Zernat Napisano 31 Maj 2016 Napisano 31 Maj 2016 Witam, potrzebuję sobie zrobić płaskie sylwetki postaci. Coś jakby cień. Ale nie mam pojęcia jak się za to sprawnie zabrać. Najłatwiej by mi było chyba machnąć taką sylwetkę w Szopie ale czy da się jakoś w Majce czarno-białą teksturę zmienić w geometrię ? Czy może jednak pozostaje mi zabawa z wycinaniem tego z jakiegoś plane'a czy może zabawa krzywymi ? (niestety plane + opacity nie wchodzi w grę :P ) Z góry dzięki za pomoc i Pozdrawiam
ca mel Napisano 31 Maj 2016 Napisano 31 Maj 2016 W illustratorze, albo w photoshopie narysuj sylwetkę krzywymi, albo przekonwertuj obraz do krzywych (np przez Make work path). Wyeksportuj ścieżkę do pliku .ai (maksymalnie w wersji 8.0, chyba że nowsza maya radzi sobie z .ai cc), przeciągnij ten plik do okienka mai, być może trzeba będzie ją lekko wygładzić. Potem już tylko Modeling/Surfaces/Planar albo Bevel Plus, z włączoną opcją Create caps. Bevel czasem się przycina, tworząc brzydkie wewnętrzne poligony, ale wystarczy usuwać czy przesuwać lekko niektóre węzły krzywej i da się w ten sposób zawsze pozbyć syfu ze środka.
Zernat Napisano 31 Maj 2016 Autor Napisano 31 Maj 2016 Rozumiem, dzięki wielkie. Ale teraz sobie jeszcze przypomniałem, nie było kiedyś gdzieś takiej opcji która od razu w viewporcie pozwalała na wyświetlanie displace z mapy i tworzenie geometrii ? Wtedy mógłbym po prostu to zaznaczyć, usunąć niepotrzebne polygony i spłaszczyć to co zostało ?
Xaia Napisano 31 Maj 2016 Napisano 31 Maj 2016 Rozumiem, dzięki wielkie. Ale teraz sobie jeszcze przypomniałem, nie było kiedyś gdzieś takiej opcji która od razu w viewporcie pozwalała na wyświetlanie displace z mapy i tworzenie geometrii ? Wtedy mógłbym po prostu to zaznaczyć, usunąć niepotrzebne polygony i spłaszczyć to co zostało ? To czego szukasz to Height Field node, podłączasz displa do tego i viewport wyświetla jako geometrię.
ca mel Napisano 31 Maj 2016 Napisano 31 Maj 2016 Wtedy mógłbym po prostu to zaznaczyć, usunąć niepotrzebne polygony i spłaszczyć to co zostało ? Możliwości jest wiele, jak to w Mayi ;] Zamiast displacementem możesz zrobić to też Texture Deformerem. Z innych pomysłów: Można emitować za pomocą tekstury fluid albo nParticles i zlepioną w poligony bryłę spłaszczyć. Zamiast emitować teksturą, można też je przyciągać (teksturowany goal). Możesz podpiąć skórę i szkielet z dwóch jointów pod gęsty plane, wyeksportować skórę do tiff i podmienić teksturę na sylwetkę postaci. Po przesunięciu jednego z jointów zobaczysz przesuniętą sylwetkę. Można użyć MASH i emitować instancje teksturą, tworząc następnie geometrię na podstawie ich pozycji (Create Mesh from Points). Można też to zrobić Soupem (geometria z chmury punktów, a punkty z particles), czy na upartego nawet xGenem - w M16Ex2 ma opcję konwersji instancji do poly, a xgen rozkłada je teksturą. Trzeba byłoby pododawać booleanem wynikowe obiekty, a następnie wywalić środek i wypełniać powstałą krawędź. Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka opcji, rzecz tylko w tym, że z użyciem krzywych zrobisz to najszybciej i najdokładniej - każda inna opcja wymagać będzie precyzyjnego cięcia i modyfikacji gęstej geometrii ;) PS. jeśli jednak będziesz bawił się krzywymi, zamiast bevel plus możesz użyć projekcji na nurbs albo bezpośrednio na polygony.
Xaia Napisano 31 Maj 2016 Napisano 31 Maj 2016 Przypomniałem sobie, że ostatnio robiłem coś podobnego. Musiałem przerobic wygooglowaną płaską mapę na 3D (później fancy extrude i wygląda pięknie) i zajęło mi to dosłownie 5 minut. Jak masz już gotowe kształty to wystarczy raster na wektory przerobić i zapisać w svg. Wrzucasz do majki (w wersji 2016 ext1 jest specjalny plugin) i gotowe.
ca mel Napisano 9 Czerwiec 2016 Napisano 9 Czerwiec 2016 Na przyszłość, znalazłem filmik o jeszcze jednej ciekawej opcji której nie znałem: Convert / Texture to Geometry Gość prowadzi kanał z bardzo prostymi tutorialami, a czasami zdarza mu się pokazać jakąś ciekawostkę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się