Skocz do zawartości

[V-Ray] Przezroczysty materiał blokuje refleksy


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kłopot:

 

Jest reflektor stanowiący jeden obiekt. Przypisany ma materiał Multi/Subobject z materiałami vrayowymi.

 

s5zk08.jpg[/img]

 

Kłopot polega na tym że refrakatywna szybka blokuje refleksy i przez to obiekty wewnątrz wydają się matowe. Wogóle słabo je widać (obrazek po lewo).

 

Rzecz w tym że te obiekty (obłyśnik, obudowa itp) mają być połyskujące, na co wskazuje obrazek po środku zrenderowany bez szybki, została zdetachowana i ukryta.

 

Pzeklikałem większość, może wszystkie opcje materiału obudowy lecz bez poprawy.

 

Jednak kiedy dla zdetachownej szybki odchaczę "ol' trusty" visible to reflection/refraction w opcjach obiektu, robi się tak jak chcę, ostatni obrazek.

 

Czy idzie to pogodzić ze sobą w taki soposób aby szybka nie blokowałe refleksów na wewnętrzne obiekty z poziomu materiałów i opcji aby zachować jednak reflektor w jednym obiekcie?

 

soft: 3ds Max

Edytowane przez Pawlito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

hejo.

 

po pierwsze, może nie udać się zachować klosza jako jeden obiekt z wnętrzem - w poprzedniej wersji vraya odkryliśmy, że refrakcyjne materiały nie tolerują rozdzielnych MatID. nie było czasu by to przetestować i się upewnić, ale zdaje się, że dwa obiekty z tym samym materiałem szkła zachowują się poprawnie, podczas gdy skolapsowanie ich do jednego obiektu i dodanie tego samego materiału szkła na dwóch osobnych ID - nawet na instancji (sic!) - daje błędne rezultaty. daj znać, gdybyś to przetestował :D druga sprawa - piszesz, że przeskoczyłeś większość opcji materiałów. a max depth dla refleksji i refrakcji? spróbuj z 16 na początek i pamiętaj, że materiał bliżej kamery musi mieć co najmniej tyle samo max depth co materiał dalszy (chrom w kloszu ma 99 refl. max depth, klosz ma 1 refr. depth = chrom renderuje się najwyżej z 1 refl max depth). powodzenia i napisz jak poszło bo w sumie chyba nikt nie czai jak to działa albo traktują to jako tabu od chaosów po freelancerów lol (żartuję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zrobiłem test wg tego co pisałeś czyli źle renderujacych się refraktywnych materiałów. Skopiowałem szybki, dla uproszczenia usunąłem czarne obwódki. Obojgu wpisałem reflection/refraction depth 16. Taki rezultat:

zuqbh4.jpg

 

W pierwszym przypadku użyłem jednej próbki materiału dla obydwu szybek które były osobnymi obiektami, w drugim zrobiłem prosty multi/subobject na 2 ID, attachując szybki. Bez różnicy imo, wyświetla się dobrze.

 

Co do mojego problemu, pomaga odhaczyć visible to reflection/refraction z wierzchniego obiektu, samo oddzielenie szybki nie pomaga ale ja tam mam pełno MatID, sama szybka ma czarną ramkę, już 2 matID. Moze mam coś w materiałach jeszcze pomieszane, ale skoro mówisz ze one źle działają z różnymi ID, to mam tego skutek.

 

*Napisałem na obrazku kopia, instancja tzn. próbowałem tego i tego.

 

Może pomoże, setup materiału dla szybki:

 

nl6iax.jpg

 

V-Ray w wersji 3.00

Edytowane przez Pawlito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności