deshu Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Hej guys, Zastanawiam się nad zakupem monitora 4k w 32'' calach. Znając powolność adaptacji profesjonalnego softu do nowych technologii mam pytanie: Czy ktoś widział np 3ds maxa na podobnej konfiguracji? Czy text i ikony nie są za małe?
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Są. Można stracić wzrok. Ja mam co prawda 28", ale na 32 dużo lepiej nie będzie.
Maciek Jutrzenka Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 (edytowane) Mnie tylko zastanawia WTF? dlaczego tak zawansowany i drogi program którego używają de fakto profesionaliści na właśnie dużych monitorach nie jest do tego przystosowany a taki mały program jak Blender jest. Wydaje mi się że musi być jakaś modyfikacja albo skrypt bo to jest aż zbyt absurdalne. wiem że to wygląda jakbym znowu pisał blender the best i tak dalej, ale to był akurat dobry przykład. sorra za to. ale generalnie serio mnie zastanawia WTF. Pytanie do osób które minusują, rozumiem że dla was to jest okej że taki program nie działa na dużych monitorach? Edytowane 15 Listopad 2015 przez Maciek Jutrzenka
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Proszę jeszcze skrin przeskalowany do fhd
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Mnie tylko zastanawia WTF? dlaczego tak zawansowany i drogi program którego używają de fakto profesionaliści na właśnie dużych monitorach nie jest do tego przystosowany a taki mały program jak Blender jest. Wydaje mi się że musi być jakaś modyfikacja albo skrypt bo to jest aż zbyt absurdalne. wiem że to wygląda jakbym znowu pisał blender the best i tak dalej, ale to był akurat dobry przykład. sorra za to. ale generalnie serio mnie zastanawia WTF. Bo wolne oprogramowanie jest dużo sprawniej rozwijane, a jego autorzy słuchają potrzeb użytkowników zamiast dokładać nikomu niepotrzebne ficzery wg własnej wizji. Ale to faktycznie jest skandal, żeby program który kosztuje kilka worków pieniędzy nie miał poprawnej obsługi czegoś, co za chwilę pewnie będzie standardem. Jakoś PS czy AI działają świetnie, czyli jednak się da :P
Maciek Jutrzenka Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Bo wolne oprogramowanie jest dużo sprawniej rozwijane, a jego autorzy słuchają potrzeb użytkowników zamiast dokładać nikomu niepotrzebne ficzery wg własnej wizji. Ale to faktycznie jest skandal, żeby program który kosztuje kilka worków pieniędzy nie miał poprawnej obsługi czegoś, co za chwilę pewnie będzie standardem. Jakoś PS czy AI działają świetnie, czyli jednak się da :P Prawda Prawda no ale kurcze to jest taki ficzer że naprawdę trochę boli. To jest gorsze nawet według mnie osobiście niż cała historia z quad chamferem.
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Trochę to mało powiedziane szukanie czegoś np. na liście modyfikatorów po kilku godzinach pracy jest naprawdę bolesne i pewnie niezbyt korzystne dla wzroku. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że część rzeczy skaluje się ok, np. menu na górze, ale to chyba po prostu windowsowy ficzer. Tak szczerze to Autodesk po prostu robi sobie jaja z użytkowników, a i coś mi mówi, że może to być forma wymuszenia przejścia na wersję subskrypcyjną.
deshu Napisano 15 Listopad 2015 Autor Napisano 15 Listopad 2015 wujek_kane - A mógłbyś jeszcze pokazać na jednym screenie gdy masz coś w edit poly (żebym zobaczył wielkośc liter w command pannel) i otwarty material editor z np materialem vrayowskim lub standard? Dzięki bardzo
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Proszę :) @Traitor masz na myśli używanie maksa w 4k? Nie za bardzo mam odniesienie, ale raczej wszystko chodzi płynnie, chociaż zdarzają się dziwne przycinki bez widocznych powodów, ale to zapewne przez miłość maksa do AMD. Aha, trafienie kursorem w te strzałki góra dół przy polach z wartościami to hardkor.
deshu Napisano 15 Listopad 2015 Autor Napisano 15 Listopad 2015 No kurde, kiepawo... Na jakim monitorze robisz te screeny wujek?
Maciek Jutrzenka Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 http://forums.autodesk.com/t5/3ds-max-3ds-max-design-general/why-3ds-max-2015-is-still-not-hidpi-compatible/m-p/4924986 odpowiedź autodesku jest bezczelna jak dla mnie. I believe it's a bit premature to point out bugs in a version that's not yet released. Might even not be the final release version you've got.
deshu Napisano 15 Listopad 2015 Autor Napisano 15 Listopad 2015 odpowiedź autodesku jest bezczelna jak dla mnie. To nie jest pracownik autodesku. Oni nigdy nie udzielają się publicznie, bo wiedzą że przegraliby każdą wymiane zdań. Ale fakt, sytacja jest wręcz żałosna. wujek_kane - na jakim monitorze robisz screeny?
wujek_kane Napisano 15 Listopad 2015 Napisano 15 Listopad 2015 Samsung U28D590D http://www.samsung.com/levant/consumer/it/monitor/uhd-monitor/LU28D590DS/ZN
deshu Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 Faktycznie. Monitor 32'' z 3840x2160 bedzie miał pixele większe tylko o 15%. To chyba nie zrobi wielkiej różnicy... ;/ - - - Połączono posty - - - Przy monitorze 40'' rozmiar ikon jest bardzo ok. Niestety jakość podświetlenia i ogólnego wyświetlania zmusza mnei do zwrotu: http://www.philips.com.au/c-p/BDM4065UC_75/brilliance-led-backlit-lcd-display
Maciek Jutrzenka Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 Jak to nawet nie jest IPS to czego się spodziewałeś :P
Imperator Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 To nie jest pracownik autodesku. Oni nigdy nie udzielają się publicznie, bo wiedzą że przegraliby każdą wymiane zdań. Nieprawda, na CGtalku w dziale maya często można spotkać pracowników autodesku, nawet sam Duncan Brinsmead główny naukowiec czasem userom pomaga jak jakiś problem go zaciekawi. :) No i nie jest też tak, że przegrywają każdą wymianę argumentów ale trzeba przyznać, że ci co się tam pojawiają to mają trochę odwagi choć i nie te czasy gdy userzy mayi przeklinali wszystko na czym świat stoi :) Poza tym w ramach tematu: maya skaluje się wyśmienicie nawet na 5k :)
deshu Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 Jak to nawet nie jest IPS to czego się spodziewałeś :P No powiem ci że kolory ma zajebiste. Gdyby nie badziewność podświetlenia, to bym go chyba zachował. Poza tym w ramach tematu: maya skaluje się wyśmienicie nawet na 5k :) Nawet mnie nie denerwuj:)
Traitor Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 http://orig02.deviantart.net/860c/f/2015/055/d/3/ss__2015_02_24_at_06_13_27__by_grico316-d8jey92.png - w sieci znalazłem takie cos. Czyli jakos się da. Może nie masz wlaczonego skalowania czcionek w windowsie.
deshu Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 No to wygląda bez zarzutu. Ciekawe na jakiej wielkości monitora cykany screenshot. Wydaje sie że rozmiar pixela jest dla maxa problemem, nie rozdzielczość. Spróbuję się skontaktować z autorem. - - - Połączono posty - - - Heh. Screenshot wykonany dokładnie na tym monitorze, który chce kupić:) http://www.benq.com/product/monitor/bl3201pt/ Link do devianta gdzie autor się pochwalił:
wujek_kane Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 Zdecydowanie mam włączone skalowanie czcionek w windowsie :) Zresztą skalowanie nie dotyczy tylko czcionek. Na moim screenie widać, że w niektórych miejscach rozmiar czcionki jest ok, poza tym są jeszcze ikonki. Na screenie który wkleiłeś jest dokładnie tak jak u mnie, tylko ja swój przeskalowałem do full hd dla lepszego przedstawienia skali.
deshu Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 No nie, nie jest tak samo jak u ciebie. Popatrz na proporcje - jak u ciebie a jak na screenie z devianta tekst wypełnia guziki. Albo na spacing guzików i ikon w command pannel i material editor.
wujek_kane Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 (edytowane) Szkoda tylko, że nadal czcionki są mikroskopijne no i screen z DA jest z maksa 2015. Edytowane 16 Listopad 2015 przez wujek_kane
Maciek Jutrzenka Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 to po wyżej ilu ppi się nie da już pracować w maxie?
deshu Napisano 16 Listopad 2015 Autor Napisano 16 Listopad 2015 Szkoda tylko, że nadal czcionki są mikroskopijne no i screen z DA jest z maksa 2015. No wcale nie są mikroskopijne. Gdy oglądam obrazek na 100% (pixel:pixel) na FHD 23'' wygląda to w porządku. Myślisz ze w 2016 coś popsuli? to po wyżej ilu ppi się nie da już pracować w maxie? Własnie to próbuję ustalić...
wujek_kane Napisano 16 Listopad 2015 Napisano 16 Listopad 2015 Jesteś pewien, że dobrze patrzysz na te screeny? To jest screen z DA na 28" 4k
materalia Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 Kto by pomyślał, program za wiadro baksów, a ma problem z 4K :), ale czy kiedyś już tak nie było przy mniejszych rozdziałkach i wersji 2.x ?
deshu Napisano 17 Listopad 2015 Autor Napisano 17 Listopad 2015 Jesteś pewien, że dobrze patrzysz na te screeny? To jest screen z DA na 28" 4k Prosze, porownanie twojego screena i screena z DA. Dodatkowo 32'' przeskalowałem do 115% aby porownać proporcje wielkości. Popatrz jak u ciebie UI się rozjeżdza a jak na screenie z DA trzyma sie kupy. Jest to zupełnie osobna kwestia od rozmiaru ikon. Tutaj jescze porownanie rozmiarów pixeli (i zarazem nieskalujących sie ikon z maxa). Jako 100% uważam moje aktualne 23'' [/url] 100% : 60.7% : 69.4%
wujek_kane Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 W ferworze walki miałem wyłączone skalowanie DPI dla maks (co paradoksalnie pomaga w przypadku niektórych programów). Teraz wygląda to tak: to samo przeskalowane do full hd Zwróć uwagę na rozmiar czcionki w menu na górze i w nowszych elementach UI jak na przykład Graphite Modeling Tools. Tam jest OK. Problemem są wszystkie stare elementy maksa, czyli editable poly, render itd. Rozmiar tych czcionek na screenie za DA jest dokładnie taki sam. Wiadomo, że ba 32" będzie trochę lepiej, ale uważam, że dopóki Autodesk nie poprawi tego "ficzeru", będziesz się męczył pracując w ten sposób.
Maciek Jutrzenka Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 no to teraz wystarczy poczekać 10 lat i będzie :D
deshu Napisano 17 Listopad 2015 Autor Napisano 17 Listopad 2015 Zwróć uwagę na rozmiar czcionki w menu na górze i w nowszych elementach UI jak na przykład Graphite Modeling Tools. Tam jest OK. Problemem są wszystkie stare elementy maksa, czyli editable poly, render itd. Rozmiar tych czcionek na screenie za DA jest dokładnie taki sam. Wiadomo, że ba 32" będzie trochę lepiej, ale uważam, że dopóki Autodesk nie poprawi tego "ficzeru", będziesz się męczył pracując w ten sposób. Wg mnie nadal masz coś nie tak. I nie chodzi o rozmiar ekranu. Po prostu u ciebie UI jest rozjechane, na screenie z DA nie. Lepiej niż w poprzednim poście tego pokazać nie umiem. no to teraz wystarczy poczekać 10 lat i będzie :D Ku twojej uciesze.
Maciek Jutrzenka Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 Ja bym osobiście się przesiadł na maykę która jest o niebo lepsza no chyba że się w arch wizie robi to bieda. ale tak to..
deshu Napisano 17 Listopad 2015 Autor Napisano 17 Listopad 2015 Ja bym osobiście się przesiadł na maykę która jest o niebo lepsza no chyba że się w arch wizie robi to bieda. ale tak to.. Powiedział człowiek nie używający żadnego z obu softów o których mówi.
Maciek Jutrzenka Napisano 17 Listopad 2015 Napisano 17 Listopad 2015 Maxa miałem niestety przyjemność używać parę razy niestety. i nawet jak by mi ktoś płacił za jego używanie to bym go nie używał natomiast bardzo lubie maykę. Ale zwyczajnie nie jest mi potrzebna :). ale jeśli by mi przyszło w niej pracować to jak najbardziej spoko. pracowałem parę razy i mi siada. ma podobną filozofię co blender :)
deshu Napisano 17 Listopad 2015 Autor Napisano 17 Listopad 2015 Maxa miałem niestety przyjemność używać parę razy niestety. i nawet jak by mi ktoś płacił za jego używanie to bym go nie używał natomiast bardzo lubie maykę. Ale zwyczajnie nie jest mi potrzebna :). ale jeśli by mi przyszło w niej pracować to jak najbardziej spoko. pracowałem parę razy i mi siada. ma podobną filozofię co blender :) Yhy. .
wujek_kane Napisano 18 Listopad 2015 Napisano 18 Listopad 2015 Nie zapomnij się pochwalić - szczególnie wrażeniami z maksa :)
deshu Napisano 19 Listopad 2015 Autor Napisano 19 Listopad 2015 Sure. Zastanawiam się czy nie poczekać trochę, aż rynek ruszy dupę, bo słabo jest z sensownymi monitorami 4k. Najwiecej jest monitorow 24-27 calowych w 4k. Czyli sprawdzających sie tylko w graniu (i tez nie bardzo bo 60hz).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się