adek Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 Firma Glare Technologies wydała pierwszą wersję beta nowego Indigor Renderera oznaczonego numerem 4. Zapowiada się bardzo ciekawie. Pełna treść: Indigo Renderer 4 public beta
Camel Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 Wie może ktoś co ze zniesieniem ograniczenia do jedynie pamięci karty graficznej? Można wykorzystać RAM na pokładzie stacji?
Monio Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 Camel- Dopiero następne generacja kart od Nvidia i AMD będą wspierały unifikacje pamięci. Dokładne daty premier jeszcze nie są znane ale to już niedługo, konsumenckie modele ukażą się gdzieś w drugiej połowie tego roku. Zanim te ficzery zostaną zaimplementowane w rendererach może minąć wiele czasu, to na pewno nie będzie takie hop jakim chwali się NVidia. Strzelam że renderery zaczną korzystać z unified memory gdzieś w drugiej połowie 2017, zaczynając od Octane.
materalia Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 OpenCL od wersji 2.x wspiera SVM (shared virtual memory), a karty AMD wspierają to sprzętowo od wersji GCN 1.0, czyli od blisko 5 lat, także IntelHD od Skylake jest z tym zgodny. Karty NVIDIA nie wspierają OCL 2.x, dopiero Pascal ma to umożliwić. Na razie chyba żaden silnik nie korzysta z SVM. Tu taki tutorial z benchmarkiem: http://developer.amd.com/community/blog/2014/10/24/opencl-2-shared-virtual-memory/
Monio Napisano 12 Kwiecień 2016 Napisano 12 Kwiecień 2016 (edytowane) Unified Virtual Memory w specyfikacji CUDA też pojawiło się już kila lat temu i da się to odpalić na Maxwellach. Problem w tym że obecne karty od NV jak i AMD słabo radzą sobie z tym od strony hardwareowej. Opóźnienia są na tyle duże że na razie to się nie opłaca w kalkulacjach gdzie ważna jest szybkość. Pojemność VRAMu to główny bottelneck rendererów GPU więc jakby SVM/UVM się faktycznie opłacało to już od dawna autorzy rendererów na CUDA czy OpenCL by to zaimplementowali. O ile dobrze pamiętam ktoś kiedyś zrobił test wyszło że synchronizacja jest na tyle powolna że uzyskał czasy niewiele lepsze jakby renderował to na CPU. ;) To co ma się pojawić w nowych kartach to inne podejście do tematu. Jednak nadal nie wiadomo czy spowolnienie będzie na tyle małe żeby gra była warta świeczki w rendererach. Edytowane 12 Kwiecień 2016 przez Monio
materalia Napisano 12 Kwiecień 2016 Napisano 12 Kwiecień 2016 (edytowane) O ile dobrze pamiętam ktoś kiedyś zrobił test wyszło że synchronizacja jest na tyle powolna że uzyskał czasy niewiele lepsze jakby renderował to na CPU. ;) Dlatego APU to przyszłość dla silników GPU albo raczej hybrydowych (CPU&GPU) i znów AMD okazało się wizjonerem ;), choć nie udało im się jeszcze dopracować tej wizji na tip top, ale Intel też podąża tą drogą, bo na APU opóźnienia są bardzo niskie min. dzięki wspólnemu cache, nie chodzi tylko o opóźnienia, także o ochronę pamięci, wielozadaniowość itp., dlatego AMD GCN oferuje jednostki ACE. Czy gra jest warta świeczki, jest warta, tylko to wymaga pracy. GPU więc jakby SVM/UVM się faktycznie opłacało to już od dawna autorzy rendererów na CUDA czy OpenCL by to zaimplementowali. jak dawno, skoro same OCL 2.x jest w sumie od niedawna, a CUDA jest tu zbyt mało efektywne. NVIDIA nie oferuje APU, to może być kiedyś problem dla tej firmy tj. brak licencji na x86_64. Z drugiej strony, silniki only CPU to będą jeszcze długo, dzięki przepisywaniu ich na AVX (wykorzystaniu Embree) są coraz wydajniejsze, a kwestia ilości pamięci dla GPU dzięki upowszechnianiu się kart z 8GB, 16GB i więcej... będzie coraz mniej drażliwa, pewnie za 5 lat podstawą będą karty z 8GB, już teraz w R9 390 to praktycznie podstawa poniżej 1500 zł. Edytowane 12 Kwiecień 2016 przez materalia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się