Skocz do zawartości

Problem z obiektem po wycięciu dziur


TheD3luxed

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ProBoolean robi trochę syfu w siatce, który musisz potem naprawić. Najlepiej(Według mnie) wyciąć otwór opcją cut. Nie wiem czy chcesz potem na ten model nakładać TurboSmooth. Jeżeli nie możesz jeszcze bardzie uprościć siatkę. Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

4lhfIYt.png

Cyj682y.png

qbeZRGj.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@2013

Niestety próbowałem kombinować z Smoothing groups i problem nie leży tutaj :/

 

@Sensej

Twoja siatka na obiekcie wygląda bardzo ładnie. Jak to zrobiłeś że każdy vertex od otworu jest połączony do reszty siatki? Jak widać, u mnie jest do każdego otworu jest tylko jedna krawędź, zamiast tak jak u Cb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby je połączyć musisz przygotować sobie odpowiednią siatkę, a vertexy łączysz przy użyciu funkcji "Connect". Otwory możesz tworzyć na kilka różnych sposobów np.

1.Tworzysz swój obiekt

2.Tworzysz odpowiednią siatkę(używając opcji "CUT" albo zaznaczając krawędzie i używając opcji "Connect" jak na zdjęciu:

vKVnc8l.png

3. Zaznaczasz dwa vertexy tak aby po połączeniu utworzyły przekątną, powtarzasz to cztery razy do uzyskania takiego efektu

 

mikayAY.png

4.Potem zaznaczając środkowy vertex użyj funkcji "Chamfer" aż utworzy ci się okrąg

ULW2omh.png

5. Na koniec dodaj support edge aby po nadaniu TurboSmooth krawędzie były ładnie zaokrąglone

PYJUxwf.png

 

 

Możesz też tworzyć okręgi używając funkcji boolean, ale po tym musisz oczyścić siatkę, albo stworzyć circle o 8 krawędziach, umieścić w odpowiednim miejscu i przy użyciu funkcji "CUT" wyciąć kształt okręgu, a potem nie połączone vertexy połączyć przy użyciu funkcji "Connect"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensej dobrze radzi. Albo musisz stworzyć gęstszą siatkę albo ręcznie połączyć "luźne" wierzchołki. Oraz jeśli zamierzasz użyć turbosmooth radziłbym wyciąć ośmiokąt lub sześciokąt. Będzie mniej geometrii do uprzątnięcia a turbosmooth i tak ładnie wszystko zaokrągli. Jeśli chcesz modelować tak jak widać u ciebie czyli bez TS topozostaje ci tylko połączyć wierzchołki ale moim zdaniem będziesz mieć więcej roboty ponieważ na okrąg składa się więcej geometrii. Jest jeszcze opcja z użyciem ProBoolean które powinno dać wynik taki jak u ciebie ale bez nieładnych zniekształceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jest taka sztuczka jak powierzchnia jest totalnie pofalowana. To duplikujesz obiekt zagęszczasz go. Ukrywasz go. dla renderingu i widoku. I teraz na tym pierwotnym obiekcie rozkładasz siatkę. dla tej dziurki. snapując do tamtego zagęszczonego. i też ustawiasz odpowiednie wertexy. aby została zrobiona ich projekcja na tamten zagęszczony obiekt. Z tym że ta projekcja powinna zostać zrobiona już po modifkatorach zagęszczających sub-d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności