Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

stoję przed ogromnym dylematem, opanowałem zabawę z CG na tyle że mogę siebie nazwać 3D generalistą: kilka animacji do dość dużych projektów (zainteresowanym podam link do portfolio). Moim głównym narzędziem jest MODO, cenie sobie szybkość i łatwość modelowania, silnik renderujący też daje radę, animacja i rigi nie najgorsze, miałem także do czynienia jedynie z Cinema4D ale raczej nie jest to moje ulubione narzędzie pracy.

Ale do rzeczy - zwracam się do bardziej doświadczonych kolegów na forum o pomoc w wybraniu/nakierowaniu ścieżki rozwoju. Obecnie walczę z blenderem trochę z mayką oba narzędzia mają swoje plusy i minusy.

Niestety najgorzej być jasnowidzem i nie wiesz co będziesz robił za dekadę, poświęcając 2-3 lata na bycie mistrzem w blenderze może się okazać że robisz super rzeczy ale dajmy na to Platige Image zatrudnia ludzi tylko z opanowaną Mayką albo nowo powstała firma gamedev'owa poszukuje ogarniętych zawodników którzy pracują tylko w blenderze.

A: bardziej w stronę CGi

Maya+Houdini

- maya (+ arnold) - tzw. industry standard, rigi, vfx, render (przy zakupionym niedawno Solid Angle) + sporo innych ficzerów

- houdini - zaawansowane vfx, proceduralne czary oraz houdini engine

- duże koszta takiego kombajnu

B: bardziej w gamedev

blender+Houdini

- blender świetnie sie rozwija, jest trochę dziwny w użytkowaniu, najważniejsze jest dla mnie rigowanie pod blenderem, nie wiem czy rigi blenderowe są tak samo sprawne jak mayki, kilka niestandardowych rozwiązań w różnych gałęziach "łorkflołu"

- houdini j/w, +eksperymentalny exchanger / brak houdini engine poki co

- mniejsze koszta o mayke

*MODO - uniwersalne narzędzie do modelowania i mniejszych/szybkich produkcji

*Zbrush - rzeźbienie

Zapraszam do dyskusji tych którzy mają do czynienia zarówno w gamedevie jak i animacji wysokobudżetowych oraz osoby które mają podobne dylematy!

Pozdrawiam,

Z.

ps. prosiłbym o powstrzymanie się przed złośliwym porównywaniem "soft X jest lepszy od softu Y, bo tak".

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

że wybrałbym opcję A.

 

Jest wiele dużo lepszych silników renderujących do Mayki. jest świetna integracja z Houdinim. i wszystkie czołowe studia pracują na tym work'u. Więc... Sprawa jest dosyć prosta jak dla mnie :)

 

jeżeli chce się pracować w dużych studiach i tak dalej. robić jakieś mega duże projekty to imho opcja A jest bardziej rozsądna.

Napisano

Ja też jestem zdecydowanie za opcją A. Jeżeli chcesz pracować dla większych firm to Maya bardziej Ci to ułatwi niż Blender. Zresztą Maykę będziesz mógł wykorzystywać do cgi i do gamedevu, nie trzeba tego rozdzielać. Z perspektywy czasu, współpracując z różnymi firmami jasno da się zauważyć, że rynek opanowany jest przez Mayę i 3ds maxa.

Napisano

Dziękuje za wypowiedzi, czyli rozumiem że komercja i monopol Autedeska wygrywa na tym polu, scenariusz A jak i po części B wypełnia Mayka. Mam nadzieje że za niedługi czas będę mógł pochwalić sie tzw. teczką na forum pokazując moje zmagania na tym polu.

 

Pozdrawiam

Z.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności