boni0 Napisano 28 Październik 2015 Napisano 28 Październik 2015 Cześć, Mam problem z oświetleniem butelki z piwem. Zamieszczam w załączniku fotografię z efektem jaki chciałbym uzyskać i jaki w tej chwili osiągnąłem. Wiem ,że fotograf robiący to zdjęcie użył lampy błyskowej umieszczonej za butelką , zwróconej wprost na kamerę. Próbowałem to przełożyć na 3D używając vray plane light jednak efekt zupełnie nie przypomina zamierzonego. Refrakcja i oświetlanie tego typu przedmiotów to temat w który jeszcze nie dane było mi się zagłębić, dlatego zdecydowałem się szukać pomocy na tym forum. Zamieszczam jeszcze screen z shaderem butelki i płynu oraz clay render aby trochę rozjaśnić sytuację. Ratujcie! :]
Reanimator Napisano 28 Październik 2015 Napisano 28 Październik 2015 Inna metoda na to jest po prostu ustawienie za butelka wycietego kawalka papieru i oswietlenie tegoz. Latwiej i szybciej.
wharp Napisano 28 Październik 2015 Napisano 28 Październik 2015 tak to też ale przede wszystkim ten plane powinien miec ok 50x60cm (moze miec dołaczony softbox) i tak jak napisał Reanimator wycieta butelka
uncle Napisano 28 Październik 2015 Napisano 28 Październik 2015 no ale butelka na zdjeciu jest pelna, a na renderze pusta :) edit. i ma etykietke
Maciek Jutrzenka Napisano 28 Październik 2015 Napisano 28 Październik 2015 (edytowane) model butelki jest błędny. a tak dokładnie to to jak wygląda wnętrze tej butelki :) Edytowane 28 Październik 2015 przez Maciek Jutrzenka
boni0 Napisano 28 Październik 2015 Autor Napisano 28 Październik 2015 Starałem się wziąć pod uwagę wszystkie powyższe sugestie i efekty załączam. Jest płyn i etykieta. Duży v-ray plane light z gradientem dał ładny efekt ale nie o to mi chodziło. W drugiej wariacji zastosowałem białą płaszczyznę i ją oświetliłem tak jak radził Reanimator. To wciąż nie to. Ogólnie to próbuje odwzorować oświetlenie z tego tutka . Wszystko udaje mi się osiągnąć oprócz tego backlightu. Podoba mi się jak penetrujące światło daje ten koncentryczny gradient. W środku jest mały jasny punkt ,który później się rozprasza i stopniowo zanika. Podobny efekt uzyskano na znalezionym renderze ,który wrzuciłem do załącznika. Zastanawiam się czy to jakieś ustawienia w zakładce refraction/translucency czy może zastosować trzeba jakiś rodzaj volumetrycznego oświetlenie(efekt przywodzi mi na myśl światło przechodzące przez dym). Jeszcze jedno...co jest nie tak z moim modelem? ;]
uncle Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 zadne transculency, zwykle refraction glossines. szczerze to do takich rzeczy polecam vrayRT, szybciej to tam zrozumiesz niz zajmie tlumaczenie (:
wharp Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 wedlug tego tutoriala (shot na 1:04) to robi on fotke na krótkim czasie, co powoduje ze cala scena jest ciemna a tylko swiatlo z tylnej lampy przeswietlające butelke jest jasne i daje ten efekt, o który Ci chodzi
1pudel Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 apropo tego renderu z załącznika https://www.behance.net/gallery/3D-Munkholm-Beer-Bottle-Advertising-Imagery/8954315
Maciek Jutrzenka Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 http://adaptivesamples.com/2013/10/19/fluid-in-a-glass/ Back light to jest mały flesh który stoi dosłownie za butelką całe studio musi być białe. ustawiasz boczne lampy dla bocznych refleksów. i następnie schodzisz z ekspozycją tak aby było no ciemno ale żeby było jako tako widoczne boczne refleksy i teraz podkręcasz na maksa małego backlighta. (mały plane) tak aby, browar zrobił się jasny. dużo zależy od ustawień szkła. i samego fluida.
wharp Napisano 29 Październik 2015 Napisano 29 Październik 2015 dokładnie, światło nie jest aż takim problemem co materiał szkła i cieczy
boni0 Napisano 30 Październik 2015 Autor Napisano 30 Październik 2015 (edytowane) Powróciłem do butelki i efekty załączam. Myślę ,że jestem zdecydowanie bliżej. Efekt uzyskałem stosując patent z białą płaszczyzną i wycelowanym w nią v-ray plane. Powalczę jeszcze trochę i spróbuję z wycelowanym małym światłem w kamerę, stojącym za butelką. Jeśli chodzi materiał szkła i cieczy to rouzmiem ,że ustawienia fog color/multi/bias są kluczowe wiec też się jeszcze pobawię . Mam nadzieję ,że w końcu to ogarnę :P Edit: Ok udało mi się uzyskać efekt jaki chciałem. Jak tylko skończę całość to zamieszczę na forum. Dzięki wszystkim za pomoc i naprowadzenie. Edytowane 5 Listopad 2015 przez boni0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się