Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Mam problem z oświetleniem butelki z piwem. Zamieszczam w załączniku fotografię z efektem jaki chciałbym uzyskać i jaki w tej chwili osiągnąłem. Wiem ,że fotograf robiący to zdjęcie użył lampy błyskowej umieszczonej za butelką , zwróconej wprost na kamerę. Próbowałem to przełożyć na 3D używając vray plane light jednak efekt zupełnie nie przypomina zamierzonego. Refrakcja i oświetlanie tego typu przedmiotów to temat w który jeszcze nie dane było mi się zagłębić, dlatego zdecydowałem się szukać pomocy na tym forum. Zamieszczam jeszcze screen z shaderem butelki i płynu oraz clay render aby trochę rozjaśnić sytuację. Ratujcie! :]

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Starałem się wziąć pod uwagę wszystkie powyższe sugestie i efekty załączam. Jest płyn i etykieta. Duży v-ray plane light z gradientem dał ładny efekt ale nie o to mi chodziło. W drugiej wariacji zastosowałem białą płaszczyznę i ją oświetliłem tak jak radził Reanimator. To wciąż nie to. Ogólnie to próbuje odwzorować oświetlenie z tego tutka

. Wszystko udaje mi się osiągnąć oprócz tego backlightu. Podoba mi się jak penetrujące światło daje ten koncentryczny gradient. W środku jest mały jasny punkt ,który później się rozprasza i stopniowo zanika. Podobny efekt uzyskano na znalezionym renderze ,który wrzuciłem do załącznika. Zastanawiam się czy to jakieś ustawienia w zakładce refraction/translucency czy może zastosować trzeba jakiś rodzaj volumetrycznego oświetlenie(efekt przywodzi mi na myśl światło przechodzące przez dym). Jeszcze jedno...co jest nie tak z moim modelem? ;]
Napisano

wedlug tego tutoriala (shot na 1:04) to robi on fotke na krótkim czasie, co powoduje ze cala scena jest ciemna a tylko swiatlo z tylnej lampy przeswietlające butelke jest jasne i daje ten efekt, o który Ci chodzi

Napisano

http://adaptivesamples.com/2013/10/19/fluid-in-a-glass/

 

Back light to jest mały flesh który stoi dosłownie za butelką

 

całe studio musi być białe. ustawiasz boczne lampy dla bocznych refleksów. i następnie schodzisz z ekspozycją tak aby było no ciemno ale żeby było jako tako widoczne boczne refleksy i teraz podkręcasz na maksa małego backlighta. (mały plane) tak aby, browar zrobił się jasny. dużo zależy od ustawień szkła. i samego fluida.

Napisano (edytowane)

Powróciłem do butelki i efekty załączam. Myślę ,że jestem zdecydowanie bliżej. Efekt uzyskałem stosując patent z białą płaszczyzną i wycelowanym w nią v-ray plane. Powalczę jeszcze trochę i spróbuję z wycelowanym małym światłem w kamerę, stojącym za butelką. Jeśli chodzi materiał szkła i cieczy to rouzmiem ,że ustawienia fog color/multi/bias są kluczowe wiec też się jeszcze pobawię . Mam nadzieję ,że w końcu to ogarnę :P

 

Edit: Ok udało mi się uzyskać efekt jaki chciałem. Jak tylko skończę całość to zamieszczę na forum. Dzięki wszystkim za pomoc i naprowadzenie.

Edytowane przez boni0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności