardziej definiują kości i coś, co czasem się nazywa bone landmarks, czyli miejsca na skórze, gdzie nie ma wiele tkanki pod skórą na kościach, i to są własnie biodra, żebra, kolana, obojczyk. Reszta jest jakby rozpięta pomiędzy tymi punktami, bo tam też są między nimi rozpięte mięśnie. Spróbuj zaznaczyć te miejsca, upewnić się, że wiesz, gdzie są. Z męskim ciałem jest inaczej, bardziej zarysowane są mięśnie, ale u kobiety, po pierwsze bioderka zaznacz. I banał na koniec, stosuj referki, bo twój sculpt miejscami wygląda jak robiony z pamięci. Na prawdę nie trudno dziś znaleźć zdjęcia nagich pań - po prostu trzeba się im dokładniej przyglądać, na przykład proporcjom, i temu jak bieglą linie zwłaszcza sylwetki, w którym miejscu wypukłość ma punkt przegięcia i zmienia się we wklęsłość. czy to miejsce jest w 1/3 długości jakiejść linii, czy może w 1/4. i głowę masz (twój model ma, znaczy się) strasznie spłaszczoną od góry z tyłu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto