Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Mam problem z materiałem szkła na szybach prysznicowych.

 

Jak widać na grafikach, szyba (ciągle ten sam materiał, ciągle te same ustawienia) w zależności od ujęcia zachowuje się jak szyba, lub jak lustro a czasem jeszcze "pół na pół". Próbowałam już wszystkiego i zupełnie nie mam pomysłu o co chodzi. Różne ustawienia renderingu, różne kamery, różne materiały (moje, z tutoriali, z gotowych scen). Za każdym razem dzieje się to samo. Próbowałam też zwykłego vray mlt z maksymalną przezroczystością i brakiem odbicia, nadal robi się lustro.

 

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

 

Chętnie pokażę ustawienia czegokolwiek, proszę tylko o informację co konkretnie. Jest tego sporo i nie mam zupełnie pomysłu, które printscreeny mogą coś wnieść...

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc!

Magda

Edytowane przez Przeuroczo

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O teraz ładnie widać:) Ma grubość ta szyba? Bo słabo widzę a sprawdzałaś czy nie masz odwróconych normalek na fejsach? Może trzeba je flip-nąć;) jak wrzucić ustawienia materiału też się nic nie stanie...

Napisano
  • Autor

grubość jest, nawet dla pewności wymodelowałam nowe szyby (taka chwilowa desperacka teoria), normalki sprawdziłam, poprzekręcałam, pozmieniałam, nic to nie dało. w załącznikach materiały wraz z wartościami koloru w "reflection", te które testowałam. Wszystkie dają ten sam efekt.

Napisano

w opcjach refraction zaznacz affect shadows i w refleksach zaznacz fresnel reflactions. IOR ustawić sobie możesz na 1.45. Powinno być dobrze...:)

Napisano
  • Autor

ciągle lustro. zastanawia mnie to, że na 1 załączniku wyraźnie widać miejsce w którym szyba przestaje być lustrem, jest to łuk. szukałam czegoś co mogłoby być związane z odległością w ustawieniach, ale nic takiego nie znalazłam. I też w ostatnim załączniku jest szyba zupełnie przezroczysta a jest to dokładnie ten sam materiał co w pozostałych renderach.

Napisano

Hmmm... na którym maxie to robisz? Którego masz Vraya?

Fresnel reflections właśnie mają to do siebie, że poniżej określonego kąta szyba zamienia się w lustro. Wiesz, to jak z wodą: jak patrzysz pionowo w dól, to widzisz rybki, a jak poniżej kąta 30 st, to odbija się tylko niebo.

Napisano
  • Autor

max 2015 vray 3.0

 

czyli jeśli dobrze rozumiem to powinnam zmniejszać fresnel IOR? ale jeśli to jest tak jak mówisz to czy przy wyłączonym fresnel reflections problem nie powinien w ogóle występować?

Napisano

A może przypadkowo zrobił Ci się Sub-material z szyby i lustra - sprawdź jakie ID ma każdy z polyl; albo jakiś błąd modelu - spróbuj zrobić ścianki od nowa

Napisano
  • Autor

jednostki były w porządku iiiii problem rozwiązany dziękuję @Pleszer!

 

Najwyraźniej był to błąd modelu. Podejrzewałam ten problem już wcześniej więc wymodelowałam ściankę jeszcze raz, ale efekt lustra tylko się pogłębił. Dopiero po Twojej sugestii i rozpaczliwym sprawdzeniu każdej innej opcji stwierdziłam, że wymodelują ją jeszcze kolejny raz i tym razem udało się! Miałam strasznego pecha, że ze pierwszym razem ten tajemniczy błąd się powtórzył...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności