Jump to content
Docent

FumeFX + Matte/Shadow = czas renderingu

Recommended Posts

Witam.

Chciałbym potwierdzić lub znaleźć przyczynę.

 

 

Czy po nałożenie materiału Matte/Shadow na obiekty czas renderingu tak dramatycznie wzrasta?

Renderowanie samego Fume trwa np 5-6min, a kiedy włączam warstwę z obiektami i nałożonym materiałem matte czas wzrasta do 15-20min.

Do renderu Fume używam Scanline.

 

To moje początki z Fume, więc może czegoś nie wiem.

 

Spec.

Max2014 - Fume4.0 - Win7 - 2x Xeon X5667 - 96GB RAM

 

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy. Jesli twoj obiekt nie jest tylko maska, ale wchodzi w grida to bedzie renderowalo dluzej.

 

Sprobuj tez z Vray'em bo generalnie to jest standard dzis do renderu fume'a w maxie. Powinno byc szybciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miło by było gdybyś pokazał screen i pokazał też troche ustawień w fumefx. Moze przy samej symulacji troche przesadziłeś ?

Wybuch da się spokojnie ogarnąć, ale jak przesadzisz tak jak ja tutaj:

A8lqQm8.jpg

To czas renderingu wydłuża się niebotycznie. Ile masz świateł na scenie ? Może wyłączysz cienie w paru? Warto pokombinować z mentalray.

Jeśli chcesz dojść do takiego efektu jak tu to mogę pomóc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin Lobozew ---> dzięki za wpis.

 

Tylko problem nie polega wg. mnie w ustawieniach Fume, bo tu akurat potestowałem różne opcje i czas 5min na klatkę (samo Fume) jest jak dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. Problem zaczyna się w momencie renderingu Fume + obiekty z materiałem Matte/Shadow.

 

Nie wiem czy dobrze się rozumiemy :)

 

 

Screeny mogę wrzucić dopiero w poniedziałek, ponieważ teraz nie mam dostępu do tego komputera. Jedynie co, to w załączniku jest zrzut z Nuke (wstępny etap). Tylko tutaj są wszystkie 5 symulacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie dziwnie to wygląda ... moze dlatego ze wczesna faza, ale kawałki betonu i szkła jak dla mnie idealne.

 

Przydało by się wiele poprawek. Jeśli nie masz nic przeciwko z chęcią przejrzałbym kawałek sceny z effektem fumeFX tak było by najłatwiej.

 

Dym jest nierealistyczny co według mnie jest związane z długim renderingiem.

MVC-019S.jpg

 

Co do glównego problemu to mam tak samo. czas renderingu samego fume to np 30s to klatka z elementami to 5-10 min. Ja rozwiązywałem to odpowiednio optymalizując scenę(sam effekt często). Jednak nie mam jakiś konkretnych rad. Wolał bym na własne oczy zobaczyć scenę.

 

Możesz wysłać część sceny bez tekstur z samym fume i jakimś particle flow : [email protected]

Mam trochę wolnego czasu więc co nieco pomogę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin Lobozew - Ciężko będzie podesłać kawałek sceny ponieważ sam cache z TP to chyba 3GB a wierz mi, nie chcesz symulować ponad 200 tys elementów :)

 

Druga sprawa - to nie jest dym tylko kurz i pyl z rozpadającego się betonu, nie ma tu tak dużej eksplozji jak na Twoim obrazku.

 

Trzecie - muszę przebudować kompozycje w Nuke bo już widzę źle zacząłem.

 

 

To nie jest jakaś ważna praca, podejście czysto hobbystyczne jak na razie. Poza tym to pierwszy tak złożony projekt (TP, Fume, Nuke) ale dzięki temu już wiem czego nie robić na przyszłość żeby sobie nie utrudniać życia :)

 

Dostęp do komputer będę miał dopiero w poniedziałek, na chwilą obecną mam tylko rendery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3Gb no to ładnie :P

Aż trudno mi jest sobie wyobrazić jak bardzo scena musi być złożona.

Co do wybuchu to ciężko było znaleźc rozpadajacy się budynek na SS, ale chodzi o konsystencję dymu. U ciebie jest prawie ciecz na renderze.

W każdym razie warto spróbować. Prześlij jak najmniej możesz czyli tylko te łamiącą się cześć budynku lub usuń wszystko oprócz particle i ruchomych odłamków chodzi przecież tylko o sam fumefx

 

Przeprowadziłem mały test i zrenderowałem 2 razy te samą scenę na plane normalnym i z mate shadows czas renderingu ten sam.... wedlug mnie twoje problemy są sciśle związane z samą symulacją dymu. Największy na to wpływ ma smoke opticality

Edited by Marcin Lobozew

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 giga na symulacje to bardzo mało imho ;p

Jakoś na to nigdy nie zwracałem uwagi :P

U mnie symulacje samego fumefx zajmują oko 1MB te rozbudowane reszta to elementy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaszła pomyłka - 3GB to sama symulacja z Thinking Particles, cache z Fume to ponad 3TB :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaszła pomyłka - 3GB to sama symulacja z Thinking Particles, cache z Fume to ponad 3TB :)

ehh to ja chyba se daruje ....

 

Daj screeny tylko co masz w FUMEFX w zakładach "gen" "sim" "rend"

 

Mogę też podać ci ustawienia na takim dym

bH1xF18.gif

 

Chociaż tyle bym mógł pomóc

Edited by Marcin Lobozew

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaszła pomyłka - 3GB to sama symulacja z Thinking Particles, cache z Fume to ponad 3TB :)

 

no i tera się zgadza :D bo te 3GB dziwnie małe mi się wydawały :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3Gb no to ładnie :P

Aż trudno mi jest sobie wyobrazić jak bardzo scena musi być złożona.

 

Znalazłem zrzuty z systemu TP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to przesadziłeś gdzieś w ustawieniach fume FX. Jeśli mozesz to jak będziesz miał dostęp to daj screeny zakładek które podałem. Za główną przyczynę obstawiam opcje renderingu dymu, a także samą jego symulację (przydało by sie dodać troche wiatru i turbulencji)

Efekt który dałem wyżej mógłby być świetną bazą wyjściową dla twojego dymu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy