Posted October 28, 20159 yr Cześć, Mam problem z oświetleniem butelki z piwem. Zamieszczam w załączniku fotografię z efektem jaki chciałbym uzyskać i jaki w tej chwili osiągnąłem. Wiem ,że fotograf robiący to zdjęcie użył lampy błyskowej umieszczonej za butelką , zwróconej wprost na kamerę. Próbowałem to przełożyć na 3D używając vray plane light jednak efekt zupełnie nie przypomina zamierzonego. Refrakcja i oświetlanie tego typu przedmiotów to temat w który jeszcze nie dane było mi się zagłębić, dlatego zdecydowałem się szukać pomocy na tym forum. Zamieszczam jeszcze screen z shaderem butelki i płynu oraz clay render aby trochę rozjaśnić sytuację. Ratujcie! :]
October 28, 20159 yr Inna metoda na to jest po prostu ustawienie za butelka wycietego kawalka papieru i oswietlenie tegoz. Latwiej i szybciej.
October 28, 20159 yr tak to też ale przede wszystkim ten plane powinien miec ok 50x60cm (moze miec dołaczony softbox) i tak jak napisał Reanimator wycieta butelka
October 28, 20159 yr no ale butelka na zdjeciu jest pelna, a na renderze pusta :) edit. i ma etykietke
October 28, 20159 yr model butelki jest błędny. a tak dokładnie to to jak wygląda wnętrze tej butelki :) Edited October 28, 20159 yr by Maciek Jutrzenka
October 28, 20159 yr Author Starałem się wziąć pod uwagę wszystkie powyższe sugestie i efekty załączam. Jest płyn i etykieta. Duży v-ray plane light z gradientem dał ładny efekt ale nie o to mi chodziło. W drugiej wariacji zastosowałem białą płaszczyznę i ją oświetliłem tak jak radził Reanimator. To wciąż nie to. Ogólnie to próbuje odwzorować oświetlenie z tego tutka . Wszystko udaje mi się osiągnąć oprócz tego backlightu. Podoba mi się jak penetrujące światło daje ten koncentryczny gradient. W środku jest mały jasny punkt ,który później się rozprasza i stopniowo zanika. Podobny efekt uzyskano na znalezionym renderze ,który wrzuciłem do załącznika. Zastanawiam się czy to jakieś ustawienia w zakładce refraction/translucency czy może zastosować trzeba jakiś rodzaj volumetrycznego oświetlenie(efekt przywodzi mi na myśl światło przechodzące przez dym). Jeszcze jedno...co jest nie tak z moim modelem? ;]
October 29, 20159 yr zadne transculency, zwykle refraction glossines. szczerze to do takich rzeczy polecam vrayRT, szybciej to tam zrozumiesz niz zajmie tlumaczenie (:
October 29, 20159 yr wedlug tego tutoriala (shot na 1:04) to robi on fotke na krótkim czasie, co powoduje ze cala scena jest ciemna a tylko swiatlo z tylnej lampy przeswietlające butelke jest jasne i daje ten efekt, o który Ci chodzi
October 29, 20159 yr apropo tego renderu z załącznika https://www.behance.net/gallery/3D-Munkholm-Beer-Bottle-Advertising-Imagery/8954315
October 29, 20159 yr http://adaptivesamples.com/2013/10/19/fluid-in-a-glass/ Back light to jest mały flesh który stoi dosłownie za butelką całe studio musi być białe. ustawiasz boczne lampy dla bocznych refleksów. i następnie schodzisz z ekspozycją tak aby było no ciemno ale żeby było jako tako widoczne boczne refleksy i teraz podkręcasz na maksa małego backlighta. (mały plane) tak aby, browar zrobił się jasny. dużo zależy od ustawień szkła. i samego fluida.
October 30, 20159 yr Author Powróciłem do butelki i efekty załączam. Myślę ,że jestem zdecydowanie bliżej. Efekt uzyskałem stosując patent z białą płaszczyzną i wycelowanym w nią v-ray plane. Powalczę jeszcze trochę i spróbuję z wycelowanym małym światłem w kamerę, stojącym za butelką. Jeśli chodzi materiał szkła i cieczy to rouzmiem ,że ustawienia fog color/multi/bias są kluczowe wiec też się jeszcze pobawię . Mam nadzieję ,że w końcu to ogarnę :P Edit: Ok udało mi się uzyskać efekt jaki chciałem. Jak tylko skończę całość to zamieszczę na forum. Dzięki wszystkim za pomoc i naprowadzenie. Edited November 5, 20159 yr by boni0
Create an account or sign in to comment