Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mam taki kłopot:

 

Jest reflektor stanowiący jeden obiekt. Przypisany ma materiał Multi/Subobject z materiałami vrayowymi.

 

s5zk08.jpg[/img]

 

Kłopot polega na tym że refrakatywna szybka blokuje refleksy i przez to obiekty wewnątrz wydają się matowe. Wogóle słabo je widać (obrazek po lewo).

 

Rzecz w tym że te obiekty (obłyśnik, obudowa itp) mają być połyskujące, na co wskazuje obrazek po środku zrenderowany bez szybki, została zdetachowana i ukryta.

 

Pzeklikałem większość, może wszystkie opcje materiału obudowy lecz bez poprawy.

 

Jednak kiedy dla zdetachownej szybki odchaczę "ol' trusty" visible to reflection/refraction w opcjach obiektu, robi się tak jak chcę, ostatni obrazek.

 

Czy idzie to pogodzić ze sobą w taki soposób aby szybka nie blokowałe refleksów na wewnętrzne obiekty z poziomu materiałów i opcji aby zachować jednak reflektor w jednym obiekcie?

 

soft: 3ds Max

Edited by Pawlito
  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

hejo.

 

po pierwsze, może nie udać się zachować klosza jako jeden obiekt z wnętrzem - w poprzedniej wersji vraya odkryliśmy, że refrakcyjne materiały nie tolerują rozdzielnych MatID. nie było czasu by to przetestować i się upewnić, ale zdaje się, że dwa obiekty z tym samym materiałem szkła zachowują się poprawnie, podczas gdy skolapsowanie ich do jednego obiektu i dodanie tego samego materiału szkła na dwóch osobnych ID - nawet na instancji (sic!) - daje błędne rezultaty. daj znać, gdybyś to przetestował :D druga sprawa - piszesz, że przeskoczyłeś większość opcji materiałów. a max depth dla refleksji i refrakcji? spróbuj z 16 na początek i pamiętaj, że materiał bliżej kamery musi mieć co najmniej tyle samo max depth co materiał dalszy (chrom w kloszu ma 99 refl. max depth, klosz ma 1 refr. depth = chrom renderuje się najwyżej z 1 refl max depth). powodzenia i napisz jak poszło bo w sumie chyba nikt nie czai jak to działa albo traktują to jako tabu od chaosów po freelancerów lol (żartuję)

Posted

@polka.dot: dla max depth sprawdzałem kilka ustawień od 0 do 100 włącznie dla refleksji/refrakcji. Co do reszty sprawdzę to co napisałeś i odpowiem najpóźniej jutro. Dzięki.

Posted (edited)

Zrobiłem test wg tego co pisałeś czyli źle renderujacych się refraktywnych materiałów. Skopiowałem szybki, dla uproszczenia usunąłem czarne obwódki. Obojgu wpisałem reflection/refraction depth 16. Taki rezultat:

zuqbh4.jpg

 

W pierwszym przypadku użyłem jednej próbki materiału dla obydwu szybek które były osobnymi obiektami, w drugim zrobiłem prosty multi/subobject na 2 ID, attachując szybki. Bez różnicy imo, wyświetla się dobrze.

 

Co do mojego problemu, pomaga odhaczyć visible to reflection/refraction z wierzchniego obiektu, samo oddzielenie szybki nie pomaga ale ja tam mam pełno MatID, sama szybka ma czarną ramkę, już 2 matID. Moze mam coś w materiałach jeszcze pomieszane, ale skoro mówisz ze one źle działają z różnymi ID, to mam tego skutek.

 

*Napisałem na obrazku kopia, instancja tzn. próbowałem tego i tego.

 

Może pomoże, setup materiału dla szybki:

 

nl6iax.jpg

 

V-Ray w wersji 3.00

Edited by Pawlito

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy