Skocz do zawartości

Jaki tablet mobilny z rysikiem?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem,

 

Zastanawiam się ostatnio nad zakupem tabletu (mobilnego, nie graficznego :) ). Docelowo chciałbym na nim móc robić szkice, rysunki itd. Warunki:

- musi mieć rysik oferujący rozpoznawanie nacisku

- możliwie najmniejszy lag rysika

- możliwie przystępna cena :)

 

Z tego co widzę to najbardziej problematyczny jest lag - tutaj nawet Companion Hybrid od Wacoma ma widocznego laga (przynajmniej tak to wygląda na filmikach, na żywo nie miałem okazji widzieć). Ogólnie idea Companion Hybrid mi się podoba (mobilność + opcja podłączenia pod PC a la Cintiq), ale jest to rozwiązanie nadal dość drogie i chyba nie do kupienia w PL.

 

Ktoś ma może jakieś doświadczenie w temacie i mógłby coś doradzić?

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tez szukam czegos z naciskiem. ale ostatnio testowalem zwykly beznaciskowy i powiem Tobie, ze lagi w photoshopie (na tablecie z win8) byly zauwazalne ale jak przeskoczylem na starutkiego tvPainta to tablet za 300pln smigal bez zadnego zauwazalnego laga. Zadnego. Tego jeszcze nie widzialem nigdzie. Ale tvpaint uruchamia sie chyba w trybie konsoli wiec lag to pewnie rzecz systemowa po czesci.

Nie mialem niestety czasu napisac aplikacji desktopowej by sprawdzic czy da sie zrobic to samemu i custom interfejsem objesc nacisk np przez suwak pod palcem z lewej/prawej strony.

Napisano

Ja akurat nie celuję w win8, wystarczyłby mi android - tam mam sketchbooka i artrage'a, i to by mi wystarczyło. Bawiłem się którymś-tam galaxy note pro, działa nienajgorzej, ale wymagałbym mniejszego laga od sprzętu za ponad 2k...

Napisano

Będzie trudno... Szukam takiego sprzętu od 2001 roku jak w szkole popsuli mi mojego ukochanego Palma. ;) To działa tak, albo masz spoko sprzęt na windowsie i bateria nie wytrwa nawet 3h pracy albo masz androida, mało softu, słabe rozpoznawanie nacisku, lagi.

Jeśli liczysz na mobilność to teraz za 1200pln da się kupić Galaxy Note 10.1/2014 z LTE. Jest już trochę fajnych appek do malowania ale zapomnij o wygodzie PC+Wacom.

 

Jak Apple wyda to swoje coś to może się rynek ożywi bardziej. Na ich sprzęt nie liczę bo pewnie będzie działał jak wszystko na iOS ale to się sprzeda tak czy inaczej i Wacom poczuje konkurencje.

Napisano
bo pewnie będzie działał jak wszystko na iOS ale to się sprzeda tak czy inaczej i Wacom poczuje konkurencje.

 

tzn jak? własnie jak już jest coś na iOS to działa mega dobrze. Problem z tym że na iOS nie ma zbrusha czy mari czy mudboxa czy nuke. etc.

 

dla tego ja czekam na surface pro 4

Napisano

Mega dobrze na iOSie działają animacje ekranów i buttonów, reszta działa jak na 3 letnim Androidzie z podobnej kategorii cenowej. ;) Czyli bardzo szybko odpala ci się SCREENSHOT aplikacji, ale nie sama aplikacja. Bardzo szybko wyskakuje menu z buttonami ale jak już go klikniesz to poczekasz bo braknie mocy. Cała magia responsywności iOSa (i również nowych androidów) jest oparta o sprytne wizualne fejki. Na mnie to nie działa, lagów w mocorzernych aplikacjach również to nie naprawi.

 

Problem z tym że na iOS nie ma zbrusha czy mari czy mudboxa czy nuke.
Zapomnij. Nie przeskoczysz fizyki. Pomiędzy czipami które masz w mobilkach i tym co masz na desktopie jest kolosalna przepaść, grubo ponad dekada w temacie możliwości i wydajności. O ile pamiętam minimalne wymagania Mari to GTX 480 czyli topowa grafa z przed pięciu lat- sprzęt sześciokrotnie wydajniejszy od najlepszego obecnie GPU Apple, A8X montowanego w iPadzie Air 2.
Napisano (edytowane)

A to ciekawe bo jakoś używałem mari na moim laptopie i nie odniosłem wrażenia że potrzebuje GTX x80.

 

Po za tym musisz bardzo nie lubić apple :) i z tego co czytam musisz być mega fanboyem androida.

 

Co do wydajności GPU w mobilnych urzadzeniach, hmm powietam tak. przez ten miesiąc pracowałem na laptopie który ma tylko integrę. i de fakto. Dopiero gdy sklejałem całą scenę finalnie do kupy zaczynały się pojawiać problemy a tak to bez problemu de fakto.

 

Generlanie hardware ipad'a pro jest wystarczający.

 

Według obecnych obliczeń spekulacji i tak dalej. ipad pro. jest mocniejszy od najmocniejszego surface pro 3. a na nim zbrush chodzi spoko i bez problemu. Finalny detalik dla fantyków już sobie wyrzeźbisz w domu. ale 60% pracy możesz sobie zrobić na kanapie czy gdziekolwiek jesteś.

 

 

oczywiście wiadomo że jak się pracuje w 8k czy 4k. to te urządzenia moga nie podołać ale nikt nie zakłada że ipad pro. czy surface pro. miały by być głownym urzadzeniem.

Edytowane przez Maciek Jutrzenka
Napisano

ipad pro nie może być mocniejszy od najmocniejszego surface 3, bo ten ma i7U - niskonapięciowy ale pojedynczy rdzeń to jednak spora moc - nawet chyba większa niż 1rdzeń sandy bridge i5. Ale wiadomo, jak odpowiednio policzysz, to masz keynote, gdzie nowy procek jest np. 1.8 raza szybszy w czymś tam, mimo, że mocy mu doszło z 15% i nie dogonił nawet galaxy taba.

Fajnie jakby wszystko szło w tą stronę ale na ipadzie najszybciej to się doczekamy wirtualnego pulpitu, byś zgarbiony z powyginanym kregosłupem sobie wygodnie projektował na kanapie z dala od ergonomicznego stanowiska pracy, za jedyne 199usd/mc

 

Niemniej cieszyłbym się, gdyby na windowsie czy androidzie ktoś przykładał taką wagę to tego co mi się wydaje, bo sugestia to mocne narzędzie i mogę nawet przestać zauważać opóźnienia w pędzlu.

Napisano

Jak sila nacisku, dobry czas na baterii to raczej android i samsungowe noty (jest jeszcze asus i lenovo z rysikami ale chyba s lepszy w kwestii wsparcia). Co do "lagów" to jest to uzaleznione od wielkosci pędzli i wielkosci płótna no i procesora. Tu zajedziesz każde urządzenie nawet to najnowsze. Do szkicowania wiecej niż 2000px zaczynają się problemy (note10.1). Być może te najnowsze takich problemów nie mają tego nie wiem. Taka sama historia z brushem wszelkiej maści airbrushe raczej zarżną tablet. Co nie zmienia faktu ze szkicownik jak najbardziej spoko pomysł. Problem androida to niestety tragiczny wybór programów. Jest raptem artflow, sketchbook pro i kuniec. Reszta to straszne bardziewie. Adobe z beznadziejnym photoshopem który ma 0 wsparcie, corel z painter crash co pól minuty. Jedyna nadzieja jest w artflow. Program robi jakis Polak, niestety cięzko doprosić sie o jakiś podstawowy feature, ale trzeba mu oddać że dość często updatuje program i pare fajnych rzeczy o któe prosilem dodał jak np pobieranie koloru przyciskiem z rysika (chore to ale zadna aplikacja tego na androidzie nie oferuje). W sumie tak pomyslalem jakby go całe max3d.pl zaspamowało to może by się zaczął słuchać ale nvm. Ostatni niestety nie wspierany jest gimp. Którego można odpalić poprzez linuxa. Działa bardzo spoko, o dziwo nawet szybko nawet przy 4k płótnie i bardzo dużych brushach ale niestety nie jest wcale zoptymalizowany, działa poprzez jakąś linuxową nakładkę i na nocie 10.1 jest nieużywalny. Może na tych nowych exynosach czy snapdragonach jest lepiej ale niestety nie mam jak przetestować.

Teraz rzeźbienie na androidzie, tu bida jest totalna bo właściwie nie ma nic. Blender przez nakładkę linuxową działa ale 2-3klatki na sekunde w viewporcie to ciut mało. Jest jeszcze sculptgl, tu jest całkiem spoko jakies 10klatek. Na telefonie xperiaz1 ze snapem 800 sprawdzałem to jest płynnie no ale to badziewie nie ma rysika. Cieżko powiedzieć jak najnowsze noty by sobie z tym poradziły także jak już kupisz to podziel się wrażeniami ;)

 

Windowsowe, tu jest w sumie gorzej niż na androidzie bo masz raptem do wyboru z urządzeń osiągalnych w Polsce, serie surface pro. Są to właściwie bardziej laptopy niż tablety jeśli chodzi o parametry ale bateria to starcza na max 3h. TU sobie możesz spokojnie photoshopa używać zbrusza czy co tam jeszcze. Wydajność to najwiekszy plus, ale cięzko to nazwać szkicownikiem. W sumie nie wiem jak ten najnowszy surface pro 3, bo on ma jakiegoś atoma wieć może być ciut lepszy pod tym względem bo podobno cośtam niby poprawili, jedyny minus to wg mnie ntrig. Wacom to jest jednak wacom. Ewentualnie z tanio i dobrze możesz eksperymentalnie pokusić się na cuba i7 stylus. Fakt faktem stylusa to ty tam nie zobaczysz jak sobie nie dokupisz (pasują wszystkie w technologi wacoma od 20zl) ale ma podobne parametry do surface3.

Toshiby Necki Panasoniki Fujitsu pewnie kilka o ktorych nie slyszalem nie są u nas dostępne.

 

@a i dzieki za ta liste

Napisano

@Rice - Na adroidzie jest jeszcze ArtRage, którym się bawię na nexusie 4 i który działa bardzo stabilnie. Jako że lubię artrage'a również w wersji desktop, to byłoby to spoko rozwiązanie na moje potrzeby. Sketchbook Pro też daje wystarczające (na moje potrzeby) możliwości. 3D się nie zajmuję, więc ten problem mi odpada :)

 

Surface Pro - jak już gdzieś wcześniej wspomniałem: ma laga na prostych pędzlach w photoshopie i kosztuje dużo za dużo.

Napisano
ipad pro. jest mocniejszy od najmocniejszego surface pro 3.
Olaf dobrze pisze, ilość flopsów całego układu o 2% większa i już masz ładne słupki na keynote. Tylko przypomnę że A9X jeszcze nie wyszedł a 4650u z Surface Pro 3 ma już 2 lata. Za miesiąc wychodzi nowy Surface z prockami Skylake więc Apple długo się nie nacieszy swoimi słupkami.

 

Co do samego Surface. Wygoda to kwestia relatywna. Ja bawiłem się zetką na Surface Pro 3 i nie wspominam tego dobrze. Lagi na średnio zagęszczonych siatkach na maszynie za 7 kafli to dla mnie słaby deal. Rezygnując z super-mobilności mogę za taką kasę mieć 2 razy wydajniejszego lapka, najnowszego intuosa i jeszcze mi się znajdzie kasa na topowy 7 calowy tablet na androidzie.

Miałem kiedyś laptopa ze średniej półki- Dell z 2011 roku za 3,5 tysiąca. Pracowało się na nim znośnie, o detalach nadal nie było mowy ale dało się sprawnie operować średnio gęstymi siatkami. Do dzisiaj nie pojawił się jeszcze tablet/ultrabook który przebiłby wydajność tamtej maszyny, uwzględniając nawet te najdroższe. Fizyka. Trzeba poczekać aż łebscy goście wymyśla jak jeszcze mocniej wygiąć światło uv żeby upakować więcej tranzystorów.

 

Swoją drogą. To wcale nie jest tak że początkowe stadium pracy w Zecie nie jest wymagające dla kompa. Wielu artystów już zapomniało o subdivach i operują na gęstych siatkach z dynamesha od samego początku. David Giraud jak rzeźbi swoje główki to zaczyna od zagęszczenia kulki powyżej miliona poly bo przy takiej siatce clip brushe zostawiają ładne ostre krawędzi. Ja sam staram się trzymać subdivów kiedy mogę ale to się czasem zwyczajnie nie opłaca.

Napisano

Zaczna ogarniac provision certificates, zobacza jaki to porabany koncept i dojda do wniosku ze w dupie z tym. Pozniej sie przekonaja jak to jest pracowac profesjonalnie z 2gb ramu.

 

- - - Połączono posty - - -

 

A najwieksza beka bedzie jak technicy przyjda i opisza jak wyglada kwestia sharowania wg. Apple :D

Napisano (edytowane)
Najbardziej obiektywna recenzja jaką widziałem. lol

 

Na razie toole do iOS9 są w powijakach więc twórcy aplikacji na razie nie stworzą nic sensownego. Przez pare miesięcy będą pewnie ze 2 poprawnie działające appki do rysowania. Do tego czasu Surface Pro 4 i nowy Note się rozkręcą na dobre. ;)

 

Olaf- Nie doceniasz tego sprzętu. Ten iPad ma mieć "aż" 4 giga ramu. Tylko 4 razy mnie niż SP4, za to o giga więcej niż mój 2 letni Note. ;)

Edytowane przez Monio
Napisano

Jak juz jedziemy po tej recenzji chcialbym zobaczyc kadr zachwytu w momencie gdy koles mowi ze to urzadzenie jest szybkie jak najszybsze laptopy... Sprzed 3lat. Bez watpienia pixar tego potrzebuje, bo po co im prof. companiony.male fajnie sie czyta komentarze pod tym artykulem.

Napisano

Tak psioczyłem na Apple że nasz firmowy iPhone nie wytrzymał napięcia i mu bateria dziś w nocy spuchła. :(

TX24N7H.jpg

RIP

 

Tak. Nie jestem lubię Apple. Lol.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności