Zernat Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Witam, aż głupio mi zaśmiecać forum takimi małymi pytaniami ale niektórych rozwiązań nie umiem ani znaleźć sam, ani znaleźć w googlach :/ Jeśli ktoś miałby chwilę to byłbym wdzięczny za pomoc z dwoma zagadnieniami. Mam do rozłożenia obiekt cylindryczny, gdy zaznaczam boczne ścianki i daję Planar Mapping to majka rozkłada mi to jako okrąg z otworem w środku, a ja tymczasem chciałbym mieć te polygony w jednej prostej linii, i nie ważne jak to tnę i każę majce to unfoldować i inne rzeczy robić, to ona i tak zawsze wraca mi do tego okręgu. Jak mogę ją zmusić do rozłożenia tych polygonów w jednej prostej linii ? I sprawa druga, czy mogę jakoś włączyć "delikatny" tryb przesuwania, rotacji, skalowania ? Potrzebuję dosyć dokładnie przeskalować uvki jednak nawet na minimalnej czułości myszki skala "skacze" uniemożliwiając mi dokładne dopasowanie. Dzięki i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norden Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Nie mozesz ich zmusic co najwyzej mozesz sie zastanowic i zrobic to z glowa. "UV to reprezentacja modelu na plaszczyznie" mniej lub bardziej. Sprobuj sie zastanowic ktore sciany leza w jakiej plaszczyznie i potnij obiekt by rozlozenie uv bylo proste. Mozesz tez uzyc automatycznego rozlozenia UV ale nie wszyscy tak potrafia pracowac i potem tepe tloki beda na ciebie drzec morde bo sami nie potrafia robic z rozwalonymi UVkami. (automatic unwarp) (uv automatic projection) - lub podobna nazwa. Nie pamietam jak to w maya bylo. Nie ma w tym przypadku uniwersalnej rady poniewaz kazdy model jest inny. Musisz sie sam tego nauczyc po prostu. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 19 Maj 2016 Share Napisano 19 Maj 2016 Kiedys podobne pytanie ktos zadal w odniesieniu do Blendera. Nie wiem czy o to ci chodzi ale tu masz jak zaznaczyc seamy zeby rozwinelo walec. Jak nie o to to wybacz ;) Odcinasz podstawy calkiem a bok przecinasz w jednym miejscu zeby dalo sie go rozwinac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 19 Maj 2016 Autor Share Napisano 19 Maj 2016 Rozumiem, a czy może ktoś ma pomysł odnośnie tych "skoków" np. skalowania ? Gdzie mogę to regulować ? I jeszcze mi się przypomniało jeszcze jedno odnośnie uvek, czy jest jakaś opcja która pozwoli mi "zestackować" możliwie jak najbardziej dokładnie jeden polygon na drugim przy unwrapowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 20 Maj 2016 Autor Share Napisano 20 Maj 2016 Skrypt działa całkiem nieźle, mam jednak ciągle problemy ze skalowaniem. Ustawienia skalowania zresetowałem, okazuje się jednak, że problem ciągle jest obecny. Wychodzi na to, że te skoki pochodzę z tego, że "shell" który próbuję skalować jest zwyczajnie bardzo duży a ja potrzebuję go przeskalować tylko odrobinę. Przydałby mi się po prostu jakiś bardziej precyzyjny tryb, coś jak maxowe F12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ca mel Napisano 20 Maj 2016 Share Napisano 20 Maj 2016 Masz wbudowany na status line odpowiednik maxowego F12: Absolute transform i Relative transform w trybie zaznaczonych uv skaluje lub przesuwa zaznaczone uv o tyle, ile sobie zażyczysz, w zależności od wybranego narzędzia. Ponadto, absolutną podstawą pracy z uv jest wg mnie ten oto skrypt - umie wyśrodkować shell, robić stacking, nawet wyrównać rotację: http://www.stefandavid.com/xformuv/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się