Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

Poszukuje jakiegoś sposobu na robienie animacji z transformacjami, np, człowiek w wilkołaka, lub dużo bardzie drastyczne zmiany kształtu.

Problem pojawia się w momencie kiedy obiekt początkowy a docelowy mają całkiem różne struktury siatki i zwykły morp target nie wystarczy, widzę na yt jak ludzie robią animacje jak coś się pojawia od zera, i stopniowo rośnie organicznie lub nie, ale nie bardzo chcą sie pochwalić jak robią takie rzeczy. Jedyne co mi przychodzi namyśl to animacja przy użyciu cząsteczek.

 

Proszę o pomoc o zapodanie jakiś przykładowych technik, albo narzędzi czy pluginów.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 3,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tutaj wciąż zero odpowiedzi a ja dalej nie znalazłem rozwiązania problemu.

 

chodzi mniej więcej o takie rzeczy jak tutaj w minucie 0:41

jak to się stało że to ciału mu od tak wyrosło

Napisano

chodzi mniej więcej o takie rzeczy jak tutaj w minucie 0:41

jak to się stało że to ciału mu od tak wyrosło

 

Tutaj akurat łatwo zamaskować część modelu perspektywą. Głowa ładnie zakrywa tył i wystarczy resztę ciała zmniejszyć morphem korekcyjnym (lub kontrolkami w rigu jeżeli na to pozwalają). Tego typu ujęcia, przejście kształt w kształt w większości są robione ręcznie z wcześniejszym zaplanowaniem sekwencji. Przygotowuje się wtedy kształty korekcyjne i różne wersje siatek, które są podmieniane w trakcie ujęcia albo animowane przy użyciu morphingu 2d i maskowania. Ciężko o plugin, który by stworzył morph pomiędzy 2 siatkami dając przewidywalny efekt. Przynajmniej ja się nie spotkałem jeszcze z takim narzędziem.

Napisano
  • Autor

Dzięki, rzuciłeś trochę światła na mój problem. Rozumiem, że w pełnym 3d takich sztuczek jeszcze się nie da od tak bez problemowo zrobić, i wszystko zależy od ujęcia. Ewentualnie wszystko sie potem dodaje przy montażu np. w after effect.

 

Ale jeszcze znalazłem se kiedyś coś takiego

 

ale też mało przykładów znalazłem na ten temat

Napisano

Po prostu nie ma łatwej/jednej odpowiedzi na to pytanie i dlatego nikt Ci nie odpisał :) Niestety musisz kombinować - trochę morfów geometrii, trochę oszukiwania w postprodukcji.

Napisano

To ja się jeszcze podepnę do pytania. Skoro tego typu przejścia kształt w kształt podmienia się ręcznie, to czy możliwe jest lub czy istnieje plugin w którym będę mógł wrzucić wszystkie przygotowane przejścia, a potem będzie można spokojnie wyłączać widoczność jednego i włączyć widoczność drugiego.

 

Obecnie poszukuje sposobu aby w jednolitym obiekcie zrobiła się dziura na wylot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.