Przeuroczo Napisano 7 Maj 2016 Napisano 7 Maj 2016 (edytowane) Witam! Mam problem z materiałem szkła na szybach prysznicowych. Jak widać na grafikach, szyba (ciągle ten sam materiał, ciągle te same ustawienia) w zależności od ujęcia zachowuje się jak szyba, lub jak lustro a czasem jeszcze "pół na pół". Próbowałam już wszystkiego i zupełnie nie mam pomysłu o co chodzi. Różne ustawienia renderingu, różne kamery, różne materiały (moje, z tutoriali, z gotowych scen). Za każdym razem dzieje się to samo. Próbowałam też zwykłego vray mlt z maksymalną przezroczystością i brakiem odbicia, nadal robi się lustro. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Chętnie pokażę ustawienia czegokolwiek, proszę tylko o informację co konkretnie. Jest tego sporo i nie mam zupełnie pomysłu, które printscreeny mogą coś wnieść... Pozdrawiam i liczę na pomoc! Magda Edytowane 8 Maj 2016 przez Przeuroczo
lukis8787 Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 Będę dobrym człowiekiem i powiem, że grafik nie widać. A ciekawy jestem co tam się dzieję.:)
Przeuroczo Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 dziękuję dobry człowieku! u mnie działało... ale już poprawiłam!
lukis8787 Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 O teraz ładnie widać:) Ma grubość ta szyba? Bo słabo widzę a sprawdzałaś czy nie masz odwróconych normalek na fejsach? Może trzeba je flip-nąć;) jak wrzucić ustawienia materiału też się nic nie stanie...
Przeuroczo Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 grubość jest, nawet dla pewności wymodelowałam nowe szyby (taka chwilowa desperacka teoria), normalki sprawdziłam, poprzekręcałam, pozmieniałam, nic to nie dało. w załącznikach materiały wraz z wartościami koloru w "reflection", te które testowałam. Wszystkie dają ten sam efekt.
lukis8787 Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 w opcjach refraction zaznacz affect shadows i w refleksach zaznacz fresnel reflactions. IOR ustawić sobie możesz na 1.45. Powinno być dobrze...:)
Przeuroczo Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 ciągle lustro. zastanawia mnie to, że na 1 załączniku wyraźnie widać miejsce w którym szyba przestaje być lustrem, jest to łuk. szukałam czegoś co mogłoby być związane z odległością w ustawieniach, ale nic takiego nie znalazłam. I też w ostatnim załączniku jest szyba zupełnie przezroczysta a jest to dokładnie ten sam materiał co w pozostałych renderach.
Shogun 3D Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 Hmmm... na którym maxie to robisz? Którego masz Vraya? Fresnel reflections właśnie mają to do siebie, że poniżej określonego kąta szyba zamienia się w lustro. Wiesz, to jak z wodą: jak patrzysz pionowo w dól, to widzisz rybki, a jak poniżej kąta 30 st, to odbija się tylko niebo.
Przeuroczo Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 max 2015 vray 3.0 czyli jeśli dobrze rozumiem to powinnam zmniejszać fresnel IOR? ale jeśli to jest tak jak mówisz to czy przy wyłączonym fresnel reflections problem nie powinien w ogóle występować?
Shogun 3D Napisano 8 Maj 2016 Napisano 8 Maj 2016 Nie powinien występować aż tak, ale sprawdź jak będzie z wyłączonym.
Przeuroczo Napisano 8 Maj 2016 Autor Napisano 8 Maj 2016 bez względu na to czy włączony czy wyłączony jest tak samo
Pleszer Napisano 9 Maj 2016 Napisano 9 Maj 2016 A może przypadkowo zrobił Ci się Sub-material z szyby i lustra - sprawdź jakie ID ma każdy z polyl; albo jakiś błąd modelu - spróbuj zrobić ścianki od nowa
Przeuroczo Napisano 9 Maj 2016 Autor Napisano 9 Maj 2016 jednostki były w porządku iiiii problem rozwiązany dziękuję @Pleszer! Najwyraźniej był to błąd modelu. Podejrzewałam ten problem już wcześniej więc wymodelowałam ściankę jeszcze raz, ale efekt lustra tylko się pogłębił. Dopiero po Twojej sugestii i rozpaczliwym sprawdzeniu każdej innej opcji stwierdziłam, że wymodelują ją jeszcze kolejny raz i tym razem udało się! Miałam strasznego pecha, że ze pierwszym razem ten tajemniczy błąd się powtórzył...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się