Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Otóż nie potrafię dobrze wypalić map normal do modeli lowpoly, ale do beveli na miękkie krawędzie.

Wypalam w Cycles z opcją "cage". Wszystko dobrze, ale ja potrzebuje mieć model podzielony na smooth grupy, bo inaczej normal wypala się tragicznie. Wszystko by było ok, gdyby nie to, że nie da się w ten sposób wypalić mapy. Bo zawsze na normalce w miejscu zamarkowanych hard-edges robi się krecha i bevel są rozcięte.

 

Jak ja to mam zrobić w Blenderze, aby zachować shading z hardedges, ale żebym miał normalke na krawędziach dobrą?

 

Pozdrawiam,

Kamil.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W zakładce object data masz taką opcję autosmooth, zaznacz to i kąt ustaw na 180". W edit mode, pozaznaczaj krawędzie które mają być ostre i uzyj opcji mark sharp.

Napisano

Nie jestem pewien czy Cie dobrze zrozumiałem, ale może pomóc Ci zastosowanie pewnej zasady przy wypalaniu normalek. Tam gdzie masz na modelu hard edge musisz zrobić cięcie na uvce i lekko przesunąć. Więcej na temat wypalania normalek znajdziesz np pod tym linkiem: http://polycount.com/discussion/107196/youre-making-me-hard-making-sense-of-hard-edges-uvs-normal-maps-and-vertex-counts/p1

 

Tam również znajdziesz tą zasadę:

 

"Some general rules with that in mind:

 

To avoid artifacts, you must split your uvs where you use hard edges.

You do not however, NEED to use hard edges wherever you split your uvs(as some may suggest)"

Napisano

Nie da się tego rozwiązać tak łatwo. Jedno rozwiązanie:

 

Ale ja wolę bevelować krawędź i jedną smooth-grupę dać na wszystko, plus 'uśrednione normale' na to zapodać. I tak dziś liczba trójkątów nie jest problemem tylko drawcalle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności