Napisano 31 Lipiec 20168 l Hej:) dopiero zaczynam przygodę z tym programem. Mam pewien problem odnośnie współrzędnych. Gdy rysuje nie wyświetlają się współrzędne (xyz), które określałby położenie kursora. Dopiero gdy zaznaczę obiekt i kliknę w pokazują się, gdzie jest zlokalizowany obiekt. Może coś jest wyłączone w ustawieniach, ale nie potrafię tego odnaleźć. Z góry dziękuje, za każde wskazówki :)
Napisano 31 Lipiec 20168 l Kiedy poruszasz myszą w aktywnym viewporcie też tego niema? W nieaktywnych nie działa.. Z ciekawości, po co Ci potrzebne?
Napisano 31 Lipiec 20168 l Autor W aktywnym viewporcie też tego nie ma. Wydaje mi się, że ułatwi mi to pracę w programie. Np. przy rysowaniu ściany, mniej więcej pomoże mi określić długość ściany. Chyba, że jest jakiś inny sposób na określenie długości?
Napisano 31 Lipiec 20168 l Nie jestem w stanie Ci pomóc z tym.. Osobiście nigdy nie korzystałem z tego do sprawdzania pozycji kursora, raczej do przemieszczania obiektów. Jak chodzi wymiary ścian, to zależy jak tworzysz budynek: Jeśli tworzysz go weciągając rysunek z cada, co jest chyba dość częste, to ma już odpowiedni wymiar. Jeśli tworzysz je z plane, to wpisujesz wymiary. Ale jak już pisałem, nie mam rozwiązania problemu i architektury raczej nie robię a jak rozumiem tym się chcesz zajmować.
Napisano 8 Sierpień 20168 l W max 2016 pozycja kursora, na pasku współrzędnych jest na bieżąco aktualizowana, gdy wybieram obiekt i narzędzie move wyświetla położenie gizmo obiektu - może masz starszą wersję, albo coś wyłączyłeś w opcjach (?) Do wymiarowania czasami najwygodniej jest użyć poprostu box'a ze snapowaniem na vertex, zamiast tej przeklętej linijki XD
Napisano 18 Sierpień 20168 l Pozycja kursora zawsze jest widoczna w pasku poniżej viewportów. Co i tak niewiele ułatwia. Włącz "snap to grid" i kursor będzie "przeskakiwał" o ustaloną wartość.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto